روانشناسی رابطه | رفتار شناسی عاطفی

روانشناسی رابطه | 10 نشانه که نشان می دهد یک نفر احساسات عمیقی نسبت به شما داره ولی میخواد پنهون کنه

عشق یکی از عجیب ترین و زیباترین چیزهایی است که وجود دارد. از آنجایی که این موضوع بسیار بزرگ است، فکر می‌کنید هر بار که کسی عاشق می‌شود، احساسات عمیق او به جهان می‌تابد و او را از بین می‌برد.

کدخبر : 14474
سایت سرگرمی روز :

با این حال، عشق اغلب می تواند بسیار آرام باشد. آنقدر آرام که به سختی آن را می شنوی

و احتمالاً به همین دلیل است که شما اینجا هستید. به نظر می رسد شخصی - دوست، همکار یا شخصی که اخیراً با او آشنا شده اید - واقعاً شما را دوست دارد.

اینها 10 علامتی هستند که باید مراقب آنها باشید:

1) در اطراف شما احمقانه یا عصبی رفتار می کنند

گرفتن احساسات با تکان های عصبی، اضطراب و نیاز به بازیگوشی و خندیدن در اطراف موضوع مورد نظر همراه است.

بنابراین، اگر می‌پرسید آیا کسی احساسات عمیقی نسبت به شما دارد، عصبی بودن اولین علامتی است که باید به دنبال آن باشید.

با این حال، به خاطر داشته باشید که عصبی بودن به خودی خود برای این نتیجه گیری کافی نیست که فرد مورد نظر نمی تواند از فکر کردن به شما دست بردارد و واقعاً شما را دوست دارد.

به گفته روانشناسان، این می تواند نشان دهنده جذابیت جنسی باشد، که بسیار عالی است، اما لزوماً نشانه ای از عشق عمیق نیست.

به همین دلیل است که باید به دنبال علائم زیر نیز باشید…

2) آنها مجذوب دنیای درون سر شما هستند

الان واقعا داریم به جایی میرسیم

آیا می دانستید که ما بیشتر به افرادی که دوستشان داریم و به آنها اهمیت می دهیم توجه می کنیم؟

مطمئناً این یک نوع عقل سلیم است، اما یک مطالعه واقعی وجود دارد که آن را تأیید می کند، به این معنی که تلاش برای فهمیدن اینکه آیا کسی عاشق شما شده است ناگهان بسیار آسان تر شده است.

سعی کنید میزان علاقه آنها را نه تنها در ظاهر فیزیکی خود بلکه در آنچه در درون ذهن شما می گذرد نیز بسنجید.

آیا از شما سوالات متفکرانه می پرسند؟ آیا وقتی شما پاسختان را می دهید با دقت گوش می دهند؟ آیا وقتی شما در حال صحبت عمیق هستید چشمان آنها روشن می شود؟

اینها نشانگرهای بسیار واضحی هستند که یک نفر نسبت به شما احساسات دارد - به شرطی که با بسیاری از علائم دیگر در این لیست همراه باشد.

مشابه علامت بالا، این علامت نیز نمی تواند به تنهایی بایستد زیرا فرد مورد نظر می تواند شما را به عنوان بهترین دوست جدید خود ببیند.

3) به سلامتی شما اهمیت می دهند

خوب، این یک کمی رمانتیک تر است.

کسی که شما را صرفاً به عنوان یک دوست می بیند، احتمالاً نمی خواهد کت خود را به شما قرض دهد در حالی که در سرما یخ می زند یا وقتی شما مریض هستید، بی وقفه سر شما سر و صدا می کند.

وقتی افراد به صورت عاشقانه دلبستگی پیدا می کنند، آنقدر به کسی که دوستش دارند اهمیت می دهند که برای اطمینان از امنیت و خوشبختی آنها هر کاری انجام می دهند.

از درست کردن غذاهای خوشمزه تا اطمینان از نوشیدن آب کافی یا دادن تکه بزرگتر کیک به آنها، همه چیز به چیزهای کوچک مربوط می شود.

۴) سعی می کنند از نظر فیزیکی به شما نزدیک باشند

در اینجا نشانه دیگری وجود دارد که باید مراقب آن باشید: نزدیکی فیزیکی.

وقتی ما عاشق هستیم، اساساً مانند معتاد شدن به مواد مخدر است. و ما نمی توانیم در اطراف موضوع محبت خود نباشیم.

آنها ممکن است همیشه یک صندلی درست در کنار شما انتخاب کنند، همیشه دور میز شما بنشینند یا در تمام پروژه های گروهی به تیم شما بپیوندند.

هر چه که باشد، آنها از هر فرصتی برای حضور فیزیکی شما استفاده می کنند. و هنگامی که به شما نزدیک می شوند، ممکن است اغلب به سمت شما خم شوند، در حین خندیدن بازوی شما را لمس کنند، یا به شوخی آرنج شما را ضربه بزنند.

این به این دلیل است که احساسات عمیق عاشقانه معمولاً (نه همیشه) با کشش جنسی همراه است.

5) به شما تعارف متفکرانه می دهند

همه ما در مقطعی یا زمانی یک تعریف و تمجید دریافت کرده ایم.

"تو خیلی باهوشی."

"تو خیلی خوشگلی."

"شما خیلی مهربان هستید."

در حالی که تعارفاتی مانند اینها همیشه خوب هستند، اما دقیقاً اصلی نیستند. منظورم این است که تقریبا هر کسی می تواند باهوش، زیبا و مهربان باشد.

با این حال، اگر کسی احساسات عمیقی نسبت به شما دارد، به احتمال زیاد برخی از متفکرانه‌ترین و جالب‌ترین تعریف‌هایی را که تا به حال شنیده‌اید بیان کند.

"من عاشق روش کار ذهن شما هستم. از این سوراخ‌های خرگوش پایین می‌رود، زیرا شما به چیزهایی علاقه زیادی دارید و دیدن آن بسیار جذاب است.»

"صورتی که وقتی اشتباه می کنی، می کشی، خیلی دوست داشتنی است."

من واقعاً عزم و اراده شما را تحسین می کنم. وقتی ذهن خود را روی چیزی معطوف می کنید، می روید و آن را انجام می دهید. این خیلی نادر است.»

آیا اینها فقط شما را ذوب نمی کنند؟

دقیقا. این به این دلیل است که آنها از قلب می آیند.

6) چیزهای کوچکی را که به آنها می گویید به خاطر می آورند

اگر دوستتان شما را چیزی جز این تصور نمی‌کند، احتمالاً تمام جزئیات کوچکی را که با او به اشتراک می‌گذارید به خاطر نمی‌آورد.

فردی که قصد عاشقانه دارد اما…

توجه آنها وقتی به شما می رسد مانند یک چاقو تیز است.

از یادآوری یک داستان احمقانه دوران کودکی که به آن‌ها گفته‌اید تا داشتن فهرست کاملی از علاقه‌ها و ناخوشایندهای شما در سرشان، آنها تمام تلاش خود را می‌کنند تا شما را واقعی بشناسند – و تمام اطلاعاتی را که می‌آموزند حفظ کنند.

همانطور که جان تارانت یک بار گفت: "توجه اساسی ترین شکل عشق است. از طریق آن، ما برکت می دهیم و برکت می دهیم.»

7) فضای امنی ایجاد می کنند که در آن می توانید به روی یکدیگر باز شوید

به همین دلیل است که شخصی که احساسات عمیقی نسبت به شخص دیگری دارد، سعی می‌کند فضای امنی ایجاد کند که در آن هر دو احساس تشویق شوند - اما تحت فشار قرار نگیرند - برای باز کردن و به اشتراک گذاشتن خود با یکدیگر.

و شنیدم که می‌پرسید چرا آسیب‌پذیری چیز بزرگی است؟

مشاور زوج، کاری روسناک، MA، LPC، CMHC، توضیح می‌دهد:

  •      «آسیب پذیر بودن صمیمیت عاطفی و ارتباط ایجاد می کند. باز کردن خود به روی شریک زندگی تان نشان می دهد و باعث ایجاد اعتماد می شود و به او کمک می کند تا شما را در سطح عمیق تری درک کند. یک راه برای افزایش اعتماد این است که آن را آزمایش کنید، و با اجازه دادن به شریک خود، به او فرصتی می دهید تا این اعتماد را به دست آورد. این می تواند همدلی را از طرف شریک زندگی شما افزایش دهد زیرا آنها شما را به روشی جدید درک می کنند. این اجازه می دهد تا آنها در کنار شما باشند و نیازهای شما را برآورده کنند. برای خودتان، می‌تواند پذیرش خود را بهبود بخشد، و چیزهایی که زمانی آسیب‌پذیر بودند، دیگر نمی‌توانند چنین احساسی داشته باشند.»

بنابراین آیا این همه تعجب آور است که کسی که واقعاً شما را دوست دارد تمام تلاش خود را می کند تا اعتماد شما را جلب کند و به شما نشان دهد که دوباره به شما اعتماد دارد؟

8) به مرزهای شما احترام می گذارند

یکی از راه های مهم برای ایجاد حس امنیت و اعتماد در یک رابطه - حتی اگر "فقط" یک دوستی برای شروع باشد - احترام گذاشتن به مرزهای طرف مقابل است.

اگر با چیزی راحت نیستید، آنها به شما فشار نمی آورند.

اگر بگویید نه، یعنی نه.

اگر مرزی را بیان کنید، هرگز سعی نمی کنند آن را خم کنند.

این به این دلیل است که آنها فقط شما را در رابطه با خودشان دوست ندارند. آنها شما را به عنوان یک فرد کاملاً مستقل و کاملاً مستقل که شایسته احترام به خواسته های آنها است دوست دارند.

به عبارت دیگر، آنها شما را به عنوان یک انسان پیچیده دوست دارند، نه به عنوان چیزی که می خواهند مالک آن باشند یا به آن وابسته باشند.

بنابراین جادوی عشق واقعی و عمیق.

9) شما را با حلقه درونی خود آشنا می کنند

آیا تا به حال عاشق شده اید و احساس می کنید تنها چیزی که می خواهید این بود که شریک جدید خود را به نمایش بگذارید؟

شما آنقدر به شخصیت آنها افتخار می کردید که هنگام معرفی آنها به خانواده و دوستانتان از هیجان هیجان زده می شدید، درست است؟

خوب، تمام کاری که باید انجام دهید وقتی می خواهید بفهمید کسی نسبت به شما احساس دارد یا خیر، این است که روایت را ورق بزنید.

آیا به نظر می رسد از استقبال شما در حلقه درونی خود خوشحال هستند؟ آیا آنها در حضور دوستانشان درباره شما لاف می زنند، باعث می شوند احساس مشارکت داشته باشید و شما را به ملاقات با نزدیکان خود دعوت می کنند؟

اگر چنین است، این نشانه دیگری است که ممکن است چیزی در حال وقوع باشد.

10) برای حل همه تعارض ها تلاش می کنند

برخلاف تصور رایج، درگیری در واقع می تواند چیز خوبی باشد.

نه واقعا.

روان درمانگر نیکلاس بالاسیس دکترا، RP، توضیح می دهد:

بخشی از جذابیت شخص دیگری ممکن است در واقع برخی از تفاوت های آنها باشد. اگر به خوبی رفتار شود، کمی اصطکاک یا حتی تضاد بر سر نظرات می تواند به یک رابطه پویایی بیافزاید. نکته کلیدی این است که چگونه با این موارد برخورد می‌شود یا اینکه آیا می‌توانید درگیری را به خوبی انجام دهید.»

یکی از راه‌های کلیدی برای داشتن یک درگیری مولد و نه مخرب، نشان دادن تمایل واقعی برای کار تیمی و رسیدن به یک راه حل است.

و اگر کسی به اندازه کافی اهمیت نمی دهد، خب… ممکن است آنقدرها هم مایل به همکاری نباشد.

بنابراین، این آخرین نشانه ای است که یک نفر احساسات عمیق و واقعی نسبت به شما دارد - آنها حاضر به تسلیم شدن از شما نیستند، حتی اگر درگیری داشته باشید.

منبع: تحریریه سرگرمی روز
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: