پیش فروش محصول پرطرفدار ایران خودرو تنها با 300 میلیون تومان | حراج سوگولی ایران خودرو بدون قرعه کشی از امروز
در این گزارش شرایط شرکت در طرح پیش فروش دنا پلاس دستی ویژه بهمن ۱۴۰۳ را بخوانید.
شرکت ایران خودرو، طرح پیش فروش دنا پلاس با گیربکس ۶ سرعته دستی و موتور EF۷P را با شرایط ویژه آغاز کرده است.
در طرح پیش فروش ایران خودرو بهمن ۱۴۰۳، متقاضیان می توانند خودروی دنا پلاس با گیربکس ۶ سرعته دستی و موتور EF۷ را با قیمت مصوب ۳۷۴ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان بدون قرعه کشی خریداری نمایند.
دنا از همان ابتدا به عنوان یک فیس لیفت بر اساس پلتفرم سمند شکل گرفت که در حقیقت همان پلتفرم پژو ۴۰۵ درهه ۱۹۸۰ میلادی بود. در نتیجه از دیدگاه جزئیات پلتفرم تفاوت محسوسی با خانواده قدیمیتر محصولات ایران خودرو در آن دیده نمیشود. توسعه و تولید دنا بر پلتفرم سمند و ۴۰۵، به معنای استفاده از اشتراکات فنی بسیار، حتی در بخش پیشرانه و سیستم انتقال نیرو بود.
بنابراین دنا نیز با پیشرانه ۱.۷ لیتری (در اصل ۱.۶ لیتر) EF7 مشترک با خانواده سمند روانه بازار شد. اما نسخه توربو، با بهرهگیری از سیستم پرخوران توربوشارژر، خروجی توان فنی پیشرانه را تا حد قابل قبولی افزایش داد تا این خودرو بتواند با رقبای چینی مونتاژی بازار کشور که از سوی خودروسازان رقیب به بازار عرضه میشدند، نزدیکی و رقابت بیشتری داشته باشد.
بنابراین پیشرانه جدید با کد شناسایی EF7-TC نام گرفت. در نسخه دندهای، انتخاب ابتدایی ایکو گیربکس ۵ سرعت دستی بود، اما از نیمه اول سال ۱۴۰۱، گیربکس جدیدتر ۶ سرعت دستی برای این خودرو برگزیده شد تا تناسب در ضریب دندهها با نمودار گشتاور پیشرانه در دنا پلاس توربو 6 دنده دستی هماهنگی بیشتری یافته و بازده کلی خودرو از دیدگاه تناسب خروجی پیشرانه با ویژگیهای حرکتی خودرو افزایش یابد.
اگر نمای داخلی دنا پلاس توربو 6 دنده دستی را با آنچه در سال ۱۳۹۳ روانه بازار کشور شد، مقایسه کنیم، شاهد تغییرات بارز بسیاری هستیم. نمای کابین دیگر شباهتی به خانواده سمند ندارد و حالا همانند پژو پارسهای جدید، با داشتن اختلاف طراحی بسیار، منحصرا یک محصول متمایز است که با پارسهای امروزی نیز در تضاد است.
استفاده از غربیلک فرمان چهارشاخه، مجموعه کلاستر دوار چهارقلو با سایه آبیرنگ، میانه داشبرد عمودی V شکل، قوس کلی بخش زیرین داشبرد، طراحی متمایز رودریها، همگی در تضاد و تمایز قابل توجه با پژو پارس هستند. حجم بهکاررفته از تریمهای تزئیناتی طرح چوب و تریم دورنگ داخلی، بیننده را کمی یاد تزئینات کابین پژو پارس میاندازد، اما رعایت تناسب در میزان استفاده از این تزئینات قابل توجه است و ایران خودرو توانست کابین دنا پلاس توربو را به خوبی از خانواده پارس با پلتفرم مشترک، جدا کند.
بررسی دنا پلاس توربو 6 دنده دستی از دیدگاه امکانات رفتاهی و ایمنی میتواند اندکی گیجکننده باشد، چرا که دنا در طول عمر خود بارها مورد تغییر و بازنگری قرار گرفته و در امکانات رفاهی و ایمنی با سایر مدلهای تولیدی، بر حسب سال و تیپ تولید متفاوت است.
سرگرمی روز نوشت : دنا پلاس توربو 6 دنده دستی ایران خودرو، نمونه جدیدتر از نسخه ۵ سرعته به حساب میآید، در نتیجه از سیستم کمک فرمان برقی حساس به سرعت بهره میگیرد. سایر امکانات شامل صندلیهای روکش پارچهای راننده و شاگرد از نوع تنظیم برقی ۸ جهت، سانروف برقی، کروز کنترل، آنتن کوسهای (Shark Fin)، سنسور و دوربین دنده عقب، نمایشگر ۷ اینچ لمسی مولتی مدیا، دوخت بخیه قرمزرنگ، کفپوشهای مزین به نشان Turbo، آینههای جانبی تاشو برقی، سیستم روشنایی در روز (DRL)، قابلیت تنظیم برقی ارتفاع چراغهای جلو، روشنایی مشایعت تا درب منزل، سیستم تهویه اتوماتیک با دریچه خروجی ردیف دوم، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سنسور نور و سنسور باران (از ابتدای ۱۴۰۲) است.