تست شخصیت شناسی | خودشناسی
تست شخصیت شناسی | میخوای اطزافیانتو بهتر بشناسی؟ فقط کافیه به غذایی که دوست دارن دقت کنی
غذایی که انتخاب میکنید میتونه نشون بده که چه شخصیتی دارید. در ادامه شخصیت شناسی افراد بر اساس انتخاب های غذایی رو توضیح دادیم.
تست شخصیت شناسی یکی از روشهای شناختی است که برای تعیین ویژگیهای شخصیتی فرد استفاده میشود. در این تست، فرد با پاسخ دادن به سوالات مختلف، ویژگیهای شخصیتی خود را شناسایی میکند. تست شخصیتشناسی یک ابزار است که به کمک آن میتوانید خودتان و دیگران را به صورت عمیقتری بشناسید. در این تست، شما با پاسخ دادن به سوالات مختلف، به نحوه فکر کردن، رفتار و واکنشهای خود برای موقعیتهای مختلف پی میبرید. تست شخصیتشناسی میتواند به شما کمک کند تا بیشتر با خودتان آشنا شوید و نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید. همچنین، با استفاده از این تست، میتوانید اطلاعاتی درباره شخصیت دیگران نیز کسب کنید و در ارتباط با آنها بهتر و مؤثرتر عمل کنید. تست شخصیتشناسی معمولاً شامل سوالاتی درباره موضوعاتی مانند انواع شخصیت، نگرشها، ارزشها، افکار، روابط، رفتارها و غیره است. پاسخهای شما به این سوالات توسط نرمافزار یا متخصصین روانشناسی تجزیه و تحلیل میشود و گاهی اوقات توجیهی برای هر پاسخ نیز در نظر گرفته میشود. در کل، تست شخصیتشناسی یک ابزار مفید و جالب برای خودشناسی و ارتباط با دیگران است. با این حال، باید به این نکته توجه کنیم که این تستها فقط یک ابزار هستند و نمیتوانند شما را به صورت کامل توصیف کنند.
.
.
.
.
.
.
.
تست شخصیتشناسی یک روش ارزیابی است که به کمک آن میتوان شخصیت افراد را بررسی و تحلیل کرد. این تستها شامل مجموعهای از سوالات و وظایف هستند که با هدف رصد و پیگیری رفتارها، عقاید و ویژگیهای شخصی در نظر گرفته میشوند.تست شخصیتشناسی به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف شخصی، تشخیص جوانب مثبت و منفی و بررسی حدودی شخصیت فرد به کار میرود. این تستها به دلیل کاربری گستردهای که در محیطهای مختلف از آنها میشود، به عنوان یکی از ابزارهای مهم در حوزه روانشناسی شناختی شناخته میشوند. تست شخصیتشناسی به دو دسته تقسیم میشود: تستهای مستقیم و تستهای غیرمستقیم. تستهای مستقیم شامل سوالات و کوئیزهایی هستند که به صراحت از فرد سؤال میشود و در پاسخ به آنها، فرد باید عقاید و پیشفرضهای خود را اعلام کند. این نوع تستها به عنوان یکی از دقیقترین روشها در شناسایی شخصیت فرد شناخته میشوند.در کل، تست شخصیتشناسی به عنوان یک ابزار مفید و موثر در حوزه روانشناسی، به کار گرفته میشود. با استفاده از آن، بررسی شخصیت فرد و شناخت صحیح او قابل دستیابی است. تست شخصیت شناسی یکی از مهمترین و پرکاربردترین روشهای ارزیابی رفتار و شخصیت افراد است. این تستها اغلب توسط روانشناسان، کارشناسان رفتاری و سایر متخصصان به کار گرفته میشود و برای انجام آن، فرد باید به سوالات خاصی پاسخ دهد.عمدهی تستهای شخصیت شناسی به دو دسته تست های هنجاری و تست های پروژکتیو تقسیم میشوند. در تستهای هنجاری، سوالاتی از فرد پرسیده میشود که به نوعی به بررسی ویژگیهای مختلف شخصیت فرد میپردازد. در تستهای پروژکتیو، فرد به چالش کشیده میشود تا به صورت آزادانه نقاشی و یا تکمیل جملات معینی شده با رعایت یک سری قواعد و دستورالعملهای خاص، عکس العمل و واکنش شخصیتی خود را به تصویر بکشد.تست شخصیت شناسی به عنوان یک ابزار ارزیابی، در بسیاری از زمینههای مختلف استفاده میشود. به عنوان مثال، در صنایع مختلف از جمله صنعت فروش، مدیریت منابع انسانی، کارآفرینی، روابط عمومی، تحقیقات بازار، طراحی و تولید محصولات و ... استفاده میشود.
.
.
.
.
.
غذایی که انتخاب میکنید میتونه نشون بده که چه شخصیتی دارید. در ادامه شخصیت شناسی افراد بر اساس انتخاب های غذایی رو توضیح دادیم.
بشقاب غذات نشون میده چه شخصیتی داری!
غذا را با نمک اضافه میخورید یا ترجیح میدهید با سس تند مزهدارش کنید؟ گوشتخوار هستید یا اینکه سالاد سبزیجات را به همه چیز ترجیح میدهید؟ میدانستید که همین انتخابهای ساده، میتوانند مثل تست شخصیت شناسی عمل کنند؟ برخی از روانشناسان میگویند سلیقه غذایی شما شخصیتتان را لو میدهد.
مطالعاتی که انجام شده نشان میدهد طعمهای مختلف، علاوه بر خلقوخوی افراد، درک و برداشتشان از رویدادها و رفتارشان را هم تغییر میدهد. البته نمیتوان این واقعیت را انکار کرد که تنها شخصیت ما بر انتخابهای غذایی ما تاثیر نمیگذارد. بشقابی که در مقابل ما قرار میگیرد، حاصل بستر اجتماعی و خانوادگی، تاریخ، فرهنگ و البته شخصیت فردیمان است.
فستفود خورها عصبیترند
براساس پژوهشهایی که در مورد شخصیت شناسی انجام شده، شما عصبی هستید. مطالعهای که سال ۲۰۱۵ در ژورنال «اشتها» منتشر شد نشان میدهد افراد عصبی، غذاهای پرکالریتری میخورند و بیشتر هم درگیر پرخوری عصبی میشوند. پس عجیب نیست اگر وقتی پای قسمت آخر سریال محبوبتان نشستهاید، یک بسته کامل پفک را هم تمام کنید.
غذاهای تند و فلفلی برای ریسکپذیرها
اگه اهل ریسک هستید، پس احتمالا غذای تند هم دوست دارید و دلتان میخواهد مدام در هیجان به سر ببرید و آدرنالین خونتان بالا بزند. در مطالعهای توسط موسسه تکنولوژیستهای غذا مشخص شد که اگر کسی خطرپذیری را دوست داشته باشد و علاقه شدیدی به امتحان کارهای جدید احساس کند، به احتمال بیشتری غذای تند را هم دوست دارد.
در این این تست، برای فهم این مسئله، به شرکتکنندگان غذایی دادند که داخلش فلفل تند قرمز داشت. قرار بود این افراد غذا را بخورند و سپس به آن نمره بدهند. کسانی که علیرغم تند و آتشین بودن غذا، به آن نمره بالایی داده بودند، در تست هیجانطلبی هم نمره بالایی کسب کردند.
چیپس سیبزمینی و بلند پروازها
اگر شما را آزاد بگذارند تا بین انواع خوراکیها یکی را انتخاب کنید، اولین گزینهتان چیپس سیبزمینی است؟
به گفته آلن هرش، احتمالا از نظر شخصیتی در دسته آدمهای موفق و بلندپرواز جا میگیرید و هم از خودتان و هم از دیگران انتظارات بالایی دارید؛ از طرفی ناراحتیهای روزمره کوچک مثل گیر افتادن در ترافیک حرصتان میدهد. اما با تمام این احوالات، روح رقابتطلبیای دارید که شما را تا دستیابی به موفقیت همراهی میکند. در ضمن، اگر بخواهید دنبال کاری را بگیرید، مصمم دنبالش میافتید و هرگز نه را قبول نمیکنید.
شخصیت شناسی با نان پرتزل
پرتزل نام مجموعهای متنوع از نانهاست که به نام نان گرهای یا حلقهای در طعمهای مختلف در دسترس است. آیا ترجیحتان برای انتخاب از روی میزی پر از انواع خوراکی، همین نان است؟ اگر اینطور است پس کارهای روتین و تکراری، شما را خیلی زود خسته میکند و در مقابل، دنبال ابداع و نوآوری در زندگیتان هستید؛ تصمیماتتان را بر اساس قوه شهودی و شور و اشتیاق درونی میگیرید و در اصل به جای عقل و منطق، از احساسات برای جهتدهی به انتخابهایتان استفاده میکنید؛ مخصوصا اگر پای عشق و علاقه وسط باشد. یعنی در جستجو بدنبال عشق، کار را بدست قلبتان میسپارید و چالشهای زندگی شما را هیجانزده میکند.
چیپس تورتیلا و کمال طلبی
اگر از خوردن چیپس تورتیلا سیر نمیشوید، احتمالا کمالطلبید. البته کمالطلبی شما فقط برای خودتان نیست، بلکه به کل محیط دوروبرتان هم تعمیم پیدا میکند. از این جهت، مایههای انساندوستی در وجودتان هست و غالبا بیعدالتی و نابرابریهای دنیا ناراحتتان میکند.
تکلیف پنیر دوستها با زندگی روشن است
پنیر، خوشمزه و نرم است، بخصوص اگر ذوب شده باشد، مثل دیپهای مختلف گودا، بلوچیز و کِمِمبِر که دیگر نورعلی نور است. اگر نمیتوانید جلوی ناخنک زدن به تاپینگ پنیر روی غذاها و سالادهای مختلف را بگیرید، از نظر شخصیتی مرز بین درست و غلط را در زندگی به وضوح برای خودتان مشخص کردهاید. دلتان میخواهد با همه به عدالت رفتار کنید. بنا به مطالعه آلِن هِرش، شما آدم باوجدانی هستید؛ از طرفی، علاقهتان به پنیر نشان میدهد اهل برنامهریزی هم هستید.
گوشتخوارها عاشق معاشرتند
اگر گوشت دوست دارید، آدم اهل معاشرتی هستید و از خطای دیگران گذشت میکنید؛ گذشته از این، آسایش دیگران را قبل از خودتان در نظر میگیرید و حتی آن را به آسایش خودتان ترجیح میدهید تا خشنودشان کنید. اگر استیک دوست دارید، پس دوستانتان همیشه میتوانند روی شما حساب کنند. به باور محققان، گوشتخوار و گیاهخوار بودن، میتواند به معیاری برای شخصیت شناسی تبدیل شود.
کسانی که انتخابشان میوه و سبزیجات است!
بر اساس مطالعهای که سال ۲۰۱۵ در ژورنال«اشتها» (Appetite) منتشر شد، اگر نسبت به عادات غذاییتان هشیار هستید و تکههای میوه روی سالادتان میریزید، پس صاحب دیدگاه و شخصیتی باز و پذیرایید. میل دارید تجربیات جدید داشته باشید و کارهای جدید انجام بدهید. به علاوه، احتمالا ترجیح دادن غذاهای سالم به گوشت، خبر از شخصیت ملایمتر و مهربانتری میدهد.
زیتون تلخ شما را سختگیر میکند
درحالیکه علاقهمندی به طعمی ترش گویای ریسکپذیری است، عشق به تلخی میتواند از سختگیری افراد حکایت کند. ساگیُوگلُو (Sagioglou) و گِرِیت مییِر (Greitemeyer) در سال ۲۰۱۴ گزارش دادند که تجربه طعم تلخ، افراد را به رفتارهای خصمانهتری وا میدارد. مشابه همین نتیجه را اسکین (Eskine) و همکاران در مطالعه سال ۲۰۱۱ خود بدست آورده بودند که میگفت، هنگام تجربه طعمی تلخ در دهان (به نسبت چشیدن طعمی شیرین یا آب)، افراد در مورد رفتارهای اشتباه اخلاقی، قضاوتهای سختگیرانهتری دارند.
این محققان معتقدند انزجار جسمی (که به وسیله طعمِ غذایی تلخ برانگیخته شده) به انزجار روانی منجر میشود. مثلا، وقتی از انسانها خواسته شد خاطره بدرفتاریای در محل کارشان را بیاد بیاورند، به طعم تلخ امتیاز بیشتری دادند؛ یعنی تلخی را بیشتر از آنچه در حالت آرامش احساس میکردند، تلخ میدیدند.
تحلیل شخصیت با شیرینی و شکلات
کسانی که عاشق شیرینی و غذاهای شیرین هستند، در کل آدمهای دوستداشتنیتر و دارای رفتاری دوستانهتر هستند که در کنارشان به دیگران هم خوش میگذرد. محققان میگویند کسانی که بین شکلات و یک خوردنی غیر شیرین، اولی را انتخاب میکنند، بیشتر احتمال دارد داوطلب کمک به دیگران شوند.
از طرف دیگر خوردن غذاهای شیرین افراد را به سمت بروز رفتارهای اجتماعی سوق میدهد و آنها را حتی رومانتیکتر میکند. چان (Chan) و دیگران (۲۰۱۳) گزارش دادهاند که عشق به طور خاص، استعارهای است که مردم برای توصیفش از طعم شیرین نام میبرند، درحالیکه حسادت را به تلخی و ترشی نسبت میدهند.
در آزمایشی که این محققان ترتیب داده بودند، از شرکتکنندهها خواستند تا صحنهای از عشقی رومانتیک را بیاد بیاورند و سپس سه نوع غذا (یک پاستیل ترش و شیرین، یک شکلات تلخ و شیرین، و آب خالی) را بر مبنای اینکه کدام شیرینتر است ردهبندی کنند. نکته جالب این است که شرکتکنندهها، زمانی که سعی میکردند به عشقی حسادتآلوده یا حتی فراموش شده فکر کنند، غذاهای سهگانه یاد شده را کمتر شیرین احساس میکردند؛ درحالیکه در زمان فکر کردن به عشقی سوزان، حتی یک غذای کم شیرین را هم شیرین احساس میکردند.