خبر مهم برای یارانه بگیران | استعلام دهک بندی جدید و رقم یارانه
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان وزارت تعاون گفت: دهک بندی جدید خانوارها تا پایان بهمن اعلام خواهد شد.
احد رستمی در جلسه هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون در سنندج اظهار کرد: طبق قانون سالانه باید ۲ بار دهک بندی جدید انجام شود و تلاش می کنیم به این تکلیف عمل کنیم.
ایرنا نوشت: وی ضمن تاکید بر پیگیری آمار مربوط به کودکان سوءتغذیه در کردستان، افزود: در بحث یارانه های نقدی، به هیچ عنوان از دهک یک تا هفت، حذفی نداریم.
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: ممکن است به دلیل تغییرات در آمار خانوارها اتفاق بیفتد که یک ماه یارانه پرداخت نشود اما ماه بعد حتما جبران می شود.
رستمی تاکید کرد: در صورتیکه یارانه خانواری به طور پایدار قطع شده، حتما پیگیری کرده و مشکل را رفع می کنیم.
وی ادامه داد: اسناد دسترسی به اطلاعات خانوارها را در اختیار اداره کل تعاون در کردستان قرار خواهیم داد تا مشکلات مربوط به یارانه در استان برطرف شود، ضمن اینکه خود ما آماده ایم این مشکلات را برطرف کنیم.
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به برنامه ریزی برای بازطراحی طرح کالابرگ اشاره کرد و گفت: توزیع کالا از طریق کالابرگ الکترونیکی در برخی فروشگاه ها ممکن است بازبینی شود.
روشهای استعلام یارانه با کد ملی سرپرست خانوار
برای استعلام یارانه با کد ملی سرپرست خانوار، میتوانید از روشهای زیر استفاده کنید:
سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند
اپلیکیشن یا سایت پیشخوان ۲۴
تلفن گویا (۰۲۱۶۳۶۹)
مراجعه حضوری به بانک
استعلام وضعیت یارانه ازطریق سامانه حمایت
استعلام یارانه از طریق کد دستوری
سادهترین روش استعلام یارانه، استفاده از کد دستوری #کدملی*۴۳۸۵۷۴* است. با شمارهگیری این کد از طریق موبایل، میتوانید از وضعیت یارانه خود مطلع شوید. توجه داشته باشید که این روش ممکن است گاهی با اختلال مواجه شود. علاوه بر این، کدهای دستوری زیر نیز قابلاستفاده هستند:
کد دستوری کاربرد
# ۱۴۶۳*۵۰۰* کد استعلام یارانه معیشتی برای واریز
#کدملی*۴۳۸۵۷*۴* کد استعلام مشمولیت یارانه
# ۶۳۶۹* کد اعتراض به وضعیت مشمولیت یارانه
استعلام یارانه از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند
سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس https://my.gov.ir/) ) امکان بررسی وضعیت یارانه را فراهم کرده است. مراحل استعلام به شرح زیر است:
ورود به سایت با شماره تلفن همراه و کد ملی
دریافت رمز یکبارمصرف
مشاهده وضعیت یارانه پس از ورود به سامانه
استعلام یارانه از طریق سامانه پیشخوان ۲۴
با استفاده از سایت یا اپلیکیشن پیشخوان ۲۴، میتوانید وضعیت واریزی یارانه خود را بررسی کنید. برای این کار باید ابتدا در سامانه خدمات دولت هوشمند ثبتنام کرده باشید. دقت کنید که استعلام در این سامانه تنها در ساعات اداری امکانپذیر است.
استعلام یارانه از طریق تلفن گویا
اگر دسترسی به اینترنت یا سامانههای آنلاین برای شما دشوار است، میتوانید با شماره ۰۲۱۶۳۶۹ تماس بگیرید. پس از ارتباط، عدد ۲ را برای پیگیری یارانه فشار دهید و با وارد کردن کد ملی و شماره سریال سرپرست خانوار، وضعیت یارانه خود را بررسی کنید.
استعلام یارانه از طریق مراجعه حضوری به بانک
برای افرادی که ترجیح میدهند بهصورت حضوری اقدام کنند، مراجعه به بانکی که حساب یارانه در آن ثبت شده است، امکانپذیر است. با ارائه کد ملی و شماره حساب به کارمند بانک، گردش حساب یارانه قابلبررسی است. همچنین میتوانید از طریق اپلیکیشن همراهبانک یا اینترنتبانک مربوطه، اطلاعات واریزی یارانه خود را مشاهده کنید.
استعلام وضعیت یارانه ازطریق سامانه حمایت
سامانه حمایت، امکان استعلام واریزی یارانه را ندارد. برای استعلام دهک یارانه، بررسی وضعیت تعلق گرفتن آن یا اعتراض به قطع یارانه میتوانید از این سامانه اقدام کنید. وارد سامانه حمایت به آدرس hemayat.mcls.gov.ir شوید و روی گزینه «ورود به سامانه» کلیک کنید. وارد سامانه شوید و اطلاعات درخواستی را وارد نمایید سپس واریز ویا عدم واریز یارانه را مشاهده نمایید