ترفند | ترفند آشپزی | ترفند خانه داری

فیلم/دیگه برای درست کردن کولر ماشین تعمیرگاه نرو | وقتی کولر ماشین یهو باد گرم میرنه چاره اش اینجاست!

اول خودت چک کن کولرتو، بیشتر مواقع با این روش درست میشه تا حالا این اتفاق افتاده برای کولر ماشینت؟

کدخبر : 18756
سایت سرگرمی روز :

باد گرم کولر شایع‌ترین مشکل کولر خودرو است که به دلایل زیر اتفاق می‌افتد:

۱. کم بودن گاز کولر

یکی از رایج‌ترین دلایل باد گرم کولر، کم شدن مبرد یا همان گاز کولر است. مبرد رگ حیاتی سیستم AC است و کمبود آن می‌تواند درنتیجه نشت یا نگهداری نادرست از کولر باشد. نشت مایع مبرد می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که شایع‌ترین‌شان ایجاد ترک‌ها یا سوراخ‌هایی در کندانسور، خطوط لوله، شیرهای ولوم و متصل‌سازها است. از مهم‌ترین نشانه‌های نشت گاز کولر هم گرم شدن ناگهانی هوای کولر و شنیده شدن صدای خش‌خش است.

پیدا کردن دلیل نشت گاز کولر ممکن است زمانبر و مشکل باشد، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم این کار را به‌عهده افراد متخصص بگذارید.

۲. خرابی کندانسور

کندانسور یکی از اجزای اصلی سیستم کولر خودرو است که وظیفه تبدیل فریون گرم به فریون سرد را برعهده دارد. در صورت خرابی کندانسور، عملکرد سیستم تهویه هوا و کولینگ مختل می‌شود و مشکلاتی به‌وجود می‌آید. تجمع گرد‌وغبار، آلودگی‌ها و رسوبات در سطح کندانسور از اصلی‌ترین دلایل خرابی کندانسور و باد گرم کولر است. برفک زدن بخشی از کندانسور، می‌تواند نشانه اصلی خرابی آن باشد.

۳. خرابی فن‌های خنک‌کننده

فن خنک‌کننده بخش مهمی از سیستم AC خودرو را تشکیل می‌دهد و در کنار کندانسور، وظیفه خنک کردن سیال مبرد را به‌عهده دارد. اگر فن‌های کندانسور بنا به دلایلی کثیف یا دچار ترک یا آسیب شوند، مبرد به‌اندازه کافی خنک نمی‌شود و سیستم کولر خودرو هوای گرم را به داخل کابین هدایت می‌کند. خرابی فن خنک‌کننده قابل‌تعمیر نیست و باید تعویض شود.

۴. مشکلات کمپرسور

عملکرد صحیح کمپرسور برای فشرده‌سازی و گردش مبرد حیاتی است. اگر کمپرسور از کار بیفتد یا خراب شود، راندمان خنک‌کننده کاهش می‌یابد و ممکن است هوای گرم تولید کند. یکی از دلایل خرابی کمپرسور، کمبود روغن در داخل کمپرسور است که باعث افت فشار و افزایش اصطکاک قطعات می‌شود. تسمه فرسوده هم می‌تواند باعث شود کمپرسور به‌درستی کار نکند. اگر کمپرسور کار نکند، هیچ هوای سردی تولید نمی‌شود و سیستم تهویه به‌درستی عمل نمی‌کند. صداهای غیرعادی، وزوز و لرزش هم می‌توانند از وجود مشکل در کمپرسور خبر دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: