مصرف این میوه در ساعت اولیه صبح بهتر از اثر قهوه است + فروکتوز بالا و تنظیم عالی قند خون

خوردن 1سیب در ساعات اولیه صبح برای سرحال نگهداشتن شما بسیارمؤثرتر ازقهوه عمل میکند سیب حاوی 13گرم فروکتوز است؛ قند طبیعی که باافزایش جریان خون، موجب افزایش فعالیت مغز وانرژی بدن میشود

کدخبر : 16634
سایت سرگرمی روز :

خوردن 1سیب در ساعات اولیه صبح برای سرحال نگهداشتن شما بسیارمؤثرتر ازقهوه عمل میکند

سیب حاوی 13گرم فروکتوز است؛ قند طبیعی که باافزایش جریان خون، موجب افزایش فعالیت مغز وانرژی بدن میشود

خواص سیب چیست؟

سیب علاوه‌بر تطبیق‌پذیری بالا در آشپزی و داشتن رنگ‌ها و طعم‌های متعدد، میوه‌ای فوق‌العاده سالم با فواید تحقیقاتی بسیار زیاد است. این میوه پرخاصیت حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها، فیبر غذایی و طیف وسیعی از مواد مغذی دیگر است. سیب به دلیل محتوای مواد مغذی متنوع، می‌تواند جزء یک رژیم غذایی سالم و متعادل باشد.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سیب کمک می‌کند تا رادیکال‌های آزاد در بدن خنثی شود. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های واکنشی هستند که در نتیجه فرایندهای طبیعی و فشارهای محیطی ایجاد می‌شوند. اگر رادیکال‌های آزاد بیش‌ازحد در بدن انباشته شوند، باعث استرس اکسیداتیو می‌شوند. این می‌تواند منجر به آسیب سلولی شده و آسیب سلولی نیز به طیف وسیعی از شرایط، از جمله سرطان و دیابت کمک می‌کند.

. فواید سیب سبز

سیب سبز منبع بسیار خوبی برای انواع ویتامین‌ها، پروتئین و از همه مهم‌تر فیبر است. میزان فیبر بالایی که در سیب سبز وجود دارد می‌تواند به کاهش کلسترول خون و پیشگیری از بیماری های قلبی کمک زیادی کند.

۲. فواید سیب سرخ

سیب‌های قرمز حاوی پلی‌فنول‌های بسیار بیشتری است. این ترکیب منحصراً در میوه‌های قرمز دیده می‌شود. پلی‌فنول‌ها ترکیبات گیاهی هستند که ممکن است به پیشگیری از سرطان، بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌ها کمک کنند.

۳. خواص سیب ترش

سیب ترش هم مانند سایر انواع سیب سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین‌ها و فیبر است. از جمله فواید سیب ترش می‌توان به تاثیر آن در کاهش وزن و افزایش سلامت پوست و مو اشاره کرد. از طرفی نیز این ماده مغذی می‌تواند با افزایش سلامت روده‌ها، به هضم بهتر غذا و بهبود اشتها هم کمک زیادی کند. ترکیبات سیب ترش برای تقویت میکروبیوتای روده مفید است.

۴. خواص چای سیب

یکی دیگر از حالت‌هایی که می‌توان سیب را مصرف کرد و از مزیت‌های سلامتی آن بهره برد، چای یا جوشانده سیب است. از فواید جوشانده سیب می‌توان به تاثیر آن در تقویت سیستم ایمنی و اثرات ضدالتهابی اشاره کرد. چای سیب یک منبع بسیار مفید برای درمان یبوست است و می‌تواند عملکرد دستگاه گوارش را به میزان قابل‌توجهی بهبود ببخشد.

۵. خواص سیب با پوست

بخش مهمی از فواید سیب در پوست آن نهفته است. پوست سیب حاوی مقادیر بالای از فیبر و ویتامین‌های مفید برای سلامتی است. ترکیبات موجود در پوست سیب خصوصاً برای افزایش سلامت قلب و عروق و کاهش کلسترول مفید است.

. فواید سیب پخته

سیب پخته برای هضم بسیار بهتر است و از خواص آن می‌توان به تاثیر آن روی سلامت و بهبود عملکرد روده‌ها اشاره کرد. خصوصاً اینکه سیب پخته پکتین بیشتری آزاد می‌کند و به هضم بهتر غذا و حفظ تعادل قند خون کمک زیادی خواهد کرد. علاوه‌بر این به نظر می‌رسد به کاهش اسید ناشی از رفلاکس نیز کمک می‌کند.

فواید سیب پخته برای معده

سیب پخته برای کسانی که دچار مشکلات گوارشی و رفلاکس معده و خشکی دهان هستند بسیار مفید است. این ترکیبات غنی از کلسیم، منیزیم و پتاسیم می‌توانند به کاهش گازهای اسیدی معده کمک کرده و هضم غذا را راحت‌تر کنند.

۷. خواص آب سیب

آب سیب منبع بسیار غنی از فیبر و ویتامین C است و می‌تواند به کاهش کلسترول خون، افزایش سلامت قلب و عروق و بهبود سلامت ریه‌ها کمک زیادی کند. از طرفی مصرف این آبمیوه در هضم بهتر غذا و آبرسانی هر چه بیشتر بدن هم نقش دارد.

۸. خواص سیب ناشتا

زمانی که سیب را به‌صورت ناشتا مصرف می‌کنیم علاوه‌بر اینکه از تمام فواید سیب بهره‌مند می‌شویم به یک تاثیر مهم‌تر می‌رسیم و آن تاثیر سیب در کاهش وزن و لاغری است. مصرف سیب به‌صورت ناشتا می‌تواند به دلیل تاثیری که در سیرکردن افراد دارد به کم‌کردن وزن کمک زیادی کند. علاوه‌بر این خوردن یک سیب به‌صورت ناشتا موجب بهبود عملکرد سیستم گوارشی و تنظیم ریتم قلب می‌شود.

۹. خواص سیب برای لاغری

یک منبع معتبر تحقیقاتی نشان می‌دهد که مصرف سیب ممکن است به طور قابل‌توجهی شاخص توده بدن (BMI) را کاهش دهد، که یک عامل خطر مرتبط با وزن برای بیماری قلبی است. جالب اینجاست که پلی‌فنول‌های سیب ممکن است اثرات ضدچاقی نیز داشته باشند و بتوانند به‌عنوان یک منبع مفید برای لاغری در نظر گرفته شوند. اگر تحت‌نظر یک دکتر تغذیه باشید به‌احتمال زیاد سیب یکی از میوه‌هایی است که در رژیم غذایی لاغری شما در نظر گرفته می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: