تو پیاده‌روی اربعین با این راهکارها خنک بمون | این مواد خوراکی خنک‌کننده طبیعی بدن هستن

استادیار گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اهمیت مصرف مایعات در سفر معنوی اربعین گفت: مصرف آب و مایعات کافی جهت پیشگیری از گرمازدگی و تهوع در سفر پیاده روی اربعین مورد تاکید است.

کدخبر : 20972
سایت سرگرمی روز :

دکتر سارا موحد  اظهار کرد: با توجه به اینکه ایام پیاده روی اربعین حسینی مصادف با فصل گرما بوده و میزان تعریق بالا است و گروه های مختلف سنی به پیاده روی اربعین می روند، ممکن است دچار کم آبی شوند لذا برای پیشگیری از کم آبی بدن، زائرین حتما آب، چای، میوه جات و سبزی جات همراه خود داشته باشند. میوه جات و سبزی جات مایعات فراوانی دارند و چون جذب آن ها آهسته است، بنابراین باعث می شود فرد دیرتر دچار کم آبی شود.

استادیار گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: افراد حتما از غذاها و میان وعده های خشک که غیر قابل فاسد شدن هستند از جمله، نان، انواع آجیل و بیسکویت در کوله پشتی خود همراه داشته باشند و با توجه به اینکه سالمندان و کودکان زودتر دچار گرسنگی می شوند باید وعده های متعددی داشته باشند. سالمندان ممکن است احساس تشنکی آنها دقیق نباشد، بنابراین حتما باید مایعات کافی با بطری های مدٌرج همراه خود داشته باشند.

وی اضافه کرد: با توجه به طولانی بودن مسیر پیاده روی اربعین و شرایط آب و هوا زائرین ممکن است، دچار گرما زدگی شوند. از جمله علائم گرما زدگی، شروع آن با ادرار پر رنگ است و نیز چروک شدن پوست که با کشیدن آن به سرعت به حالت عادی برنمی گردد. در حالت شدیدتر گرمازدگی، فرد ممکن است دچار تهوع، استفراغ و خواب آلودگی شود.

دکتر موحد در ادامه به زائرین توصیه کرد، از کلاه های لبه دار و لباس های روشن تر به خصوص در لایه های زیرین استفاده کنند، چرا که باعث می شود فرد احساس گرمای کمتری داشته باشد. زائرین قبل از اقدام به پیاده روی اربعین در صورت مصرف دارو باید با پزشک مربوطه مشورت های لازم را  انجام دهند. تیم پزشکی قاعدتا با زائرین در این مسیر همراه هستند، لذا در صورت بروز هر گونه مشکل باید آنها مشورت کرد.

هندوانه خنک کننده بدن:

این میوه غنی از آب ، در کاهش حرارت و گرمای بدن بسیار موثر است. آب موجود در این میوه ، بدن را هیدراته و خنک نگه میدارد. اکنون میدانید که چرا باید در تابستان زیاد هندوانه مصرف کرد.

خربزه شیرین برای خنک شدن بدن:

این میوه دیگری است که میتواند حرارت بدن را کاهش دهد. در طول تابستان خربزه را نیز در رژیم غذایی خود جای دهید.

مواد غذایی خنک کننده بدن و خیار:

این میوه تابستانی ، غنی از آب میباشد و بر روی بدن تاثیر خنک کننده دارد.هر روز 1 عدد خیار مصرف کنید تا به طور طبیعی حرارت بدن را کاهش دهد.

نعنا خنک کننده بدن:

نعنا به عنوان یک درمان خانگی تاثیر خنک کننده بر روی بدن دارد. آب برگ نعنا بهترین دارو ، برای کاهش و پایین آوردن دمای بدن است.

تربچه از مواد غذایی خنک کننده بدن:

این سبزی ، منبع غنی از ویتامین C ، یک آنتی اکسیدان است که حرارت بدن را کاهش میدهد.تربچه همچنین ، دارای خواص ضد التهابی است که با تنش گرمایی نیز مبارزه میکند.

مواد غذایی خنک کننده بدن و تاثیر کنجد:

این یکی دیگر از داروهای خانگی برای کاهش حرارت بدن به طور طبیعی است. مقداری دانه کنجد را با آب بنوشید تا بدن خود را خنک نگه دارید.

دانه های رازیانه برای خنک کردن بدن:

1 شب تا صبح ، دانه های رازیانه را درون آب خیس کنید و صبح روز بعد ، برای کاهش حرارت بدن آن را بنوشید.

آب نارگیل از مواد غذایی خنک کننده بدن:

نوشیدن آب نارگیل یکی از بهترین داروهای خانگی برای کاهش حرارت بدن و مبارزه با مشکلات و بیماری های تابستانی مانند :کم آبی بدن و عفونت است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: