تست شخصیت شناسی | تست روانشناسی

تست شخصیت شناسی | یک سایه انتخاب کن تا بگم چطوری پولاتو به باد میدی

کدام سایه بر ترک پول شما تأثیر می گذارد؟

کدخبر : 13951
سایت سرگرمی روز :

مبحث کهن الگوها و سایه ها در روانشناسی بسیار جالب و چندوجهی است.سایه ها یا قسمت هایی از شخصیت ما که نمی پذیریم در بسیاری از زمینه ها مانع و کندی ما می شود.پس با این تست شخصیت شناسی همراه باشید.

امروز از شما دعوت می‌کنم به «پادشاهی تاریک» نگاه کنید و ببینید که از طریق کدام پول سایه شما را ترک می‌کند. چگونه آنها را از دست می دهید؟ برای ایجاد آزمون از نقشه های استعاره سناریوی «کهن الگوها و سایه ها» چاک اسپزانو استفاده شد.

بنابراین، به ضررهای مالی خود فکر کنید. به عکس نگاه کنید و کارت شماره 1 تا 9 را انتخاب کنید.

تست: کدام سایه بر ترک پول شما تأثیر می گذارد؟

حال بیایید با نتایج آن آشنا شویم.

کارت استعاری 1 رئیس.

اگر این کارت را انتخاب کردید، پس به این فکر کنید که در کجا، در چه موقعیتی یا با چه کسی مانند یک "رئیس" رفتار می کنید. این سایه درباره ظلم به دیگران است. در مورد تضاد درونی با خود و میل به درست بودن در همه چیز، بالا رفتن به قیمت دیگران. این سایه چگونه با پول مرتبط است؟ واقعیت این است که اگر در موقعیت قدرت و سرکوب باشید، فرصت های زیادی را برای همکاری از دست می دهید.

با سرکوب کردن، کمتر از آنچه می توانستید به دست می آورید. با بلند شدن، پروژه هایی را از دست می دهید که به سادگی به آنها دعوت نمی شوید.

به این فکر کنید که چه کسی یا چه چیزی در درون شما به بخشش شما نیاز دارد. اغلب اوقات، پشت میل به سرکوب کردن، ترس از سرکوب شدن شما نهفته است. در چه مقطعی مجروح و مجبور به دفاع از خود شدید؟ با درک و غلبه بر این موضوع می توانید توانایی های مالی خود را گسترش دهید. حوزه‌های فعالیتی که قبلاً به روی شما بسته بودند در دسترس شما قرار می‌گیرند.

کارت استعاری 2 پنهان شدن.

اعتماد به دیگران برای شما بسیار دشوار است و بنابراین سعی می کنید همه کارها را خودتان انجام دهید. شما از واگذاری هر چیزی می ترسید و تمام "بار مشکلات" در نهایت بر دوش شما خواهد افتاد. از بیرون ممکن است به نظر برسد که شما کارهای زیادی انجام می دهید. شما کار درستی انجام می دهید، اما هنوز نتیجه ای حاصل نشده است. به نظر می رسد پول از شما پنهان است.

به دلیل اینکه به تنهایی همه چیز را ادامه می دهید فکر کنید. به هر حال، در واقع، معلوم می شود که با قبول تعهدات، از فرصت های خاصی در حرفه و کار خود جلوگیری می کنید. در اعماق درون شما باور ندارید که بتوانید با آنها کنار بیایید. از چه نقطه ای ایمان شما به توانایی ها و مهارت های خود شروع به لرزیدن کرد؟ چه کسی ارزش و اعتماد به توانایی های شما را از بین برد؟ زیرا از همان لحظه بود که با مالی خود مخفیانه بازی کردید.

کارت تشبیهی 3 قاضی.

اگر این کارت را انتخاب کردید، به این فکر کنید که چه چیزی را در دیگران محکوم می کنید و نمی پذیرید؟ چرا درک این موضوع مهم است؟ زیرا این کارت در درجه اول درباره گناه و شرم خود شماست. در مورد عدم پذیرش خود، خصوصیات یا اعمال خاص. متأسفانه، این لیست "شرم آور" همچنین شامل آن دسته از ویژگی های شخصیت شما است که به گسترش جریان مالی شما کمک می کند.

برای روشن تر شدن موضوع مثالی می زنم. ممکن است از گستاخی همکار خود خشمگین شوید، آن را محکوم خواهید کرد و خواهید گفت که او "بدون صابون به هر جایی می خزد." حالا بهش فکر کن آیا واقعاً از گستاخی شخص دیگری خشمگین شده اید یا این واقعیت را پنهان می کند که دفاع از نتایج خود، اعلام دستاوردهای خود و مطالبه آنچه که باید به حق شما باشد برای شما بسیار دشوار است؟ نوار زمان را به عقب برگردانید. اولین باری که قضاوت شدید کی بود؟ چه چیزی در مورد شما قضاوت شد؟ چه کسی شما را قضاوت کرد؟

از آن زمان تاکنون چه ویژگی های شخصیتی خود را به دلیل «بد بودن» سرکوب کرده اید؟ به هر حال، آنها کسانی هستند که می توانند به بهبود وضعیت مالی شما کمک کنند.

کارت استعاری 4 بازنده.

یکی از ناخوشایندترین چشم اندازها، شکست خوردن است. جامعه ای که در آن زندگی می کنیم بر موفقیت متمرکز است. تنها با تمرکز بر روی دستیابی به آن، چیزهای زیادی را در این راه از دست می دهیم: صمیمیت انسانی، روابط…. بهش فکر کن. آیا ترس از شکست خوردن دارید؟ یا شاید از قبل خود را شکست خورده می دانید؟

اگر از شکست می ترسید، به احتمال زیاد به سادگی در بسیاری از چیزها به خودتان فشار می آورید. ترس از شکست خوردن شما را به دام غرور و حل مشکلات ابدی می برد. گاهی اوقات احساس می کنید "سنجاب در چرخ گوشت" هستید. بنابراین شما چیزی در اطراف خود نمی بینید به جز نیاز به موفقیت به هر قیمتی. این حالت شما را مانند یک باتلاق به درون می‌کشد و شما را از درک و بینش چشم‌انداز جهانی محروم می‌کند.

شما فرصت هایی را که در اطراف شما وجود دارد از دست می دهید. آنها ممکن است وضعیت یکسانی نداشته باشند، اما در نهایت، مانند آن جوک قدیمی: "می خواهی به آنجا برسی یا چکرز؟" اما اگر از قبل احساس شکست می‌کنید، در مسیر موفقیت، مهم‌ترین چیز - ارزش خود را از دست داده‌اید. مشکل این است که اگر برای خود ارزشمند نیستید، پس به امور مالی علاقه ندارید.

تا زمانی که خود را به دست آورید، تا زمانی که ارزش خود را دوباره کشف کنید، امور مالی از شما عبور خواهد کرد.

در اینجا به شما کمک می کند تا بودجه مالی خود را بهبود بخشید

کارت استعاری 5 مفتخر.

این یک سایه بسیار جالب است. این در مورد رد تمایلات جنسی، هم خود و هم برای دیگران است. به این فکر کنید که چقدر بدن و خواسته هایتان را می شناسید و می پذیرید. از این گذشته، تمایلات جنسی فقط مربوط به رابطه جنسی نیست، بلکه به طور کلی به لذت نیز مربوط می شود. در مورد توانایی تجربه آن. چه چیزی و چرا به خود اجازه نمی دهید لذت را تجربه کنید؟ چه احساساتی در این لحظه بر شما غالب است؟ شرم؟ نارضایتی؟ تحریک؟ گناه؟

اگر این سایه را انتخاب کرده اید، پس باید به رابطه خود با بدن خود توجه کنید. با انکار چیزی در مورد خود، با نپذیرفتن تمایلات جنسی خود، جریان قابل توجهی از انرژی خود را مسدود می کنید. با «تسلیم کردن» بدن و نیازهای آن، به طرز عجیبی، پول را نیز رها می کنید. شما جذابیت خود را برای آنها از دست می دهید.

کارت تشبیهی 6 رقیب.

اگر این کارت را انتخاب کردید، در اعماق وجودتان مهم است که به هر قیمتی برنده شوید. پیروزی ها به شما اعتماد به نفس بیشتری می دهد و ترس های شما را جبران می کند. برای شما بسیار مهم است که به همه ثابت کنید که در اوج هستید. تنها مشکل این است که با رقابت مداوم، توانایی همکاری و پذیرش را از دست می دهید.

از دیگران فاصله می گیرید و بارها و بارها برتری خود را ثابت می کنید. این به نوبه خود منجر به این واقعیت می شود که اگر با افراد همفکر خود رفتار کنید، بسیار کمتر از آنچه می توانید دریافت می کنید. به این فکر کنید که چه چیزی شما را از کار موثر در یک تیم باز می دارد؟ در واقع «قایقرانی انفرادی قهرمانانه» شما را از چه چیزی محافظت می کند؟

در واقع، "تلاش های عظیم" شما برای شکست دادن "رقبای" خود، پیشرفت شما را کند می کند و زندگی را دشوارتر می کند. حالت مبارزه طاقت فرسا است و به شما اجازه آرامش نمی دهد. این به این واقعیت کمک می کند که اولاً شما برای پروژه هایی که می توانند درآمد شما را افزایش دهند انرژی باقی نمانده است. ثانیاً از فرصت های پروژه های مشترک استفاده نمی کنید که جریان مالی شما را نیز محدود می کند.

کارت استعاری 7 نقد.

اگر این کارت را انتخاب کردید، به این فکر کنید که چقدر در زندگی شما انتقاد وجود دارد. از کی انتقاد میکنی؟ برای چی؟ در چه مواردی خود را بالاتر از دیگران قرار می دهید؟ در واقع منتقد کودک کوچکی آزرده است که سعی می کند قبل از اینکه دیگران به او صدمه بزنند، او را آزار دهد.

این یکی دوباره درباره ترس است. ترس از گرفتار شدن در حقارت خود. تا زمانی که این ترس از "نرسیدن به یک سطح مشخص" در شما وجود دارد، با حمله از خود دفاع خواهید کرد. ترس و محافظت مداوم از کودک زخمی شما بهترین گزینه برای کسب درآمد قابل توجه نیست. تا زمانی که خودتان را باور نکنید، تا زمانی که بپذیرید به اندازه کافی همه چیز دارید: دانش، مهارت، توانایی. شما همچنان انرژی و زمان خود را صرف دفاع و حمله خواهید کرد و نه برای افزایش رفاه خود.

کارت تشبیهی 8 یتیم.

این سایه به خودزنی و نجات ناخواسته علاقه زیادی دارد. به این فکر کنید که کدام یک از اینها در زندگی شما وجود دارد؟ آیا چنین چیزی وجود دارد که خود را قضاوت و مجازات کنید؟ به این فکر کنید که چرا این اتفاق می افتد؟ بالاخره با تنبیه و سرزنش خودمان به دنیا نشان می دهیم که لیاقت منابعش از جمله پول را نداریم. برای بهبود رابطه خود با پول، مهم است که مسیر خودپذیری را بدون قضاوت و تازیانه در پیش بگیرید.

اگر تمایل دارید که یک امدادگر باشید، پس به این فکر کنید که با انجام اقداماتی که از شما خواسته نشده است، منابع خود را به دیگران منتقل می کنید. در اصل، شما داوطلبانه از مزایای کیهان چشم پوشی می کنید، آنها را از خود جدا می کنید و به کسانی می دهید که آن را از شما نخواسته اند. برای اینکه جریان مالی خود را تقویت کنید، به این فکر کنید که مدت ها پیش باید پس انداز چه کسانی را متوقف می کردید؟ چه چیزی را باید از مدتها قبل متوقف کنید؟

کارت استعاری 9 خسیس.

کتاب های زیادی در مورد اینکه خساست و پس انداز نابخردانه چگونه پول را می ترساند نوشته شده است. اگر این کارت را انتخاب می‌کنید، به این فکر کنید که به خاطر اقتصاد، خیر بزرگ‌تر، چشم‌اندازهای خیالی آینده یا هر چیز دیگری از خود انکار می‌کنید.

برای چه چیزی پس انداز می کنید؟ برای آموزش، سلامتی، تفریح، توسعه شخصی؟

تفاوت زیادی بین خرج کردن هوشمندانه و پس انداز بدون فکر وجود دارد. هنگامی که تعادل بین هزینه ها و درآمد به هم می خورد، پول دیگر نمی آید. اگر آنها را رها نکنید، دیگر علاقه ای به شما ندارند. با امتناع از سرمایه گذاری روی خود، کسری مالی در زندگی خود ایجاد می کنید.

با دادن شادی های کوچک به خود، تجربه لذت و لذت از خرج های کوچک حتی برای خود، به این ترتیب نشان می دهید که از پول راضی هستید و از آن لذت می برید. من یک بار دیگر تکرار می کنم که تعادل مهم است؛ اگر شروع به از دست دادن همه چیز کنید، این نیز منجر به یک نتیجه فاجعه آمیز خواهد شد.

پول قلمرو بزرگسالان است. این در مورد توانایی مدیریت عاقلانه آنها بدون فراموش کردن خود است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: