شما ناخواسته با این 9 جمله دل اطرافیانتون رو میشکنین و آسیب روحی بزرگی وارد میکنین

همه ما قدرت فوق العاده ای در کلام خود داریم. آنها می توانند کسی را بلند کنند یا ناخواسته او را پایین بیاورند. و گاهی اوقات، حتی ممکن است متوجه تأثیر کلماتمان نباشیم.

کدخبر : 14463
سایت سرگرمی روز :

گاهی ممکن است چیزی بگوییم بدون اینکه متوجه نیش بالقوه آن شویم. این عبارات می توانند ناخواسته به دیگران آسیب برسانند، حتی اگر منظور ما خوب باشد.

در این مقاله، 9 عبارتی را که ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد باعث آسیب شوند را با شما به اشتراک می گذارم. نه برای این که شما احساس گناه کنید، بلکه برای اینکه شما را در مورد قدرت کلماتتان روشن کند.

پس بیایید این عبارات را کشف کنیم، نه برای محکوم کردن، بلکه برای تشویق ارتباطات متفکرانه تر در تعاملات روزمره.

1) "شما خسته به نظر می رسید"

ما همه آنجا بوده ایم. با کسی برخورد می‌کنید، به ظاهرش توجه می‌کنید و اولین جمله‌ای که به ذهنتان خطور می‌کند این است: «خسته به نظر می‌رسی». در حالی که ممکن است فکر کنید نگرانی خود را نشان می دهید، می تواند به عنوان انتقاد از ظاهر آنها باشد.

مردم اغلب از این عبارت برای ابراز همدردی یا نگرانی استفاده می کنند. با این حال، ممکن است در نهایت باعث شود که طرف مقابل نسبت به ظاهرش خودآگاه باشد. همچنین ممکن است به این معنی باشد که آنها به اندازه کافی برای مراقبت از خود یا مدیریت موثر زمان خود انجام نمی دهند.

همه ما روزهای مرخصی خود را داریم و گاهی اوقات ظاهر فیزیکی ما ممکن است منعکس کننده آن باشد. اما اشاره به آن کمکی نمی کند. درعوض، شاید بهتر باشد از آنها بپرسید که چگونه کار می کنند یا در مورد چیزی به کمک نیاز دارند.

2) "این یک معامله بزرگ نیست"

زمانی را به یاد می‌آورم که یکی از دوستان نزدیک مشکلی را که با آن سر و کار داشتند به اشتراک گذاشت، و پاسخ فوری من این بود: «این یک معامله بزرگ نیست». در آن زمان، فکر می‌کردم با ارائه دیدگاه‌ها و به حداقل رساندن استرس آنها کمک می‌کنم. اما در واقع من احساسات آنها را باطل می کردم.

این عبارت، در حالی که اغلب به معنای تسکین یا اطمینان است، می تواند ناخواسته تجربیات یا احساسات یک فرد را کوچک جلوه دهد. این پیام را ارسال می کند که نگرانی ها یا مشکلات آنها بی اهمیت یا بی اهمیت است.

به جای کاهش احساسات آنها، ارائه حمایت و گوش دادن به نگرانی های آنها ممکن است مفیدتر باشد. چیزی شبیه این، "می توانم ببینم که شما واقعاً از این موضوع ناراحت هستید. چطور می تونم کمک کنم؟" احساسات آنها را تصدیق می کند و حمایت می کند.

مدتی طول کشید تا متوجه این موضوع شدم، اما با انجام این کار، دوست و شنونده بهتری شدم.

3) "من به شما گفتم"

عبارت "من به شما گفتم" برای قرن ها وجود داشته است. در واقع، اولین بار در سال 1721 به زبان انگلیسی ضبط شد. علیرغم سابقه طولانی آن، یکی از آن عباراتی است که به ندرت برای گیرنده آرامش یا شادی به ارمغان می آورد.

این عبارت اغلب به‌عنوان خوشحالی یا راهی برای نشان دادن اشتباه یک نفر در گذشته تلقی می‌شود – که وقتی کسی احتمالاً قبلاً احساس پشیمانی یا ناامیدی می‌کند، همدلانه‌ترین پاسخ نیست.

به جای مالیدن نمک روی زخم، یک رویکرد بهتر ممکن است ارائه حمایت یا توصیه سازنده در مورد چگونگی اجتناب از موقعیت های مشابه در آینده باشد. چیزی مانند "این یک استراحت سخت است، اما من مطمئن هستم که دفعه بعد بهتر از عهده آن بر می آیید"، می تواند تفاوت را ایجاد کند.

4) «حداقل شما…»

عبارت "حداقل شما..." اغلب برای تلاش برای یافتن یک پوشش نقره ای در یک موقعیت استفاده می شود. با این حال، می تواند ناخواسته به عنوان کم اهمیت جلوه دادن یا نادیده گرفتن احساسات یا تجربیات یک فرد باشد.

به عنوان مثال، اگر کسی از از دست دادن شغل خود ناراحت است، شنیدن "حداقل اکنون وقت آزاد بیشتری دارید" به احتمال زیاد احساس بهتری در او ایجاد نمی کند. در عوض، ممکن است احساس کند که مشکل واقعی آنها کم اهمیت است.

به جای پریدن برای یافتن یک جنبه روشن، اغلب اوقات بهتر است به سادگی احساسات شخص را بپذیرید. پاسخی مانند: «از شنیدن آن واقعا متاسفم. این باید برای شما سخت باشد،” نشان می دهد که شما همدل هستید و موقعیت آنها را درک می کنید.

5) "آرام باش"

گفتن به کسی که وقتی ناراحت است «آرام شود» یک رفلکس رایج است. ما معمولا آن را به قصد کمک به آرامش فرد می گوییم. با این حال، اغلب به‌عنوان نادیده‌انگیز تلقی می‌شود، گویی که احساسات آن‌ها بی‌جا یا بیش از حد است.

وقتی کسی ناراحت است، می‌خواهد احساساتش به رسمیت شناخته شود، نه نادیده گرفته شود. گفتن به آنها "آرام" ممکن است وضعیت را بیشتر تشدید کند.

در عوض، عباراتی مانند «می‌فهمم چرا ناراحتی» یا «بیایید با هم این موضوع را حل کنیم» را امتحان کنید. اینها همدلی و تمایل به کمک را نشان می‌دهند که اغلب می‌تواند آرام‌کننده‌تر از اینکه به سادگی به شما گفته شود آرام باشید.

6) "تو خیلی حساسی"

برچسب زدن به کسی به عنوان "حساس" می تواند ضربه مستقیمی به عزت نفس او باشد. این عبارتی است که من اغلب از آن استفاده کرده ام و ممکن است ناخواسته زخمی شود.

این نشان می دهد که احساسات فرد بیش از حد زیاد یا نامعتبر است. این نشان می‌دهد که آنها باید سخت‌تر شوند، که می‌تواند آزاردهنده باشد و تجربه عاطفی آنها را نادیده بگیرد.

همه حق دارند احساسات خود را داشته باشند و ما باید به آن احترام بگذاریم. به جای برچسب زدن، بهتر است در یک گفتگوی باز درباره احساس آنها شرکت کنید.

یک پاسخ دلسوزانه تر ممکن است این باشد: "من می بینم که این شما را ناراحت کرده است، بیایید در مورد آن صحبت کنیم."

۷) «تو همیشه…» یا «تو هرگز…»

این عبارات که با «تو همیشه» یا «تو هرگز» شروع می‌شوند، می‌توانند منجر به احساس سرزنش و انتقاد شوند. زمانی را به یاد می‌آورم که این عبارات را دریافت می‌کردم و احساس می‌کردم ناعادلانه مورد قضاوت و گوشه‌گیری قرار گرفته‌ام.

این عبارات مطلق می توانند اعمال یک فرد را با یک قلم موی گسترده ترسیم کنند و هر گونه استثنا یا زمان هایی را که آنها کارها را متفاوت انجام می دادند نفی کنند. این نه تنها صدمه می زند، بلکه می تواند باعث ایجاد حالت تدافعی شود و ارتباط موثر را مختل کند.

به جای استفاده از این عبارات، پرداختن به موارد یا رفتار خاص می تواند سازنده تر باشد. به عنوان مثال، "من متوجه شدم که شما امشب در مورد ظروف کمک نکردید. می‌توانی دفعه بعد به من دست بدهی؟» این رویکرد کمتر متهم کننده است و فضایی را برای درک و تغییر باز می کند.

8) "هر چه"

«هر چه» کلمه‌ای است که می‌تواند تاثیرگذار باشد. اغلب زمانی استفاده می‌شود که ما ناامید یا بی‌علاقه هستیم، و ممکن است به‌عنوان بی‌احترامی یا بی‌احترامی شناخته شود.

این عبارت می تواند در را برای بحث بیشتر ببندد و باعث شود طرف مقابل احساس ناشناخته یا بی اهمیتی کند. همچنین می تواند به جای حل و فصل درگیری ها را تشدید کند.

به جای متوسل شدن به "هر چیزی"، سعی کنید احساسات خود را مستقیم تر بیان کنید. اگر احساس ناامیدی می کنید، این را بگویید. اگر کمی برای فکر کردن نیاز دارید، آن را درخواست کنید. ارتباط شفاف و محترمانه همیشه سازنده تر از خاموش کردن مکالمه با "هرچه باشد" است.

9) "آیا نباید تا الان از این موضوع گذشته باشید؟"

این عبارت شاید یکی از آزاردهنده ترین جمله ها باشد. این مستلزم یک جدول زمانی در روند عاطفی شخص دیگری است، که نشان می‌دهد برای کنار آمدن یا ادامه دادن خیلی طول می‌کشد.

هرکس با سرعت خودش شفا می یابد. هیچ جدول زمانی درست یا غلطی برای غلبه بر چالش ها یا اندوه وجود ندارد. گفتن به کسی که باید «در این مورد باشد» احساسات او را نادیده می‌گیرد و می‌تواند روند درمان را دشوارتر کند.

در عوض، صبر، درک و حمایت ارائه دهید. اجازه دهید بدانند که اشکالی ندارد تا زمانی که نیاز دارند احساس کنند. زیرا در نهایت، همدلی و درک از قوی ترین درمانگرانی است که ما داریم.

منبع: تحریریه سرگرمی روز
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: