فوری/ خرید رایگان 11 قلم کالای اساسی نوروز اجرایی شد | شارژ کالابرگ نوروز این خانوارها
طرح کالابرگ الکترونیکی بهعنوان یکی از برنامههای حمایتی دولت، با هدف کمک به دهکهای کمدرآمد اجرا شده است.
طرح کالابرگ الکترونیکی بهعنوان یکی از برنامههای حمایتی دولت، با هدف کمک به دهکهای کمدرآمد اجرا شده است. در این طرح، افرادی که مشمول دریافت یارانه هستند، میتوانند بخشی از آن را بهصورت اعتبار خرید کالا دریافت کنند و برای تهیه اقلام اساسی از فروشگاههای زنجیرهای هایپرفامیلی استفاده کنند.
دولت با هدف حمایت از دهکهای کمدرآمد، طرح کالابرگ الکترونیکی را اجرا کرده است. در این طرح، یارانهبگیران میتوانند ۱۱ قلم کالای اساسی را از فروشگاههای طرف قرارداد خریداری کنند.
طرح کالابرگ الکترونیکی بهعنوان یکی از برنامههای حمایتی دولت، با هدف کمک به دهکهای کمدرآمد اجرا شده است. در این طرح، افرادی که مشمول دریافت یارانه هستند، میتوانند بخشی از آن را بهصورت اعتبار خرید کالا دریافت کنند و برای تهیه اقلام اساسی از فروشگاههای زنجیرهای هایپرفامیلی استفاده کنند. این اقدام دولت با هدف افزایش قدرت خرید خانوارهای کمدرآمد طراحی شده و امکان استفاده از یارانه برای خرید کالاهای ضروری را فراهم کرده است.
میزان این اعتبار بسته به دهک درآمدی افراد متفاوت است. دهکهای پایینتر، یعنی گروههای کمدرآمد جامعه، مبلغ بیشتری را بهعنوان کالابرگ دریافت میکنند و بخشی از یارانه آنها بهصورت نقدی باقی میماند. به این ترتیب، افراد میتوانند هم از مزایای یارانه نقدی و هم از اعتبار ویژه خرید کالا بهرهمند شوند.
دهکهای اول تا سوم: ۵۰۰ هزار تومان اعتبار کالابرگ و ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی: در مجموع ۹۰۰ هزار تومان
دهکهای چهارم تا هفتم: ۳۵۰ هزار تومان اعتبار کالابرگ و ۳۰۰ هزار تومان یارانه نقدی: در مجموع ۶۵۰ هزار تومان
مشمولان این طرح برای بررسی موجودی اعتبار خود میتوانند از اپلیکیشن «شما» استفاده کنند یا کد دستوری مخصوص را شمارهگیری کنند. در هنگام خرید نیز کافی است به فروشگاههای مشخصشده مراجعه کرده و هنگام پرداخت، تمایل خود را برای استفاده از کالابرگ اعلام کنند. شمارهگیری کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* و انتخاب گزینه "موجودی یارانه سرپرست"
مراجعه به فروشگاههایی که امکان خرید با کالابرگ را فراهم کردهاند.
خرید ۱۱ قلم کالای اساسی با استفاده از این اعتبار.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان گفت: واریز اعتبار کالابرگ الکترونیک به حساب سرپرستان خانوارهای دهکهای درآمدی اول تا سوم در این استان برای ۳۹۴ هزار خانوار آغاز شد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان، مجتبی معین وزیری روز پنجشنبه افزود: مرحله نخست طرح کالابرگ الکترونیکی با واریز اعتبار به حساب سرپرستان خانوار تحت پوشش سازمانهای حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) آغاز شد و در این مرحله از طرح، خانوارهای مشمول درآمدی اول تا سوم میتوانند از اعتبار تخصیصی برای خرید کالاهای اساسی استفاده کنند.
وی بیان کرد: مشمولان این طرح در استان هرمزگان حدود ۳۹۴ هزار خانوار معادل یک میلیون و دویست هزار نفر هستند که بر این اساس، دهکهای اول تا سوم به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و دهکهای چهارم تا هفتم به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد.
دبیر ستاد کالا برگ الکترونیکی استان هرمزگان ادامه داد: این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروههای لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص مییابد.
معین وزیری خاطر نشان کرد: مشمولان میتوانند خریدهای خود را در چند نوبت از چهار هزار و ۴۵۵ پذیرنده (فروشگاه) سطح استان انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست، اعتبار ذکر شده تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۴ قابل استفاده و برداشت است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیرستاد کالابرگ الکترونیک استان هرمزگان اظهار کرد: مشمولان این طرح میتوانند برای مشاهده فروشگاهها و اطلاع از مانده اعتبار خود، اپلیکیشن «شما» را از خدماتدهندگانی چون «بازار»، «مایکت» دریافت و نصب کرده و برای استعلام مانده اعتبار خود از کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* استفاده کنند.
وی اضافه کرد: این طرح با هدف حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی دهکهای اول تا هفتم اجرا می شود.
معین وزیری عنوان کرد: مشمولان می توانند جهت اطلاع از دهک درآمدی خانوار به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و با استفاده از مشخصات سرپرست خانوار دهک خود را مشاهده کنند.