وام | وام قرض الحسنه | وام فوری

وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی دولت برای زنان | دریافت وام یکروزه بدون معطلی تحویل فوری

ابراهیم شادمهر با اشاره به اینکه مرکز ساماندهی مشاغل خانگی البرز سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرده، اظهار کرد: در حوزه مشاغل خانگی با پنج اداره کل همکار هستیم که شامل میراث فرهنگی، اداره کل صمت، جهاد کشاورزی، بنیاد شهید و اداره کل ارشاد هستند.

کدخبر : 18814
سایت سرگرمی روز :

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: امسال ۱۵۰ میلیارد تومان سهمیه اعتباری برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی البرز در نظر گرفته شده که پرداخت آن از ابتدای سال آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی البرز در راه اندازی این مرکز نقش به سزایی داشته، اظهار کرد: طبق هدف گذاری انجام شده، با شروع به کار این مرکز ۵۲ هزار کسب و کار خانگی پالایش شدند که ماحصل آن به فعالیت چندین پیشران در حوزه فرش، کشاورزی، صنعت و … منتج شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تسهیلاتی که اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به متقاضیان حوزه مشاغل خانگی پرداخت کرده، توضیح داد: طی این مدت بیش از ۱۹۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به چهار هزار نفر جامعه هدف پرداخت شده است.

وی توضیح داد: این تسهیلات به صورت مبالغ ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بوده که ۸۰ درصد کسانی که موفق به دریافت آن شده‌اند، زنان سرپرست خانوار بوده‌اند.

شادمهر تصریح کرد: عمده ترین رشته در حوزه مشاغل خانگی فرش و پس از آن پوشاک و بعد از آن صنایع دست آفرین حوزه میراث فرهنگی است.

این مسئول اضافه کرد: امسال ۱۵۰ میلیارد تومان سهمیه اعتباری برای پرداخت تسهیلات برای البرز در نظر گرفته شده که پرداخت آن از ابتدای سال آغاز شده است.

وی ابراز کرد: خوشبختانه سرعت صدور مجوز مشاغل خانگی در البرز به شدت بالا رفته و از سال ۴۰۰ مورد به حدود هزار مجوز رسیده است که این امر نقش به سزایی در تحقق شعار امسال خواهد داشت.

پزشکان، وکلا، طلا و جواهرسازان و مدیران شرکت‌ها که قصد تداوم شغل خود را داشته و برای این کار به وام نیاز دارند می‌توانند به بانک تجارت مراجعه کرده و برای تسهیلات «طرح فردا» آن درخواست بدهند.

سقف این تسهیلات برای هر رده شغلی متفاوت است. مثلا حداکثر این وام برای پزشکان متخصص و سازندگان طلا و جواهر به 1 میلیارد تومان می‌رسد. میزان حداکثری این وام برای پزشکان عمومی، وکلا و صاحبان دفترخانه‌ها 500 میلیون تومان اعلام شده است. مدیران شرکت‌ها و سازمان‌های ارزنده بانکی نیز تا سقف 100 میلیون تومان امکان درخواست این وام را دارند.

حساب سپرده که می‌توان روی آن درخواست تسهیلات مذکور را داد باید بلندمدت باشد. همچنین سود این تسهیلات 15 درصد اعلام شده و به منظور دریافت آن باید دو ضامن معتبر هم صنف متقاضی معرفی شوند. علاوه بر این سپرده متقاضی نیز تا زمان تسویه اقساط مسدود خواهد شد. مدت زمان بازپرداخت به انتخاب وام گیرنده متفاوت است اما از 36 ماه بیشتر نخواهد شد.

با در نظر گرفتن مبلغ وام 1 میلیارد تومانی، نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت 36 ماهه میزان هر قسط 34 میلیون و 665 هزار و 329 تومان است. کل سود وام به 247 میلیون و 951 هزار و 826 تومان خواهد بود. جمع رقم تسهیلات و سود آن نیز به 1 میلیارد و 231 میلیون و 350 هزار تومان می‌رسد.

بانک تجارت یکی از بانک‌‌های دولتی است که انواع وام را به مشاغل مختلف می‌پردازد. لازم به ذکر است که هر فردی از هر صنفی هنگام دریافت وام فردا باید جواز کسب معتبر ارائه بدهد. ضمنا جواز کسب وی نباید در هنگام درخواست این وام در رهن بانک دیگری باشد.

نحوه دریافت وام قرض الحسنه 300 میلیون تومانی بانک کشاورزی با اقساط 9 میلیونی

افرادی که در بانک کشاورزی سپرده قرض الحسنه دارند و مایل به دریافت تسهیلات از این مجموعه هستند، می‌توانند برای وام طرح «احسان» درخواست بدهند. سقف این تسهیلات 300 میلیون تومان بوده که بدون سود ارائه می‌شود.

 اشخاصی که شرایط دریافت وام طرح احسان را دارند باید ضامن رسمی داشته باشند. البته قبل از ارائه ضامن، لازم است که افراد متقاضی تسهیلات مذکور حداقل به مدت یکماه و حداکثر 12 ماه خواب سپرده ایجاد کنند. این طرح تسهیلاتی بدون کارمزد یا با کارمزد چهار درصدی تعلق می‌گیرد و هیچ نوع سودی ندارد. وام گیرندگانی که به دریافت این وام تمایل دارند، پس از گرفتن تسهیلات حداکثر طرف 36 ماه امکان تسویه اقساط را دارند. لازم به ذکر است افرادی که مایل به دریافت وام هستند بدهی معوق یا چک برگشتی نداشته باشند.

در صورتی که بانک مبلغ سقف تسهیلات را با کارمزد مذکور و مدت زمان بازپرداخت مشخص به فردی اعطا کند، میزان هر قسط برای وی 9 میلیون و 90 هزار و 909 تومان خواهد بود. کل سود تسهیلات 24 میلیون تومان است. جمع رقم وام و سود آن نیز به 324 میلیون تومان می‌رسد.

چگونگی دریافت وام طرح احسان به صورت غیرحضوری

افرادی که مایل به دریافت این تسهیلات هستند، می‌توانند برای درخواست آن به صورت غیرحضوری اقدام کنند. در واقع ضمن مراجعه حضوری به شعب بانک کشاورزی برای افتتاح سپرده احسان این امکان وجود دارد که افراد از طریق اپلیکیشن خدمات غیرحضوری باران حساب مخصوص این طرح تسهیلاتی را باز کنند.

بانک کشاورزی علاوه بر تسهیلات مذکور، طرح‌های تسهیلاتی دیگری به نام‌های ویژه گندمکاران، طرح بانک کودک و نوجوان و بانوی ایرانی نیز دارد که به واجد شرایط‌ها ارائه می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: