واریز یارانه کودکان و مادران باردار + جزییات و مشمولین+ مبلغ
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: حساب سرپرستان خانوار در مرحله تکمیلی «طرح ملی یسنا» با اولویت حمایت از مادران باردار و دارای کودکان شیرخوار (زیر ۲ سال) در استان در هفت دهک اول درآمدی شارژ شده است.
مجتبی معین وزیری روز چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: در مرحله تکمیلی طرح ملی یسنا، دولت در راستای اجرای ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، معاونت رفاه و امور اقتصادی با همکاری ستاد ملی جمعیت نسبت به ارایه بسته غذایی و پوشاک رایگان اقدام کرده است.
وی بیان کرد: دولت در راستای تلاش خود برای ارتقای امنیت غذایی جامعه، با اجرای «طرح یسنا» مبلغ ۱۲ میلیون و ۶۸۰ هزار ریال در قالب اعتبار خرید رایگان بستههای حمایتی برای مادران باردار و دارای فرزند زیر ۲ سال درنظر گرفته که اجرای مرحله تکمیلی آن از ۲۶ فروردین آغاز شده و تا پایان فروردین سال جاری مهلت دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان یادآور شد: در این مرحله مادران مشمول طرح میتوانند از سبد غذایی مشتمل بر پروتئین، لبنیات، غلات، مغزی جات، سبزیجات و پوشک از طریق کالابرگ الکترونیکی به مبلغ ۱۲ میلیون و ۶۸۰ هزار ریال خرید کنند.
معین وزیری ادامه داد: این اعتبار به کد ملی سرپرستان خانوار تخصیص پیدا کرده و از طریق پیامک به آنها اطلاعرسانی شده است.
وی خاطر نشان کرد: لیست شناسایی شده مادران باردار از وزارت بهداشت و درمان و علوم پزشکی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت دهک بندی ارسال شده شده است.
لازم به ذکر است مشمولین در صورت هرگونه سوال احتمالی میتوانند با تلفنهای پاسخگو ۰۲۱۶۳۶۹ تماس بگیرند.
دولت در راستای اجرای ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، «طرح یسنا» را برای حمایت از مادران باردار و دارای کودکان شیرخوار( کمتر از ۲ سال) در هفت دهک اول درآمدی آغاز کرد.
طرح یسنا از سال ۱۴۰۲ به شکل آزمایشی در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی به مرحله اجرا درآمد و اکنون نیز در سراسر کشور ادامه دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: مرحله دوم خرید کالابرگ الکترونیک ویژه ۲۵۴ هزار و ۸۹۷ خانوار دهک درآمدی چهار تا هفت امروز همزمان با کشور در استان آغاز شد.
به گزارش ایرنا احمد توصیفیان روز چهارشنبه در جلسه بررسی طرح کالابرگ الکترونیکی با خبرنگاران افزود: مبلغ مرحله دوم کالابرگ الکترونیکی امروز به حساب سرپرستان خانوار دهکهای درآمدی چهارم تا هفتم واریز می شود.
وی اظهار داشت: مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیکی با واریز اعتبار به حساب سرپرستان خانوار تحت پوشش سازمانهای حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) از ۱۳ فروردین ۱۴۰۴ آغاز و برای دهکهای درآمدی اول تا سوم، چهارشنبه ۲۰ فروردین پرداخت شد.
وی افزود: خانوارهای دهک چهارم تا هفتم نیز از امروز میتوانند اعتبار تخصیصی برای خرید کالاهای اساسی به ازای هر نفر سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال را استفاده کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: این طرح با هدف حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی دهکهای اول تا هفتم اجرا میشود و بر این اساس، دهکهای اول تا سوم به ازای هر نفر پنج میلیون ریال و دهکهای چهارم تا هفتم به ازای هر نفر سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اعتبار دریافت خواهند کرد.
توصیفیان تصریح کرد: این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروههای لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص مییابد و در لرستان تعداد ۲۵۴ هزار و ۸۹۷ خانوار در قالب ۷۹۳ هزار و ۹۷۷ نفر دهکهای درآمدی چهارم تا هفتم وجود دارد که می توانند از امروز نسبت به دریافت سبد کالای خود اقدام کنند.
وی گفت: مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی میتوانند کالاهای تعیینشده را (حداقل سه نوع کالای مختلف) متناسب با نیاز خریداری کنند و محدودیتی در مقدار خرید هر کالا و نشان تجاری خاصی وجود ندارد اما در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابه التفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.
وی افزود: طرح کالابرگ الکترونیکی در لرستان با بیش از چهار هزار و ۳۰۰ فروشگاه عمده، خرد و زنجیرهای در حال اجرا است میشود و مشمولان این طرح میتوانند برای مشاهده فروشگاهها و اطلاع از مانده اعتبار خود، نرم افزار «شما» را از خدماتدهندگانی چون «بازار»و «مایکت» دریافت و نصب کنند.
توصیفیان یاد آور شد: همچنین امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری *۵۰۰*۱۴۶۳# و کانال پیام رسان بله به آدرس kalabarg@ فراهم شده و مرکز تماس ۰۲۱-۶۳۶۹ آماده پاسخگویی به سؤالات و درخواست مشمولان طرح است.