مستمری مددجویان بهزیستی

خبر خوش وزیر از واریز معوقات مستمری مددجویان | پرداخت مستمری مددجویان + یارانه ویژه در این ماه

وزیر رفاه از حل مشکل پرداخت یارانه ۱۳ هزار معلول خبر داد و گفت: یارانه این افراد به زودی پرداخت می‌شود.

کدخبر : 21512
سایت سرگرمی روز :

احمد میدری، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: اولین اقدامی که باید برای تشکل های مردم نهاد انجام شود تعرفه‌های این مراکز است که معمولا تا اردیبهشت ماه هرسال اجرایی می‌شد اما امسال تاکنون اجرایی نشده و باید سریع‌تر ابلاغ شود.

وی گفت: موضوع عدم پرداخت یارانه ۱۳ هزار معلول از ابتدای گرفتن رای اعتماد از مجلس پیگیر هستم و روز گذشته هم با رئیس سازمان برنامه و بودجه صحبت داشتیم که به زودی پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از افزایش ۲۹۸ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد طی ۳ سال اخیر خبر داد.

علیرضا حسین‌نژاد با اشاره به اقدامات خاص دولت سیزدهم در بحث محرومیت‌زدایی و رسیدگی به محرومان جامعه، گفت: خدمات این اداره کل در ۳۲ سرفصل و بیش از ۱۲۰ خدمت به ولی‌نعمتان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در طول ۴۶ سال گذشته عموما همه دولت‌ها به بحث محرومیت‌زدایی توجه داشته‌اند، افزود: در دولت سیزدهم شاهد افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد به میزان ۲۹۸ درصد بودیم، بطوریکه مستمری هر نفر از ۳۵۰ هزار تومان به یک میلیون تومان رسید.

حسین‌نژاد با بیان اینکه توجه به سلامت، وضعیت خدمات بیمه‌ای و توجه به امورات بهداشتی مددجویان طی سه سال گذشته ارتقای چشمگیری داشته است، تصریح کرد: در همین راستا فرانشیز پرداختی مددجویان در مراکز بستری دولتی از ۲۰ درصد پرداختی به صفر رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به توجه ویژه این اداره کل به مسکن مددجویان، خاطرنشان کرد: در همین راستا یک هزار و ۹۳۸ واحد مسکن با همکاری بنیاد مسکن و بسیج سازندگی و ارائه تسهیلات کم‌بهره احداث شده است.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان، گفت: در همین راستا بیش از ۳ هزار فرصت شغلی با ارائه بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات در سطح استان ایجاد شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان اسدآباد گفت در ۵ ماهه گذشته به ۴ هزار و۵۰۰ خانواده، مستمری پرداخت‌شده است

جواد صدیقی، رئیس کمیته امداد شهرستان اسدآبادگفت: مستمری پرداختی در راستای رفع بخشی از نیازهای اساسی خانواده‌های تحت حمایت پرداخت می‌گردد که در ۵ ماهه  ۲۴ میلیارد تومان به‌حساب ۴ هزار و ۵۰۰ خانواده واریز گردید؛ و همچنین ادامه داد: در کنار پرداخت مستمری ماهانه خدمات حمایتی دیگری مانند برگزاری دوره‌های فرهنگی و آموزشی، تأمین کمک‌هزینه تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند، پرداخت تسهیلات کارگشایی، اخذ رایگان انشعابات آب، گاز و برق به مددجویان ارائه می‌شود.

رئیس کمیته امداد شهرستان اسدآباد ادامه داد: کمیته امداد یک مکان امداد رسان موقت برای رفع نیاز مددجویان و نیازمندان است که پس از اعطای وام مشاغل خانگی و تسهیلات خودکفایی به مددجویان و حصول اطمینان از خودکفایی و کسب درآمد و استقلال اقتصادی آن‌ها را از چرخه حمایت خارج می‌کند.

 جواد صدیقی  با بیان اینکه مددجویان تحت پوشش به چند دسته تقسیم می‌شوند، گفت: معیشت بگیران،  مددجویان تک خدمتی و چند خدمتی ازجمله آن‌ها هستند و طی این مدت ۴۲  خانوار به علت توانمندسازی و کسب درآمد ثابت از چرخه حمایتی خارج و سریعاً به همین میزان نیازمندان جدید جایگزین شده‌اند.

وی در پایان اظهار داشت: توانمندی خانواده‌ها یکی از اهداف امداد است و درصدد هستیم تا با برنامه‌ریزی مناسب و ارائهٔ خدمات متنوع به مددجویان و افراد بی‌بضاعت گامی بلند و استوار در توانمندسازی و حمایت از خانواده‌های محروم منطقه برداریم.

​علیرضا انجلاسی در پاسخ به پیگیری خبرنگاری درباره علت قطع شدن مستمری ۱۳ هزار نفر از مددجویان در مرداد امسال گفت: اطلاعات مددجویان حائز شرایط بهره مندی از مستمری طبق روال همیشه و مطابق با پرداختی تیر به سازمان هدفمندی ارسال شد ولی سازمان هدفمندی لیست را برگردانده و عنوان کرد که مستمری مددجویان بیشتر از بودجه مصوب است که تخصیص صادره از سوی سازمان برنامه پرداخت مستمری را نمی‌کرد.

علیرضا انجلاسی افزود: براین اساس تعداد مستمری بگیران بر اساس تخصیص بودجه صادره از سوی سازمان برنامه و بودجه و نقدینگی سازمان هدفمندی تنظیم و اعلام شد.

وی افزود: در حالی که تیرماه سال‌جاری، مستمری بالغ بر یک میلیون وپانصد هزار مددجوی این سازمان پرداخت شده بود با تخصیص ناکافی اعتبار مجبور به حذف ۱۳ هزار نفر از مددجویان این سازمان شدیم.

پزشکان داوطلب در قالب برگزاری اردو‌های جهادی از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ مورد خدمت درمانی به مددجویان و خانواده‌های نیازمند در سطح استان البرز ارائه دادند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز گفت: در این مدت از ابتدای امسال، با حضور شش تشکل جهادی در قالب ۱۰ برنامه درمانی، تعداد ۳۵۱۵ خدمت درمانی شامل ۳۱۱۵ خدمت پزشکی و ۴۰۰ خدمت دندانپزشکی برای ۲۵۱۵ نفر از مددجویان و نیازمندان ارائه شده است.

کرابی ادامه داد: خدمات درمانی ارائه شده توسط تشکل‌های جهادی شامل ویزیت پزشک عمومی، ویزیت پزشک متخصص، ویزیت و معاینه دندانپزشکی، تجویز و تحویل دارو، تعیین نمره چشم، ساخت شیشه عینک و تحویل فریم عینک، رادیوگرافی دندان، سونوگرافی، خدمات آزمایشگاهی، شنوایی سنجی، روانشناسی و خدمات دندانپزشکی شامل جراحی و کشیدن دندان، عصب‌کشی دندان، ترمیم دندان، فیشورسیلانت، جرم‌گیری دندان، فلورایدتراپی بوده است

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و ۳۰۰ دیدار با مددجویان کمیته امداد زنجان در قالب طرح مفتاح الجنه انجام شد.

انجام هزار و ۳۰۰ دیدار با مددجویان زنجانی در طرح مفتاح الجنه

صالحی با بیان اینکه یکی از اقدامات کمیته امداد در راستای احصای مشکلات جامعه هدف دیدار حضوری و بررسی نیاز‌های آن هاست، گفت: این موضوع در قالب طرح مفتاح الجنه و بازدید از محل زندگی جامعه هدف محقق می‌شود.

وی افزود: ۲ هزار و ۸۱۷ مورد از بازدید‌های انجام شده معادل ۵۳ درصد از کل بازدید‌ها با حضور خیران و مسئولان انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: اجرای طرح مفتاح الجنه، شکل گیری همت همگانی در حوزه رسیدگی به نیازمندان، زمینه سازی برای بهره گیری بیشتر از ظرفیت‌های موجود در حوزه خیر و احسان و ایجاد فرصت‌های جدید در مسیر خدمت رسانی به جامعه هدف این نهاد را در پی دارد.

صالحی با بیان اینکه طرح مفتاح الجنه به صورت مستمر در طول سال اجرا می‌شود، گفت: خیران و مسئولان برای مشارکت در این طرح می‌توانند با کمیته امداد هماهنگی‌های لازم را انجام داده و در رفع نیاز‌های جامعه هدف سهیم شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹ هزار و ۵۰۴ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هستند، افزود: این خانواده‌ها شامل زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های زندانیان، دانشجویان، دانش آموزان، خانواده‌های بد سرپرست نیازمند هستند.

مردم خراسان جنوبی از ابتدای محرم تاکنون در اجرای پویش اطعام و احسان حسینی ۵۵ میلیارد تومان کمک کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: پویش اطعام و احسان حسینی با هدف ترویج فرهنگ و ﺳﻨﺖ ﺣﺴﻨﻪ ی اﻃﻌﺎم در ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼمی با استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی، مراکز نیکوکاری، مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و خیران از ابتدای محرم آغاز شده که تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

محمد عرب با اشاره به جمع‌آوری ۵۵ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم استان در این طرح از ابتدای محرم تاکنون افزود: در این مدت ۵ هزار و ۸۰۰ بسته غذایی به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و ۶۵۰ هزار وعده غذای گرم به ارزش ۵۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون‌تومان بین مددجویان تحت‌حمایت و نیازمندان استان توزیع شده است.

وی با بیان این که در این مدت ۱۴۴ آشپزخانه اطعام حسینی با محوریت مراکز نیکوکاری، خیریه‌ها و گروه‌های مردمی فعال بوده است تاکید کرد: در قالب پویش‌های اشاره شده هیچ اعتبار دولتی استفاده نمی‌شود و تمام هزینه‌ها توسط خیران و نیکوکاران پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با قدردانی از مشارکت همیشگی مردم در امور خیریه و نیکوکاری، افزود: هم استانی‌های عزیز می‌توانند نذورات نقدی خود را برای مشارکت در این امر خداپسندانه تا پایان ماه صفر به شماره کارت بانک ملی ۷۹۵۰-۵۰۰۶_۹۹۷۹_۶۰۳۷، شماره حساب ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ با شناسه ۸۸۰۳۲۰۴۰۰ واریز و یااز طریق تلفن همراه با کد دستوری#۱*۰۵۶*۸۸۷۷*  پرداخت کنند.

عرب همچنین پرداخت از طریق نصب سامانه نیکوکاری خراسان جنوبی (دانلودکافه بازار)، نرم افزار بله و سایت امداد emdad.ir را از دیگر روش‌های پرداخت الکترونیکی عنوان کرد و افزود: نیکوکاران با مراجعه حضوری به ۲۱ اداره اجرایی و ۱۴۹ مرکز نیکوکاری فعال در  استان نیز می‌توانند در این امر خیر مشارکت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: