کالابرگ | کالابرگ یارانه ای | سبد یارانه معیشتی

پرداخت سبد یارانه معیشتی جدید دولت از امشب | شارژ کالابرگ یارانه ای سرپرستان خانوار با افزایش مبلغ

آخرین اخبار در رابطه با پرداخت یارانه جدید را در ادامه بخوانید.

کدخبر : 19620
سایت سرگرمی روز :

رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش طرح بسته حمایتی معیشتی خانوار رئیس جمهور منتخب هشدار داد.

سرهنگ رامین پاشایی در تشریح جزئیات این خبر گفت: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی و شکواییه‌های قضایی واصله به پلیس فتا و گزارشات مردمی متعدد دریافتی مشخص شد که مجرمان سایبری این‌ بار با ترفند دریافت بسته معیشتی رئیس جمهور منتخب مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند و در همین راستا نیز اقدام به ارسال پیامک حاوی لینک‌های آلوده برای کاربران کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ارسال لینک‌های آلوده با عناوین مختلف یکی از ترفندهای مجرمان سایبری است، اظهارکرد:‌این افراد همواره امنیت مالی و داده هموطنان را تهدید می‌کنند و بارها و بارها در ارتباط با این موضوع هشدارهای لازم به هموطنان داده‌ شده است. خوشبختانه در ارتباط با این ترفند نیز تعداد زیادی گزارشات مردمی را از طریق سر شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا دریافت کردیم که هموطنان این فرایند مجرمانه را به پلیس فتا گزارش کردند.

پاشایی گفت: اما متاسفانه همچنان در مواردی شاهد فریب خوردن تعدادی از کاربران و تشکیل پرونده‌های قضائی در این خصوص نیز هستیم.

از این رو لازم است که هموطنان گرامی همواره باید آگاه باشند که به هیچ عنوان فریب این پیامک که از طریق سر شماره شخصی یا از طریق پیام رسان‌های بومی و غیربومی برایشان ارسال شده را نخوردند و از کلیک بر روی لینک مندرج در آن پرهیز کنند. در مواردی حتی چنین پیام‌هایی با سوء‌استفاده از نام دوستان و آشنایان برای کاربران ارسال می‌شود که به این موارد هم نباید توجه کرد.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان نسبت به سوء‌استفاده مجرمان سایبری از ایام تعطیلات با افزایش ارسال لینک‌های آلوده و اقداماتی نظیر فیشینگ و کلاهبرداری آنلاین و ... هشدار داد.

سرهنگ حسن کیخا با اشاره به فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و تعطیلات دو روزه در کشور گفت: تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضایی و تجربیات ادوار گذشته نشان می‌دهد که مجرمان سایبری با توجه به ایام پایانی هفته یا منتهی به تعطیلات چند روزه در کشور، اقدامات مجرمانه خود در فضای مجازی را افزایش داده و اقدام به  کلاهبرداری از کاربران با روش‌های مختلف می‌کنند. 

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به شگرد این مجرمان ادامه داد: برخی افراد سودجو با ارسال پیامک حاوی پیوندهای آلوده با عناوینی نظیر «دریافت کالابرگ»، «ابلاغیات قضایی»، «سبد یارانه معیشتی» و ... مترصد کلاهبرداری از طریق دسترسی غیر مجاز به گوشی تلفن فریب خوردگان و برداشت غیر مجاز پول از حساب های مالی آنان هستند.

گاهی این افراد با لینک‌های آلوده به اطلاعات خصوصی شهروندان نیز دسترسی پیدا کرده و از این طریق دست به اخاذی از آنان می‌زنند.

وی با بیان اینکه ارسال و دریافت این پیامک‌ها در تمامی پیام رسان‌ها اعم از بومی و غیر بومی و گروه‌ها و کانال‌هایی که شهروندان در آن عضویت دارند ممکن است، گفت:‌حتی گاهی ممکن است ارسال این پیامک‌ها از طریق دوستان و آشنایان باشد و آنان خواسته یا ناخواسته در چنین دام سایبری افتاده باشند.

به گزارش ایسنا- به نقل از انتظامی استان، سرهنگ کیخا در همین راستا به مردم و به خصوص کاربران فضای مجازی و دارندگان تلفن‌های همراه هوشمند هشدار داد که در صورت مواجه با این‌گونه پیامک‌های مشکوک که مشخصه اصلی تمامی آنها ارسال از طریق سرشماره‌های تلفن شخصی است، به آن توجهی نکرده و از باز کردن لینک موجود در آن خودداری کنند و در صورت مواجهه با این موارد مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

 جدولی که توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها در دسترس عموم قرار گرفته، نشان می‌دهد که یارانه نقدی دهک‌های اول تا سوم، بیست و پنجم هر ماه به حساب آنها واریز می‌شود. مبلغ یارانه نقدی این گروه از خانوار، ۴۰۰ هزار تومان است.

بر اساس این جدول، یارانه نقدی و معیشتی دهک‌های چهارم تا نهم هر ماه در روز سی‌ام به دست‌شان می‌رسد. آنگونه که از سال ۱۴۰۱ مقرر شده، خانواری که در این دهک‌ها جای می‌گیرند، یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند. جدول سازمان هدفمندی یارانه‌ها در عین حال نشان می‌دهد که مستمری کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور، بیستم هر ماه و یارانه دارو و هزینه حمل‌ونقل ذخیره‌سازی سوخت از ابتدای ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

سید صولت مرتضوی درباره ادامه‌دار شدن طرح کالابرگ الکترونیک گفت: یکی از تاکیدات موکد رئیس جمهور شهید ادامه پیدا کردن طرح کالابرگ الکترونیکی با بازطراحی جدید بود. تمام همکاران ما در دولت و سازمان برنامه به دنبال این هستند که طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه پیدا کند.

سید صولت مرتضوی در جلسه کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، اعلام کرد که در ۲ سال گذشته، تعداد بیمه‌شدگان کشاورزان و روستائیان تقریباً به اندازه کل دوره تاسیس صندوق افزایش یافته است. او افزود که در حال حاضر بیش از ۱ میلیون و ۳۶ هزار نفر به این صندوق اضافه شده‌اند.

وی افزود: در بحث توجه به معیشت آحاد مختلف مردم خصوصاً اقشار کم درآمد ۲ طرح جداگانه هم اجرا شده که یکی پرداخت مستمری یا کمک هزینه معیشتی برای دهک‌های مختلف جامعه و طرح حمایت از مادران شیرده و دارای فرزند شیرخوار است.

وزیر کار درباره ادامه‌دار شدن طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: یکی از تاکیدات موکد رئیس جمهور شهید ادامه پیدا کردن طرح کالابرگ الکترونیکی با بازطراحی جدید بود. تمام همکاران ما در دولت و سازمان برنامه به دنبال این هستند که طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه پیدا کند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در این دولت و در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان به طرح جوانی جمعیت هم توجه ویژه‌ای شده است و اکنون در صندوق کشاورزان عشایر و روستاییان بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر از کسانی که تحت پوشش هستند را بانوان عشایر و روستاییان و کشاورزان تشکیل می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: