درمان خانگی موهای چرب | با این مواد خونگی و ارزون با چربی مو خداحافظی کن

سرکه سیب یکی از موادی است که برای درمان خانگی چربی سر کاربرد دارد و می‌توانید از آن برای خلاص شدن از شر ترشح اضافی چربی استفاده کنید، زیرا خاصیت جذب‌کنندگی سرکه سیب باعث می‌شود، مو‌های شما از شر چربی‌های اضافی خلاص شود.

کدخبر : 20197
سایت سرگرمی روز :

برای استفاده از سرکه سیب روی پوست سر، یک فنجان از آن را در یک لیتر آب قرار دهید و سپس از آن برای آبکشی مو‌های خود استفاده کنید. به جای این که مو‌های خود را با هوا خشک کنید، از سشوار استفاده نکنید.

برخی از این روش‌ها عبارتند از:

استفاده از آبلیمو

بدون شک یکی از بهترین و موثرترین روش‌های درمان خانگی چربی موی سر ، استفاده از آبلیمو است. آبلیمو با ماهیت اسیدی که دارد، علاوه بر کاهش چربی موها در از بین بردن شوره سر نیز موثر است.

برای استفاده از این روش، آب دو عدد لیمو ترش را بگیرید و با یک فنجان آب مخلوط کنید. سپس ترکیب بدست آمده را روی موها و پوست سرتان بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

آبکشی مو با سرکه سیب

یکی دیگر از موادی که تقریباً همه افراد به آن دسترسی دارند و برای کاهش چربی مو فوق‌العاده است؛ سرکه سیب می‌باشد. خاصیت جذب کنندگی سرکه سیب، به خوبی چربی مو را از بین خواهد برد. برای استفاده از این روش، یک فنجان سرکه سیب را در یک لیتر آب بریزید.

پس از آنکه موهایتان را به وسیله شامپو مو مناسب شستید، در آخرین مرحله شستشو آن‌ها را به وسیله سرکه سیب آبکشی نمایید. حالا چند دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد موها را بشویید تا بقایای سرکه سیب از روی آن‌ها پاک شوند. پیشنهاد می‌کنیم این کار را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید.

شستشوی مو با چای سبز یا سیاه

استفاده از چای سبز یا برگ چای سیاه یک روش مناسب برای درمان خانگی موهای چرب و نازک است. ماهیت اسیدی کافئین باعث درخشندگی مو و افزایش حجم و استحکام آن‌ها خواهد شد.

کافیست یک یا دو کیسه چای سبز یا سیاه را در آب داغ دم کنید و آن را با یک فنجان آب سرد رقیق کنید. اجازه دهید این محلول خنک شود و سپس با استفاده از آن، موها و پوست سرتان را بشویید. پس از گذشت ۱۵ دقیقه، موها را به خوبی آبکشی کنید.

ماسک مو گوجه فرنگی

گوجه فرنگی ضمن داشتن خاصیت اسیدی، قادر است سطح PH پوست سرتان را نیز متعادل کند. برای تهیه این ماسک مو، یک گوجه فرنگی رسیده را با یک قاشق چای‌خوری خاک فولر یا خاک رنگ‌بر که نوعی خاک رس است، مخلوط کنید.

این ماسک را روی موها و پوست سرتان بگذارید، با کلاه رنگ مو آن را بپوشانید و پس از گذشت ۳۰ دقیقه موها را با آب سرد آبکشی نمایید. پیشنهاد می‌کنیم این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

ماسک مو با جوش شیرین

جوش شیرین یک لایه بردار طبیعی و عالی است که چربی اضافه و آلودگی‌ها را پاک می‌کند. یک روش خانگی از بین بردن چربی موی سر آن است که دو تا سه قاشق غذاخوری جوش شیرین را با مقداری آب مخلوط کنید تا خمیر یکدست ایجاد شود.

این خمیر را به تمام سطح پوست سر و موهایتان بمالید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند. سپس موها را کاملاً آبکشی کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: