این سبزی را هر روز ناهار مصرف کنید | داروخانه ها و بیمارستان ها بدون مریض می شوند

یونانیان باستان معتقد بودند که جعفری یک گیاه مقدس است و برای تزئین مقبره عزیزان مرحوم شان از آن استفاده می کردند. استفاده از جعفری به عنوان یک گیاه گلدار نیز به تمدن روم بر می گردد .

کدخبر : 12556
سایت سرگرمی روز :

جعفری یکی از سبزیجاتی است که ما کمتر به آن بها می دهیم، اما اگر مزایای آن را بدانید بدون شک همانند سایر سبزیجات برایش ارزش قائل می شوید. در این مطلب ما فواید جعفری را برمی شماریم و به اینکه چطور می تواند زندگی شما را بهبود بخشد اشاره می کنیم. با ما همراه باشید.

جعفری چیست؟

یک گیاه گلدار که بومی منطقه مدیترانه است و به طور گسترده به عنوان ادویه، گیاه و سبزی کشت می ‌شود. همچنین جعفری با عنوان Ajmood در هند، Achu Mooda در کانادا و Kothambeluri در مالایالام شناخته می شود.

جعفری به طور گسترده در غذاهای اروپای شرقی، اروپایی و آمریکایی به کار می ‌رود. این گیاه به رنگ سبز روشن است و یک گیاه دو ساله در مناطق معتدل و یک گیاه سالانه در مناطق استوایی و نیمه استوایی است.

انواع مختلف جعفری چیست؟

عموما جعفری سه نوع مختلف دارد:

برگ مجعد: این نوع که جعفری معمولی نامیده می ‌شود، این نوع شایع‌ ترین نوع آن است. اغلب به عنوان یک چاشنی در سوپ، خورشت و غذاهای دیگر استفاده می‌ شود.

برگ صاف یا تخت: این نوع جعفری، جعفری ایتالیایی نامیده می ‌شود و طعم آن بیشتر از جعفری با برگ های مجعد است. همچنین در خورشت، سوپ و حتی در سالاد و سس‌ها نیز به کار می‌ رود.

هامبورگ: این نوع از این سبزی که ریشه شلغم یا جعفری آلمانی نامیده می شود، تنوع کمتری دارد. این نوع نه برای برگ های آن بلکه از ریشه های آن استفاده می شود. به صورت بو داده، سرخ شده یا خرد شده به سوپ یا خورشت اضافه می شود.

تاریخچه گیاه جعفری چیست؟

استفاده از جعفری به ۲۰۰۰ سال قبل برمی گردد، پیش از استفاده از آن به عنوان چاشنی در غذاها، به عنوان دارو از آن استفاده می شد. یونانیان باستان معتقد بودند که جعفری یک گیاه مقدس است و برای تزئین مقبره عزیزان مرحوم شان از آن استفاده می کردند. استفاده از جعفری به عنوان یک گیاه گلدار نیز به تمدن روم بر می گردد .

۲۰ خاصیت شگفت انگیز جعفری

تمام مسئله این است. مقدار ویتامین K آن چیزی است که واقعا شما را تحت ‌تاثیر قرار خواهد داد. جعفری ۵۷۴ ٪ از مقدار توصیه‌ شده روزانه مواد مغذی را داراست و ویتامین C آن بیش از سه برابر مقدار ویتامین سی پرتقال است. این ماده همچنین غنی از مواد مغذی ضروری دیگر نظیر ویتامین A، آهن، مس و اسید فولیک است. به این ترتیب، جعفری دو برابر مقدار آهن موجود در اسفناج را داراست.

این مقایسه‌ ها به شما خواهند گفت که جعفری چه گیاه شگفت انگیزی است. علاوه بر این جعفری شامل ترکیبی منحصر به فرد از روغن‌ های فرار و ترکیبات دیگری است که زندگی شما را آسان ‌تر می ‌کنند. مثلا، eugenol، به عنوان یک بی ‌حسی موضعی عمل می‌ کند و یک ضد عفونی‌کننده برای جلوگیری از بیماری ‌های لثه است. این سبزی سودمند خواص بسیار زیادی دارد که در ادامه مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

مبارزه با سرطان

تیم تحقیقاتی دانشمندان موسسه فیزیک و تکنولوژی موسکو معتقدند که در گیاه جعفری ترکیباتی وجود دارد که می تواند در جهت مبارزه با سرطان مفید باشند. جعفری حاوی ترکیبی به نام کارنوسول است که خاصیت ضد سرطان آن کشف شده است. این ترکیب همچنین در جهت درمان سرطان سینه، پوست، روده بزرگ و پروستات نیز مفید است.

جعفری نیز عامل مهمی از فلاونوئیدها است، فلاونوئیدها ترکیباتی هستند که می توانند مانع از تکثیر سلول های سرطانی شوند. ترکیب مهم دیگر یافت شده در جعفری لیتولئین است. لیتولئین عامل جلوگیری از سرطان است. همچنین علاوه از متابولیسم عوامل سرطان ‌زا که عوامل جهش فعال در کروموزوم ‌های کبد را ایجاد می کنند، نیز جلوگیری می‌ کند.

منبع: صد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: