سهام عدالت | سود سهام عدالت

فوری/پرداخت 2 ملیون تومانی سود سهام عدالت از شنبه | افزایش 3 برابری سود سهام عدالت در تیرماه

به گفته مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس به محض اینکه سود سهام عدالت به صورت کامل از سوی شرکت‌ها واریز شود، سود مرحله سوم به حساب سهامداران عدالت واریز می‌شود.

کدخبر : 18805
سایت سرگرمی روز :

برای نخستین بار در تاریخ سهام عدالت، پرداخت سود این سهام سه مرحله‌ای شده است و پس از واریز سود مرحله نخست و دوم در ابتدای زمستان و انتهای سال گذشته، حالا سهامداران منتظر دریافت سود مرحله سود سهام عدالت هستند.

بر این اساس در حالی که به تازگی عسگر توکلی رئیس هیات مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور از واریز سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر حداکثر تا پایان هفته گذشته به حساب آن‌ها خبر داده بود، حالا ولی اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفته است برخی از شرکت‌ها سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی ۱۴۰۱ را به شکل کامل واریز نکرده‌اند و از این شرکت‌ها، ۴ شرکت همچون فجر انرژی خلیج فارس اعلام کردند برنامه افزایش سرمایه دارند و درخواست خود برای افزایش سرمایه را هم بر روی سامانه کدال منتشر کردند.

این در حالی است که دو شرکت، سود سهام عدالت را بصورت کامل واریز نکرده‌اند و اعلامی هم درباره افزایش سرمایه نداشته‌اند. بر این اساس به محض اینکه این سود مرحله سوم سهام عدالت به شکل کامل از سمت شرکت‌ها واریز شود، مجوزهای لازم از شورای عالی بورس برای واریز اخذ خواهد شد، اما تا زمان تکمیل این وجه نمی‌توانیم برای واریز مرحله سوم زمان دقیق اعلام کنیم.

حالا باید منتظر ماند و دید مرحله سوم پرداخت سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۴۰۱، آیا در تیرماه به حساب سهامداران واریز خواهد شد، یا این که کماکان زور شرکتهای سهام عدالتی بر سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی می‌چربد؟!

بر اساس برخی گمانه زنی ها سود سهام عدالت نزدیک به مبلغ 2 میلیون است که در تیرماه واریز خواهد شد اما هنوز به صورت رسمی تائید نشده است.

طبق اعلام مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تا خرداد ماه سودهای معوقه سهام عدالت از شرکت های زیر مجموعه جمع آوری می‌شود. مبلغ سومین مرحله سود سهام عدالت 1402 و زمان دقیق آن توسط شورای عالی بورس مشخص و اعلام می‌گردد. برای مشاهده سهام عدالت و میزان مبلغی واریزی آن وارد سامانه سهام عدالت به نشانی pl.sahamedalat.ir شوید. برای ورود به سامانه سهام عدالت، کدملی خود را وارد کنید تا کدامنیتی برای شما پیامک شود. سپس وارد سامانه سهام عدالت شوید.

مرحله دوم سود سهام عدالت و همچنین سود سهام عدالت متوفیان به وراث از 24 تا 26 اسفند ماه به حساب دارندگان واریز شد. مبالغ سود سهام عدالت 1402 به شرح زیر است:

492 هزار تومانی 446 هزار تومان

532 هزار تومانی 482 هزار تومان

یک میلیون تومان 906 هزار تومان

برای استعلام آخرین واریزی سود سهام عدالت با کد ملی به سایت sahamedalat.ir مراجعه کنید.

سهام عدالت

سود سهام عدالت جاماندگان چه می شود؟

شاید برای بسیاری از جاماندگان سهام عدالت سوال پیش آید که چطور می‌توانند سهام عدالت داشته و سود دریافت کنند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم در سال جاری 5 میلیون نفر ایثارگر و کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، سهام عدالت دریافت کردند. میزان سود سهام عدالت بهزیستی و کمیته امداد در سال جاری بین یک تا 2 میلیون تومان خواهد بود و پرداخت سهام عدالت الباقی سهامداران جدید به سال آینده موکول شد. در راستای پیگیری سود سهام عدالت می توانید به مقاله “از کجا بفهمیم سود سهام عدالت واریز شده است؟” مراجعه کنید.

سهام عدالت متشکل از سبد سرمایه‌گذاری به ارزش‌های 500 هزار و یک میلیون تومان بوده که سود سهام عدالت بستگی به ارزش سهام عدالت متفاوت است. طی سال‌های گذشته واریزی سود سهام عدالت طی فواصل زمانی معین به دارندگان پرداخت شد.

اگر پیامک بانکی شما فعال نیست و می‌خواهید بدانید آیا سود سهام عدالت واریز شده است، به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی ddn.csdiran.ir مراجعه نمایند. در این سامانه علاوه بر امکان اطلاع از واریزی سهام عدالت می‌توانید ارزش روز سهام عدالت را مشاهده کنید.

دلایل مختلفی می‌تواند باعث عدم واریز سود سهام عدالت شود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

حساب بانکی مشترک

راکد بودن حساب

حساب بلندمدت

درج شماره شبای نادرست

حساب بانکی مسدود

داشتن حساب ارزی

نحوه دریافت سود سهام عدالت

همان‌طور که پیش از این گفته شد، تنها شرط دریافت سود سهام عدالت ثبت نام در سجام و ثبت شماره شبا دارنده سهام است. سهامدارانی که در سامانه سجام ثبت نام نکرده و احراز هویت نشده‌اند، مبلغ سود سهام عدالت به حساب آن‌ها واریز نشده و بستانکار تلقی می‌شوند. اگر در سجام ثبت نام نکرده‌اید باید بدانید که ثبت نام در سجام و احراز هویت به دو روش انجام می‌گردد.

در روش نخست می‌توانید به طور مستقیم وارد سامانه سجام شوید و اطلاعات شخصی و شماره حساب را وارد نمایید. پس از تکمیل فرم‌های مربوطه یک کد 10 رقمی به شماره همراه پیامک می‌شود، پس از دریافت کد می‌توانید مجدد وارد سامانه شوید و احراز هویت غیرحضوری انجام دهید. این روش مستلزم پرداخت هزینه می‌باشد.

در روش دوم می‌توانید با ورود به سایت کارگزاری بیدار برای ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی اقدام کنید.

همانطور که می‌دانید قرار بود سومین مرحله پرداخت سود سهام عدالت در خرداد ماه 1403 انجام شود اما سازمان بورس درمورد زمان و تاریخ واریز سود سهام عدالت 403 اعلام کرد بعضی شرکت‌ها بخشی از سود خود را پرداخت نکرده‌اند. به طور کلی تاریخ دقیقی برای واریز هنوز مشخص نیست. ناگفته نماند که رییس سازمان بورس مجید عشقی، در مورد واریز سود سهام عدالت گفت: امیدواریم در تیر ماه بتوانیم باقی‌مانده سود را واریز کنیم.

کسانی که سهام عدالت دارند ولی تا به حال سودی دریافت نکردند باید در سامانه سجام ثبت نام کنند. پس از احراز هویت در سجام، سهامداران در آذر 1402 علاوه بر سود سهام عدالت سال 1401، سود سنوات‌های گذشته را هم دریافت می‌کند.

منبع: مدیرمنتور
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: