زمین رایگان | مسکن رایگان

اعطا قطعه زمین رایگان دولتی به همه کسانیکه مسکن ندارند | خبر خوش رئیس مجلس از اهدا زمین رایگان دولتی به مستاجران

آخرین اخبار مربوط به دریافت زمین رایگان دولتی را در سرگرمی روز بخوانید.

کدخبر : 18706
سایت سرگرمی روز :

دومین مناظره نامزدهای ریاست‌جمهوری در حالی پنجشنبه‌شب روی آنتن رفت که پس از مناظره اول، تسلط محمدباقر قالیباف به برنامه‌های اعلامی که در سال‌های گذشته و در رده‌های مختلف مسئولیتی به صورت اعمالی نیز به نمایش درآمده بود، توجه همگان را جلب کرد. در دومین مناظره و پس از آن سومین مناظره نیز این روند ادامه پیدا کرد و مردم به خوبی با ابعاد برنامه‌های این نامزد و در ادامه چگونگی اجرای آن آشنا شدند. 

دومین مناظره انتخاباتی با عنوان «خدمات‌رسانی عدالت‌محور دولت» برگزار شد و نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم حدود چهار ساعت به بیان دیدگاه‌های خود در این خصوص پرداختند.

طرح پنج‌ فوریتی قالیباف برای نجات اقتصاد ایران از مهم‌ترین بخش‌های مناظره دوم بود که وی در این خصوص به تشریح ابعاد متناسب‌سازی حقوق و تورم، به‌ همراه تضمین سپر حمایتی در لوازم اساسی زندگی، اعطای یک قطعه زمین مسکونی به همه افراد فاقد مسکن به ‌همراه تأمین سه ‌ساله خانه زوج‌های جوان، واردات خودروی باکیفیت، انسداد مرز شرقی و ساماندهی اتباع غیرایرانی غیرمجاز و تأسیس پایتخت دوم ایران در سواحل دریای عمان، به‌عنوان پایتخت اقتصادی و فناوری پرداخت.

محمدباقر قالیباف درباره راهکارهای اعطای عادلانه یارانه اظهارکرد: «رعایت عدالت و جلوگیری از تبعیض مخصوصا در انفال و یارانه‌ها باید رعایت شود و به هیچ دلیل و بهانه‌ای نمی‌شود از عدالت گذشت.» 

وی بیان کرد: «رئیس‌جمهور آینده به‌طور مستقیم مسئول حفظ قدرت خرید مردم است و باید در این زمینه پاسخگو باشد. کسی که تمام عمر خود را کار کرده و الان بازنشسته شده است، چرا اکنون باید فقیر باشد و ما باید به این موضوع پاسخ دهیم. دولت نباید این اجازه را دهد که این فرد فقیر باشد و باید کاری کنیم که سهم نیروی کار از تولید کاهش پیدا نکند.»

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: «اینکه سوال کردند که یارانه را به تولیدکننده می‌دهید یا مصرف‌کننده، بنده معتقدم که باید یارانه را به انتهای زنجیره یعنی به مصرف‌کننده دهیم و دقیقا باید بدانیم که به چه کسانی و به چه روشی باید داده شود.» قالیباف ادامه داد: «تورم یکی از مشکلات است و بودجه‌ای که می‌آید، تورم را ایجاد می‌کند و زندگی مردم را جابه‌جا می‌کند و به نوعی به زندگی مردم دستبرد می‌زنیم. در این شرایط کسانی که حقوق ثابت دارند مثل کارگران، کارمندان، بازنشستگان و رانندگان حمل و نقل آسیب می‌بینند که ما باید از آنان یا از طریق نقدی یا از طریق اعطای کالاهای اساسی حمایت کنیم.»

قالیباف اظهارکرد: «برخی از افراد اصلا امکان کار کردن ندارند و باید از آنان حمایت شود و بتوانیم یک بیمه فراگیر در حوزه نظام تأمین اجتماعی فراگیر انجام دهیم. برای کسانی که زیر خط فقر هستند، باید کارهای جبرانی در نظر گرفته شود.»

وی افزود: «برخی از افراد ۲۲ برابر یک خانواده دیگر از انفال استفاده می‌کنند و این عین بی‌عدالتی و ظلم در استفاده از انفال است و ما باید به سرعت این وضعیت را اصلاح کنیم.»

قالیباف توضیح داد: «اکنون درآمد دهک‌های پایین نسبت به دهک بالا یک به ۱۴ است؛ یعنی آن‌ها ۱۴ برابر درآمد بیشتر دارند. در حوزه ثروت نیز دهک بالا ۴۵ برابر دهک‌های پایین ثروت دارند.»

وی ادامه داد: «خانواده‌هایی داریم که در طول سال ۱۴۵ میلیون تومان یارانه بنزین می‌گیرند و خانواده‌ای داریم که حتی یک ریال یارانه بنزین نمی‌گیرد.»

قالیباف گفت: «آقای پورمحمدی من هم می‌دانم که تحریم حتما یک کاغذپاره نیست و حتما به کشور، مردم، اقتصاد و رشد تولید آسیب می‌زند و باید حتما به‌طور جدی به این موضوع بپردازیم.»

وی ادامه داد: «بنده گفتم با مذاکره موافق هستم؛ اما مذاکره یک روش مبارزه است و آمریکا از قبل از انقلاب نشان داده که همیشه دشمن این سرزمین بوده است. ما اعتماد کردیم و بعد ترامپ از قرارداد بیرون رفت و ما یک‌طرفه همه تعهدات را اجرا می‌کردیم که در این شرایط مجلس اقدام و قانون تصویب کرد. البته در شورای عالی امنیت ملی به ریاست حسن روحانی اعلام شد که مجلس برای مقابله با این اقدام آمریکا قانون تصویب کند.»

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: «حضرت آقا فرمودند که قانون اقدام راهبردی به نفع کشور و صنعت هسته‌ای و بهبود مشکلات کشور است و ایران را با این قانون مجلس از بلاتکلیفی خارج کردیم.»

قالیباف ادامه داد: «قطعا هم نیاز داریم که رفع تحریم را دنبال کنیم و در میزگرد سیاست خارجی گفتم که برای حل مشکل تحریم حتما باید برنامه داشته باشیم و این کار باید در اولویت باشد و دستگاه دیپلماسی را بر همه دستگاه‌ها ترجیح می‌دهم.»

قالیباف ادامه داد: «یکی از معضلات ما آن است که ثبات در مدیریت نداشتیم. نظرات و راهکارهای خوب در اینجا می‌دهیم؛ اما کدام دولت می‌خواهد این‌ها را اجرا کند؟ یک مدیر قوی و مسئولیت‌پذیر و مدیری که بتواند با تجربه باشد، اساس کار است.»

وی اظهارکرد: «زمانی که یک دوقطبی جعلی در کشور درست می‌شود، خسارت به ما وارد می‌کند. وقتی که دعوا راه می‌اندازیم تا فراش مدرسه را هم جابه‌جا کنیم، این برای ما مشکل ایجاد می‌کند. زمانی که بهانه‌جویی و بهانه‌تراشی می‌کنیم، کار روی زمین می‌ماند و این به ما خسارت می‌زند.»

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: «زمانی که مردم را در اداره این موضوعات و نقش خانواده را در مدرسه حذف می‌کنیم، نخبگان را در صدر نمی‌نشانیم و نظرات آنان را به‌عنوان یک مدیر، رئیس‌جمهور، وزیر و رئیس سازمان به کار نمی‌بریم، این مشکلات است.»

قالیباف ادامه داد: «وقتی قدرت اجماع‌سازی نداشته باشیم، هر چقدر پیشنهاد دهیم فایده‌ای ندارد و می‌توانیم این کار یعنی اجماع‌سازی را در حاکمیت و بین قوا انجام دهیم. اجماع‌سازی یک ضرورت است و همه بر آن تأکید می‌کنیم؛ اما باید توجه کنیم زمانی که حرف از اجماع‌سازی می‌زنیم باید بگوییم که چگونه و بر چه اساسی می‌خواهیم اجماع‌سازی کنیم.»

وی گفت: «مقام معظم رهبری در اینجا تکلیف همه ما را روشن کردند و زمانی که حرف از اجماع‌سازی می‌زنیم، مبانی ما باید انقلاب اسلامی باشد و باید اجماع‌سازی در این چارچوب باشد و قرار است منفعت آن را مردم ببرند و باید عدالت باشد و نباید این‌گونه باشد که کسی که در روستا باشد، رشد نکند و دیگری رشد کند.»

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد: «باید به گونه‌ای عمل کنیم که در کشور تنش ایجاد نکنیم و به جای تنش باید به سمت گشایش برویم و سرمایه‌های خود را حفظ کنیم. سرمایه‌های انسانی ما به مراتب مهم‌تر از سرمایه‌های مالی ما هستند.»

قالیباف بیان کرد: «در تحصیلات تکمیلی بنده معتقدم باید بخش‌های دولتی و غیردولتی اگر نیاز دارند، خودشان کارهای دانشگاه‌ها را دنبال کنند.»

قالیباف در بخش جمع‌بندی مناظره دوم، گفت: «دولت چهاردهم که دولت پیشرفت و خدمت است، در حقیقت خدمت برای کارهای حال ایرانیان عزیز پیش‌بینی کردیم که یک سپر حمایتی داشته باشیم و مشکلات آنان را حل و فصل کنیم تا حال پریشان امروز را خوب کنیم و در حوزه پیشرفت می‌خواهیم نگاه به آینده داشته باشیم به گونه‌ای که حرف از تمدن و تمدن‌سازی می‌زنیم، بتوانیم به آن افتخار کنیم.»

وی ادامه داد: «ما برای حال توجه داریم که در حوزه معیشت حتما اجازه ندهیم سفره مردم کوچک شود و بتوانیم در حوزه معیشت، کالاهای اساسی و جهیزیه آنان را تا حدی تأمین کنیم. از طرف دیگر مابه‌التفاوت فاصله بین تورم و افزایش حقوق باید لحاظ شود و اگر می‌گوییم امسال حقوق ۲۰ درصد افزایش می‌یابد و تورم ۳۰ درصد باشد و رشد اقتصادی ما سه درصد است، انصاف و عدالت آن است که آن ۱۰ درصد بیشتر تورم و سه درصد رشد بیشتر برای همه کسانی که باید به آنان تعلق ‌گیرد، مانند کارمندان و بازنشستگان در نظر گرفته شود. در حقیقت با یک رفاه کارت هم درمان و معیشت آنان و کالاهای اساسی تضمین شود.»

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: «ما طرح پنج فوریتی داریم که یکی از آن‌ها در حوزه خدمت بود که توضیح دادم. موضوع دیگر ما مسکن است و بر اساس طرح آمایش سرزمینی ۸۰ درصد شهرهای ما و ۱۰۰ روستاهای ما قادریم یک قطعه زمین که کاربری مسکونی داشته باشد، به صورت رایگان به همه کسانی که مسکن ندارند دهیم و باید به توسعه شهری هم توجه کنیم.»

قالیباف ادامه داد: «با توجه به قانون جوانی جمعیت و خانواده ما می‌توانیم به زوج‌های جوان در آغاز به مدت سه سال واحدهای کوچک ۷۵ متری پیش‌بینی کنیم که آنان سه سال بدون اجاره‌بها زندگی کنند تا شرایط ادامه زندگی را فراهم آورند.»

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: