یارانه بگیران متقاضی دریافت کالابرگ عجله کنند | نحوه برداشت کالابرگ ۳ میلیونی ویژه ماه رمضان + کد استعلام

جزئیات طرح کالابرگ الکترونیکی ویژه ماه رمضان اعلام شد؛ یارانه ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی برای دهک‌های درآمدی در نظر گرفته شده است که با آن می‌توان ۱۱ قلم کالای اساسی را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کرد.

کدخبر : 28305
سایت سرگرمی روز :

مرحله نخست اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی از تاریخ ۱۲ اسفند ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد. در این طرح، حساب سرپرستان خانوارهای یارانه‌بگیر دهک‌های اول تا هفتم شارژ شده و آنها می‌توانند ۱۱ قلم کالای اساسی را از فروشگاه‌های معتبر در سراسر کشور تهیه نمایند.

براساس این طرح، مبلغ یارانه کالابرگ به شرح زیر است:

دهک مبلغ برای هر نفر (تومان)مبلغ خانوار ۲ نفره (تومان)مبلغ خانوار ۳ نفره (تومان)مبلغ خانوار ۴ نفره (تومان)مبلغ خانوار ۵ نفره (تومان)

دهک‌های اول تا سوم ۵۰۰,۰۰۰ ۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰

دهک‌های چهارم تا هفتم ۳۵۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰ ۱,۰۵۰,۰۰۰ ۱,۴۰۰,۰۰۰ ۱,۷۵۰,۰۰۰

اقلام قابل خرید با یارانه کالابرگ

مشمولین دریافت یارانه کالابرگ الکترونیکی می‌توانند از فروشگاه‌هایی که در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، اقلام زیر را به میزان شارژ حساب خود خریداری نمایند:

لبنیات

تخم‌مرغ

گوشت مرغ

ماکارونی

روغن

برنج

قند

شکر

حبوبات

گوشت منجمد گوساله

مدت اعتبار یارانه کالابرگ

اعتبار یارانه کالابرگ به مدت یک ماه خواهد بود. سرپرستان خانوارها باید تا پایان دهه اول فروردین‌ماه، از اعتبار یارانه اسفند ۱۴۰۳ استفاده نمایند. در صورت عدم استفاده در مهلت مقرر، یارانه کالابرگ آنها سوخت شده و قابل بازیابی نیست.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دو نوبت سبد کالایی ویژه ماه رمضان و نوروز در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی به یارانه بگیران داده می شود.

علی بابایی در شورای هماهنگی تعاون مازندران با تأکید بر اهمیت ارائه خدمات ملموس به مردم، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی و اقتصادی، در شرایط کنونی کشور، مسیر خدمت‌رسانی و مهرورزی به مردم را ادامه می‌دهد.

بابایی تصریح کرد: مجلس، دولت و سایر نهادهای حاکمیتی، همگی در یک مسیر حرکت می‌کنند و آن مسیر، ارائه خدمات و بهبود رفاه مردم است.

وی با اشاره به نقش کلیدی مجلس و دولت در برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های توسعه‌ای، افزود: ریل‌گذاری صحیح برای توسعه پایدار کشور و حمایت از دولت در استفاده از ظرفیت‌های قانونی، از وظایف اصلی ما در مجلس است.

بابایی گفت: در استان مازندران نیز باید تمامی توان و ظرفیت‌های اجرایی به کار گرفته شود تا مردم به‌طور ملموس، تأثیر سیاست‌ها و برنامه‌های حمایتی را در زندگی خود احساس کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه‌های موجود در حوزه درمان و تأمین اجتماعی، تصریح کرد: مطالبات بیمه‌شدگان در حوزه درمانی، به‌ویژه در چارچوب ماده ۵۴ قانون کار، یکی از مشکلات جدی است که باید به آن توجه شود و مردم در بخش درمان با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند و این موضوع نیازمند رسیدگی فوری است.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از جامعه، شامل کارگران، بیمه‌شدگان روستایی، مستمری‌بگیران صندوق‌های مختلف بازنشستگی، مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و اقشار کم‌درآمد، به حمایت‌های ویژه‌ای نیاز دارند و وظیفه ما این است که بدون توجه به منافع شخصی، اولویت خود را بر ارائه خدمات به این گروه‌ها قرار دهیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی، آن را یکی از مهم‌ترین اقدامات حمایتی دولت دانست و گفت: این طرح که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا شده، یکی از برنامه‌های کلیدی برای حمایت از اقشار کم‌درآمد است. با تلاش‌های فراوان و پیگیری‌های مسئولان، در نهایت دولت موافقت کرد که مبلغ یک میلیارد دلار برای اجرای این طرح اختصاص دهد.

وی افزود: مطابق با این طرح، دو نوبت سبد کالایی در عید نوروز و ماه رمضان به اقشار ضعیف جامعه اختصاص داده خواهد شد. این طرح بر اساس مبنای ۶۵ هزار میلیارد تومان منابع پیش‌بینی‌شده در بودجه سال ۱۴۰۳ اجرا می‌شود و هدف آن، کمک به معیشت مردم و کاهش فشار اقتصادی بر دهک‌های پایین جامعه است.

نحوه استعلام کالابرگ ماه رمضان

برای اطلاع از نحوه استعلام کالابرگ ماه رمضان، می‌توان از ۶ روش استفاده کرد:

 استعلام از طریق سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

یکی از ساده‌ترین روش‌ها ورود به سامانه حمایت به آدرس hemayat.mcls.gov.ir است. با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار و سایر اطلاعات، وضعیت دهک‌بندی خانواده قابل مشاهده خواهد بود.

 استعلام از طریق کد دستوری USSD

با شماره‌گیری کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷۴ با گوشی موبایل ثبت‌شده به نام سرپرست خانوار، پیامکی حاوی وضعیت دهک‌بندی برای شما ارسال می‌شود.

استعلام یارانه از طریق سامانه پیشخوان ۲۴

در سامانه یا اپلیکیشن پیشخوان ۲۴ می‌توانید با ثبت‌نام و ورود به حساب کاربری، وضعیت واریزی یارانه خود را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که این سامانه در ساعات اداری فعال است.

 استعلام از طریق تلفن گویا

شماره تماس ۰۲۱۶۳۶۹ برای استعلام یارانه تخصیص داده شده است. پس از تماس، عدد ۲ را انتخاب کرده و با وارد کردن کد ملی و شماره سریال سرپرست خانوار، وضعیت یارانه بررسی می‌شود.

مراجعه حضوری به بانک

افرادی که تمایل به مراجعه حضوری دارند، می‌توانند با ارائه کد ملی به بانکی که حساب یارانه در آن ثبت شده است، گردش حساب یارانه خود را بررسی کنند. همچنین، اطلاعات یارانه از طریق همراه‌بانک یا اینترنت‌بانک قابل دسترسی است.

استعلام از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

با مراجعه به سایتmy.gov.ir، به کمک شماره تلفن همراه و کد ملی وارد حساب کاربری خود شوید و پس از ورود کد تأییدی که به موبایل ارسال می‌شود، وضعیت یارانه خود را بررسی کنید.

چگونه به دهک‌بندی اعلام‌شده اعتراض کنیم؟

در صورتی که فکر می‌کنید در دهک اشتباهی قرار گرفته‌اید، امکان اعتراض به دهک‌بندی وجود دارد. برای این کار به سامانه حمایت به آدرس hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنید. پس از وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار، گزینه «درخواست بررسی» را انتخاب کنید. درخواست شما به سیستم ارسال شده و در صورت تأیید، دهک‌بندی شما تغییر می‌کند.

لازم به ذکر است که پس از اصلاح دهک‌بندی، مبلغ یارانه یا کالابرگ بر اساس دهک جدید محاسبه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: