فوری/آغاز واریزی جدید 700 هزار تومانی پزشکیان به حساب سرپرستان | امشب حساب یارانه بگیران شارژ می شود
سخنگوی طرح کالابرگ، گفت: مشمولان کالابرگ، میتوانند خریدهای خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله از خرید نیست.
سیده مرجان دبیری (سخنگوی طرح کالابرگ) از آغاز اجرای فاز سوم کالا برگ الکترونیک با شارژ و واریز اعتبار به حساب ۱۰ میلیون سرپرست خانوار دهکهای «چهارم تا هفتم» از عصر پنجشنبه (۲۳ اسفند) خبر داد.
وی با تاکید بر اینکه با تدابیر صورت گرفته، اعتبار کالابرگ بر اساس کدملی سرپرستان خانوار شارژ میشود گفت: یعنی سرپرستان خانوار با هر کارت بانکی میتوانند مراجعه و خریدهای خود را انجام دهند لذا خریدها صرفا با ارائه کدملی، امکانپذیر است.
وی افزود: سرپرستان خانوار مشمول به خاطر داشته باشند که اعتبار تخصیص یافته بابت خرید با کالابرگ، جدای از اعتبار تخصیصی و پرداختی بابت یارانه ماهانه افراد است.
سخنگوی طرح کالابرگ با بیان اینکه این طرح با هدف حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی دهکهای اول تا هفتم اجرا میشود خاطر نشان کرد: دهکهای اول تا سوم به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و دهکهای چهارم تا هفتم به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد.
این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروههای لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص مییابد که در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابهالتفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.
به گفته وی در صورت استفاده نکردن کامل از اعتبار مرحله اول، مانده اعتبار به دوره بعد منتقل خواهد شد. همچنین مشمولان میتوانند خریدهای خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست.
دبیری با استناد به آخرین آمارهای استخراج شده تا شب گذشته، گفت: از حدود ۱۰ میلیون سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و همچنین دهکهای درآمدی اول تا سوم مشمول دریافت کالابرگ در فاز اول و دوم طرح، ۶ میلیون و ۸۰۰ سرپرست خانوار توانستهاند با موفقیت خرید اعتباری خود را انجام دهند.
وی با اشاره به عمده مشکلات اجرای این مرحله طرح اظهار کرد: متاسفانه دسترسی به کدهای دستوری برای برخی با مشکلاتی همراه بوده است. همچنین قطع و وصل برق برای دستگاههای پوز و فروشگاهها مشکلاتی را ایجاد کرد و حتی خرید و اعتبارت کمی بالا و پایین شد که البته حتی اگر از اعتبار فردی کم هم شده باشد، بلافاصله به حساب برگشت و عودت داده میشود، اما به هر حال مشکلاتی برای ارائه خدمات به ارباب رجوع ایجاد میکند.
سخنگوی طرح کالابرگ با تاکید بر اینکه در مجموع مشکل حادی تا کنون نداشتهایم، در خصوص تامین موادغذایی مشمول فهرست خرید برای مراجعهکنندگان نیز عنوان کرد: بر اساس بررسیهای صورت گرفته از فروشگاهها و دستگاههای ذیربط تامینکننده مواد غذایی، تا شب گذشته اعتبار کالایی خوب بوده و مشکلی نداشتهایم و کالاها در سطح کشور تامین شده است.
گفتنی است، طرح کالابرگ الکترونیکی در بیش از ۲۳۰ هزار فروشگاه عمده، خرد و ۱۳ فروشگاه زنجیرهای (افق کوروش، اتکا، ترقی، جانبو، دیلی مارکت، رفاه، گندم، محسن، مینومارت، هایپراستار، هایپر فامیلی، هفت و والمارکت) اجرا میشود. علاوه بر این، خرید اینترنتی از طریق «اسنپمارکت» و «دیجیکالا» نیز امکانپذیر است. مشمولان این طرح میتوانند برای مشاهده فروشگاهها و اطلاع از مانده اعتبار خود، اپلیکیشن «شما» را از خدماتدهندگانی، چون «بازار»، «مایکت» و سایت shoma.sfara.ir دریافت و نصب کنند.
امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* فراهم شده و مرکز تماس ۶۳۶۹.۰۲۱ آماده پاسخگویی به سوالات و درخواستهای مشمولان طرح است.
شهروندان مراقب باشند چرا که وزارت رفاه پیامکی مبنی بر افزایش یا برداشت اعتبار یا لینک برنامه ارسال نمیکند، لذا از ورود به لینکهای نامعتبر باید پرهیز کرد.
از روزی که اعتبار برای افراد در مرحله اول شارژ شود؛ افراد میتوانند به مدت پنج روز خرید کنند.
همچنین یارانه ۵۰۰ هزار تومانی سه دهک اول پایین ایرانیان نیز چند روز قبل به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان از رصد دقیق نحوه توزیع کالابرگ الکترونیک در استان خبر داد.
داود شهرکی در گفت وگو با ایسنا، افزود: مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان ماموریت بررسی و انعکاس مسائل و مشکلات احتمالی در اجرای طرح ملی کالابرگ در سطح استان را برعهده دارد.
مدیرکل صمت استان از مصوبه تنظیم بازار استان مبنی بر بررسی مشکلات احتمالی در اجرای طرح ملی کالابرگ و انعکاس آن به دستگاههای متولی توسط مجموعه صنعت، معدن و تجارت در سطح استان خبر داد.
شهرکی بر عملیاتی شدن مصوبات کارگروه تنظیم بازار و تاثیر آن بر کنترل و کاهش قیمت برخی کالاهای اساسی در سطح بازار تاکید کرد.
دبیرکارگروه تنظیم بازار استان افزود: تامین به موقع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم و همچنین نظارت بر چرخه توزیع این اقلام جز با همکاری و همراهی سازمان جهاد کشاورزی، اداره تعزیرات حکومتی، اداره کل صمت، شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت غله و خدمات بازرگانی میسر نمیشود.
وی خاطرنشان کرد: حسب دستور رئیس دادگستری استان در راستای تامین برنج در سطح استان مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به توزیع سهم استان از طریق مراکز عرضه کالاهای اساسی در سطح شهرستان زاهدان و استان اقدام کند.