آب این صیفی ارزان قیمت ده برابر نوشابه های انرژی زا کارایی داره | خستگی و بی حوصلگیتو به آب این صیفی بسپار

این نوشیدنی خوش‌رنگ خستگی‌هایتان را برطرف می‌کند.

کدخبر : 12974
سایت سرگرمی روز :

یکی از مهمترین خواص آب هویج بستنی این است که برای کسانی که طعم آب هویج را دوست ندارند به راحتی می توانند آن را بخورند و از فواید بن نظیر آب هویج بهره ببرند.

مصرف چغندر قند یک رژیم غذایی محبوب و صد البته بسیار مفید برای افزایش پلاکت خون است. چغندرقند سرشار از خاصیت آنتی اکسیدانی و هموستاتیک طبیعی (انعقاد کننده خون) است که باعث افزایش تعداد پلاکت ها در طی چند روز مصرف می شود. اگر دو یا سه قاشق چای خوری آب چغندر با یک لیوان آب هویج مخلوط شود، پلاکت های خون به سرعت رشد می کنند. علاوه بر این، به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها در این مخلوط مقاومت بدن نیز افزایش می یابد.

خواص آب هویج بستنی

یکی از مهمترین خواص آب هویج بستنی این است که برای کسانی که طعم آب هویج را دوست ندارند به راحتی می توانند آن را بخورند و از فواید بن نظیر آب هویج بهره ببرند. مصرف آب هویج با بستنی باعث می شود که ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین A بهتر جذب شوند.

برای تقویت استخوان ها و تقویت مغز مفید است. یک نوشیدنی انرژی بخش است و از خستگی و سستی جلوگیری می کند. برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می کند. خاصیت شادی آوری دارد و برای ساختن استخوان های جنین در دوران بارداری مفید است.

همانطور که گفتیم، آب هویج خواص بیشماری دارد، مصرف منظم آن برای پوست و بینایی مفید است و به کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می­کند. در این بخش به بررسی خواص آب هویج می­پردازیم.

۱. موجب کاهش بیماری­‌های قلبی می­شود

آب هویج به علت آنکه دارای ویتامین A و آنتی اکسیدان است، استرس اکسیداتیو را کاهش می­دهد و به سلامت قلب کمک می­کند. بر طبق مطالعات مختلف، مصرف این نوشیدنی خطر ابتلا به سکته­های قلبی و مغزی را کم می­کند.

۲. سیستم ایمنی بدن را تقویت می­کند

ویتامین A و C موجود در آب هویج، موجب افزایش مقاومت بدن در برابر رادیکال­های آزاد شده و به دفع میکروب­ها می­پردازد. ویتامین A به حفظ سلامت پوشش اندام­های داخلی در برابر عومل بیماری­زا کمک می­کند. ویتامین B6 در این نوشیدنی، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و سلول­های ایمنی لنفوسیت را بهبود می­بخشد.

۳. برای حفظ سلامت چشم‌­ها مفید است

اهمیت آب هویج برای سلامتی چشم، بر هیچکس پوشیده نیست. ویتامین A در آب هویج خطر ابتلا به بیماری­های چشمی ناشی از افزایش سن را کاهش می­دهد. بر طبق مطالعات، دو ماده بتاکاروتن یعنی لوتئین و زیگزانتین موجود در این نوشیدنی میزان ابتلا به بیماری تباهی لکه چشم را به میزان قابل توجهی کمتر می­کند.

۴. موجب پاکسازی کبد می­شود

در اثر چاقی و یا رژیم غذایی نامناسب، چربی­ها در کبد تجمع پیدا کرده و موجب بیماری کبد چرب غیرالکلی می­شود. آب هویج به دلیل وجود ترکیبات کاروتنوئید و آنتی اکسیدان، کبد را سم­زدایی کرده و به بهبود عملکرد آن می­پردازد. بر طبق یک مطالعه بر روی موش­های آزمایشگاهی، مصرف این نوشیدنی نشانگرهای بیماری کبد چرب غیرالکلی را کاهش می­دهد.

۵. به کاهش وزن کمک می­‌کند

آب هویج میزان چربی و پروتئین کمی دارد و تنها حاوی ۴۰ کالری است. فیبر موجود در این نوشیدنی اشتهای شما را کاهش داده و باعث می­شود مدت طولانی­تری احساس سیری داشته باشید. در نتیجه گنجاندن آن در رژیم لاغری شما سودمند خواهد بود.

۶. موجب تقویت مو می‌­شود

ضعیف شدن ساقه و ریشه مو باعث افزایش ریزش مو می­شود. ترکیبات بتاکاروتن که در آب هویج یافت می­شود به تقویت ساختار مو می­پردازد. استفاده از روغن هویج نیز شما را از ریزش و خشکی مو نجات می­دهد.

۷. سلامت دستگاه گوارش را افزایش می­‌دهد

مصرف آب هویج می­تواند در درمان برخی مشکلات گوارشی مفید باشد. پتاسیم موجود در آب هویج موجب درمان اسهال می­شود. این نوشیدنی اسید اضافی معده را نیز خنثی می­کند.

۸. موجب سلامت پوست می­‌شود

کلاژن فراوان­ترین پروتئین بدن است که در حفظ استحکام پوست موثر می­باشد. ویتامین C ترکیب اصلی در تولید کلاژن است و در آب هویج یافت می­شود. پس با مصرف آب هویج خاصیت ارتجاعی و شادابی پوست بیشتر می­شود.

۹. سطح قند خون را تنظیم می­‌کند

آب هویج به دلیل وجود فیبر برای بیماران دیابت مفید است، چراکه باعث تنظیم گلوکز و انسولین خون می­شود. این نوشیدنی حاوی پروبیوتیک‌هایی است که بر باکتری­ها روده اثر می­گذارند. این باکتری­ها در بیماری دیابت موثر هستند.

۱۰. موجب بهبود سلامت ریه می‌­شود

آب هویج به دلیل وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان­ها به پاکسازی ریه می­پردازد و از ایجاد رادیکال­های آزاد جلوگیری می­کند. در دوران شیوع کرونا نیز مصرف آب میوه­های طبیعی مانند آب هویج برای بهبود عملکرد ریه و افزایش مقاومت بدن توصیه می­شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: