وام | وام فوری | وام قرض الحسنه

وام فوری 150 میلیون تومانی دولت برای مددجویان | پرداخت وام ویژه به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد با شرایط آسان

در مدت ۶ ماهه امسال ۲۱۶ طرح از طریق راهبران شغلی شروع به فعالیت کردند و کارفرمایان با بکارگیری مددجویان موفق به اعطای تسهیلات شدند.

کدخبر : 22246
سایت سرگرمی روز :

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی با تاکید بر این که طرح راهبران شغلی راهبردی برای توانمندسازی محرومان است گفت: یکی از برنامه‌های اساسی امداد برای مشارکت فعالان کسب و کار و کارآفرینان در توانمندسازی اقشار نیازمند جامعه طرح راهبری شغلی و بکارگیری اقشار نیازمند در طرح کارفرمایی است.

نخعی با اشاره به این که در مدت ۶ ماهه امسال ۲۱۶ طرح از طریق راهبران شغلی شروع به فعالیت کردند افزود:کارفرمایان با بکارگیری تعدادی از مددجویان این نهاد موفق به اعطای تسهیلات شدند.

به گفته وی کارآفرینان افراد خلاقی هستند که از فرصت‌ها و منابع موجود بهترین بهره‌برداری و برای خود و افراد دیگری اشتغال ایجاد می‌کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی افزود: پرداخت تسهیلات کارفرمایی و راهبری شغلی باعث رشد اقتصادی مشاغل کوچک که بیشتر ستون فقرات اقتصاد هستند و از طرفی باعث توسعه کشور، ایجاد رفاه، شناخت فرصت‌های مناسب و افزایش تولید می‌شود که این امر موجب افزایش اشتغال و بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی افراد به کار گرفته خواهد شد.

نخعی افزود: گام نهادن خیران و کارآفرینان در این مسیر نه تنها اجر معنوی و اخروی عظیمی در بر خواهد داشت بلکه سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی نیز با ارائه بسته‌های تشویقی که شامل پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما به مدت ۲ سال (تا سقف ۲۳ درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار) پس از اطمینان واریز حق بیمه بکار گمارده شده توسط کارفرما و با اعطای تسهیلات کارفرمایی به ازای هر نفر از مددجویان به کارگیری شده مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان حداکثر تا سقف ۴ میلیارد تومان بابت هر کارگاه از تسهیلات بانکی بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از واگذاری ۲۶۳ اشتراک رایگان به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

رحمان محمودی گفت: از ابتدای سال جاری ۲۳۰ اشتراک رایگان به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)  و ۳۳ اشتراک رایگان به مددجویان سازمان بهزیستی واگذار شد.

وی افزود: مددجویان نهاد‌های حمایتی که تاکنون از امتیاز و اشتراک رایگان گاز بهره‌مند نشده‌اند، می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از نهاد مربوطه و ارائه آن به شرکت گاز، صرفاً یکبار از واگذاری امتیاز کنتور و اشتراک رایگان گاز استفاده کنند.

محمودی گفت: شرکت گاز در کنار وظیفه اصلی خود مبنی بر گازرسانی به شهر‌ها و روستا‌ها، برای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی همکاری مناسبی با کمیته امداد  امام خمینی(ره) در ارایه خدمات گازرسانی به خانواده‌های بی‌بضاعت داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: با همت کارکنان شرکت گاز استان، سه شنبه‌های هر هفته غذای گرم با عنوان غذای مهربانی بین نیازمندان سطح شهر پخت و توزیع می‌شود.

رئیس کمیته امداد شهرستان رزن از خودکفایی ۱۱۳ مددجوی تحت پوشش این نهاد طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

رضا صادقی‌مصور  اظهار کرد: این تعداد از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در سال گذشته با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی خودکفا و از چرخه حمایتی این نهاد مقدس خارج شده‌اند.

وی میزان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده به این مددجویان کمیته امداد شهرستان را طی سال گذشته افزون‌بر ۷۰ میلیارد تومان  برشمرد و تصریح کرد: در سال‌جاری نیز خودکفایی ۸۰ مددجو در دست اقدام بوده که با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در شش ماه گذشته برای آنان فرصت شغلی ایجاد شده و خود کفا شده اند و برای برگزاری جشن خودکفایی اسامی آنان را به استان اعلام کرده‌ایم و این افراد نیز در سال‌جاری از چرخه حمایتی این نهاد خارج خواهند شد.

صادقی‌مصور تعداد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان رزن را ۴۵۰۵ نفر شامل ۱۸۰۰ خانوار برشمرد و افزود: کمیته امداد یک نهاد امداد رسان موقت برای رفع نیاز مددجویان و نیازمندان است که پس از اعطای وام مشاغل خانگی و تسهیلات خودکفایی به مددجویان و حصول اطمینان از خودکفایی و کسب درآمد و استقلال اقتصادی آن‌ها را از چرخه حمایت خارج می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به آغاز سالتحصیلی جدید، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان رزن دارای ۸۰۵ دانش‌آموز بوده که برای آغاز سالتحصیلی جدید، کمیته امداد شهرستان کیف مدرسه و لوازم تحریر و نوشت افزار این تعداد دانش‌آموز را با اعتباری افزون‌بر یک میلیارد تومان تهیه و به دانش‌آموزان تحت حمایت اهدا کرد.

صادقی‌مصور میزان اعتبار هزینه شده برای کیف و لوازم‌التحریر هر دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان را یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برشمرد و افزود: در این رابطه برای کیف هر دانش آموز اعتباری افزون‌بر ۸۵۰ هزار تومان و برای لوازم‌التحریر هر دانش‌آموز اعتباری افزون‌بر ۳۵۰ هزار تومان توسط کمیته امداد هزینه شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: