افرادی که در ناشتای صبح از این پودر استفاده می کنند با بیماری از دنیا نمی روند + حذف قطعی قند خون

خواص عرق دارچین: جلا دهنده قدرت بینایی، برطرف کننده بادها و مواد بارده، خشک کننده رطوبات دماغی، جاری کننده ادرار و خون حیض، تقویت کننده نیروی جنسی، مفید برای خفقان و اضطراب و وسواس، تقویت کننده اعضای رئیسه، محافظ معده و جگر و رفع بوی بد دهان همگی از خواص عرق دارچین هستند.

کدخبر : 10524
سایت سرگرمی روز :

انواع خواص دارچین:

عرق دارچین جلا دهنده قدرت بینایی، برطرف کننده بادها و مواد بارده، خشک کننده رطوبات دماغی، جاری کننده ادراراست.

همچنین دارچین می تواند خون حیض، تقویت کننده نیروی جنسی، مفید برای خفقان و اضطراب و وسواس، تقویت کننده اعضای رئیسه، محافظ معده و جگر و رفع بوی بد دهان همگی را درمان کند.

خوردن آن را هیچ وقت از دست ندهید.

دارچین یکی از ادویه‌های بسیار خوشبو و خوش‌طعم است. انسان‌ها در سرتاسر دنیا، به دلیل خواص درمانی متعدد، از هزاران سال پیش برای این ادویه ارزش زیادی قائل بوده‌اند. امروزه مصرف دارچین به شکل‌های مختلف از جمله دمنوش و چای دارچین، ترکیب دارچین و عسل، عرق دارچین و… برای بهره‌مند شدن از خواص درمانی این ادویه رایج است. در طب سنتی برای دارچین خواص بسیار زیادی از کمک به لاغری و درمان تنگی نفس گرفته تا کاهش فشار و قند خون و کنترل دیابت و کم کاری تیروئید مطرح می‌شود. اما باید دید از نظر علمی دارچین چه خواصی دارد. علم مدرن بسیاری از خواص دارچین را که انسان‌ها برای سال‌های متمادی از آن آگاه بوده‌اند، تایید می‌کند.

دارچین را از پوست داخلی درختی به همین نام می‌گیرند. تاریخچه‌ی استفاده از دارچین به دوران مصر باستان برمی‌گردد. این ادویه در آن زمان ماده‌ای بسیار ارزشمند و نایاب بوده است که آن را به پادشاهان هدیه می‌داده‌اند. اما امروز دارچین گیاه ارزان‌قیمتی است که در هر جایی پیدا و در بسیاری از غذاها، شیرینی‌ها و داروها استفاده می‌شود.

دارچین از برش زدن ساقه‌های درخت دارچین به دست می‌آید؛ پس از برش زدن ساقه، پوست داخلی آن را جدا و قسمت‌های چوبی را دور می‌ریزند.

پوسته‌های حاصل بعد از خشک شدن نوارهایی لوله‌ای شکل را می‌سازند که به چوب دارچین معروف است. پودر دارچین از آسیاب کردن چوب دارچین به دست می‌آید.

عطر و طعم خاص دارچین از روغن موجود در آن ناشی می‌شود که سرشار از ترکیبی به نام «سینامالدهید» (cinnamaldehyde) است.

محققان بر این باور هستند که بیشتر تاثیر دارچین بر سلامتی و متابولیسم ناشی از وجود همین ترکیب است.

دارچین می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را که رایج‌ترین علت مرگ زودرس در دنیاست کاهش دهد.

طبق تحقیقات مصرف ۱ گرم یا حدود نصف قاشق چای‌خوری پودر دارچین در روز می‌تواند برای افرادی که مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند، مفید باشد؛ این میزان باعث کاهش سطح کلسترول تام، کلسترول «بد» LDL و و تری‌گلیسرید می‌شود، در حالی که سطح کلسترول «خوب» HDL پایدار خواهد ماند.

یک تحقیق بزرگ جدیدتر نشان داد که مصرف تنها ۱۲۰ میلی‌گرم دارچین در روز می‌تواند همین تاثیر را روی بدن بگذارد. در این تحقیق دارچین حتی باعث افزایش میزان کلسترول «خوب» HDL هم شد.

بسیاری از قدیمی‌ترها دارچین را به دلیل تاثیر آن در کاهش قند خون می‌شناسند و به این خاصیت دارچین واقفند.

دارچین علاوه بر تاثیر مثبتی که در کاهش مقاومت به انسولین دارد، می‌تواند قند خون را به چند شیوه‌ی دیگر هم پایین بیاورد.

اولا، دارچین با مداخله کردن در عملکرد آنزیم‌های هضم، شکستن کربوهیدرات را در دستگاه گوارش کند می‌کند و با این کار میزان گلوکزی را که بعد از صرف غذا وارد خون می‌شود کاهش می‌دهد.

ثانیا، ترکیبی در دارچین وجود دارد که می‌تواند تاثیری مشابه انسولین روی سلول‌ها بگذارد. این ویژگی در کل دریافت گلوکز توسط سلول‌ها را افزایش می‌دهد، هرچند بسیار آهسته‌تر از خود انسولین عمل می‌کند.

تحقیقات زیادی درباره فواید دارچین روی انسان‌ها خاصیت ضد دیابت دارچین را تایید کرده‌اند و نشان داده‌اند دارچین می‌تواند قند خون ناشتا را بین ۱۰ تا ۲۹ درصد کاهش دهد.

دوز موثر معمولا بین ۱ الی ۶ گرم یا حدود نصف الی ۲ قاشق چای‌خوری در روز است.

منبع: صد انلاین
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • اکبر
    0

    سلام عرق دارچین راچه موقع بایدخورد