واریزی جدید | واریزی فوق العاده

فوری/واریزی جدید دولت به حساب سرپرستان از امشب | پرداخت 1 میلیون تومانی دولت به صورت ماهانه

آخرین اخبار از واریزی جدید دولت را در سرگرمی روز بخوانید.

کدخبر : 18893
سایت سرگرمی روز :

یارانه جدید طرح یسنا به مادران دارای فرزند زیر دو سال تعلق می‌گیرد. اما مبلغ این یارانه چقدر است و شرایط دریافت آن چیست؟

اهمیت انکارنشدنی تغذیه کودکان شیرخوار باعث شد دولت در راستای اجرای ماده 24 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و در قالب یارانه طرح یسنا، به خانواده‌های دارای فرزند شیرخوار یارانه‌ای مضاعف پرداخت کند.

در ابتدا، این طرح به طور آزمایشی و در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی اجرا شد و خانوارهای دارای فرزند زیر دو سالی که در دهک اول درآمدی حضور داشتند، از یارانه طرح یسنا به مبلغ 400 هزار تومان برخوردار شدند.

با این حال یارانه طرح یسنا از ابتدای اردیبهشت‌ماه به صورت کشوری اجرا شد تا همه مادران دارای فرزند زیر دو سال و حاضر در سه دهک اول درآمدی در کل کشور، از این یارانه برخوردار شوند. مبلغ یارانه طرح یسنا نیز از 400 هزار تومان به 600 هزار تومان افزایش یافت.مشمولان یارانه طرح یسنا که در پایان هر ماه واریز می‌شود، می‌توانند بسته‌های حمایتی شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی‌جات، میوه‌جات و سبزی‌ها و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودک و مادر را تا مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به صورت رایگان و از فروشگاه‌های طرف قرارداد خریداری کنند.

همچنین مادران سه دهک اول درآمدی برای اطلاع از اینکه مشمول طرح هستند یا نه می‌توانند با ورود به اپلیکیشن «شما» و وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار، از وضعیت خود مطلع شوند.

واریز یارانه جدید برای این دهک ها

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه پس از ارزیابی کامل، گزارشات کامل را در اختیار مردم قرار خواهیم داد، گفت: بر اساس آخرین آمار ۱۳۵ هزار کودک در کشور تحت پوشش این طرح قرار داشتند. در دور دوم اجرای این طرح نیز کد ملی‌ها را جمع‌آوری می‌کنیم و در اختیار وزارت رفاه قرار می‌دهیم.

وی درباره دور دوم اجرای این طرح نیز گفت: سازمان برنامه و بودجه این وعده را داده است که بودجه این طرح حدود ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد تا بتوانیم کودکان بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم و این طرح کمک کند که سوء تغذیه را در کشور به طور کامل از بین ببریم و هیچ کودکی دیگر مشکل اختلال در رشد نداشته باشد.

اسماعیل‌زاده در پایان صحبت‌هایش همچنین درباره طرح حمایت از مادران باردار و شیرده اظهار کرد: این طرح با همکاری بنیاد علوی و دفتر بهبود تغذیه انجام می‌شد که با توجه به ماده ۲۴ قانون جوانی جمعیت، این طرح توسط همکاران ما در مرکز جوانی جمعیت با کمک بنیاد علوی، بنیاد رضوی و وزارت رفاه بر اساس اقلام غذایی که دفتر بهبود تغذیه برای بهبود وضعیت تغذیه مادران باردار و شیرده تعیین کرده، انجام می‌شود.

طرح یسنا با هدف کمک به امنیت غذایی مادران دارای فرزند زیر دو سال، از سال گذشته برای حدود ۲۴ هزار مادر واجد شرایط در دهک اول درآمدی اجرا شد و دامنه ا=آن از ۸ استان کم برخوردار شامل کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، گلستان، فارس، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، هرمزگان فراتر نرفت، اما حالا، آن‌گونه که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده، این طرح به‌صورت سراسری و برای سه دهک کم‌درآمد اجرایی شده

تاکنون مبلغ یارانه مازاد برای این دسته از مادران معادل ۴۰۰ هزار تومان بود؛ اما اکنون طبق اظهارات صورت مرتضوی، اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران واجد شرایط در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.

آمارهای ارائه شده از سوی وزیر کار حاکی از این است که در فاز کشوری طرح یسنا ۹۳۵ هزار و ۷۲۴ نفر در خانواده‌های سه دهک کم‌درآمد که مادران دارای فرزند زیر ۲ سال در آنها حضور دارند، از یارانه ۶۰۰ هزار تومانی خانوار بهره‌مندی می‌شوند.

پیش‌ازاین سه مرحله تأمین اعتبار طرح یسنا برای دهک اول درآمدی در ۸ استان و به ازای هر مادر ۴۰۰ هزار تومان انجام شده بود و در طرح جدید، این یارانه با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی در سه دهک به‌صورت کشوری انجام می‌شود و خانوارهای مشمول می‌توانند از بسته‌های حمایتی پیش‌بینی‌شده در سبد غذایی مورد تأیید وزارت بهداشت، شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی جات، میوه‌جات و سبزی‌ها و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودک و مادر تا مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان به‌صورت رایگان خرید کنند.

واریزی جدید

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه صندوق می‌تواند به بیمه اصلی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: مزیت دیگر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر توازن و تعادل برقرار کردن میان منابع و هزینه‌ها است. صندوق‌های بیمه‌ای از معدود صندوق‌هایی هستند که آینده را می‌بینند و بر اساس آن عمل می‌کنند و تنها در صورتی تراز می‌گیرد که آینده را به خوبی دیده باشد.

وی تاکید کرد: صندوق تامین اجتماعی حداکثر ۵ درصد از منابعی که دارد حاصل از سرمایه‌گذاری است که در صندوق بازنشستگی کشوری این عدد به هشت درصد می‌رسد، در حالی که صندوق روستائیان و عشایر منابع خود را از ۵۱ درصد سود حاصل از سرمایه‌گذاری تامین می‌کند و سهمی که دولت به این صندوق پرداخت می‌کند، ۴۹ درصد است.عسگریان تاکید کرد: برای پایداری منابع در صندوق باید اقداماتی انجام شود که از میان آن می‌توان به رشد خدمت متوازن و متناسب صندوق در مناطق مختلف اشاره کرد. سهم استان سیستان و بلوچستان از کل کشور ۴ درصد و کرمان ۶ درصد است که این بسیار کم است و باید توزیع متناسب و با میل به مناطق محروم باشد.

وی گفت: باید میزان آموزش کارگزاران در مناطق محروم بیشتر باشد و کارکنان بیشتری را در آنجا جذب کند.

معاون مدیرعامل صندوق بیمه‌ اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور هم با اشاره به برنامه دولت برای تحت پوشش قراردادن مادران روستایی گفت: علاوه‌ بر تحت پوشش قراردادن ۳۰۰ هزار مادر روستایی ۲۰۰ هزار نفر دیگر به زودی بیمه می‌شوند و از خدمات رایگان و بازنشستگی برخوردار خواهند شد.

سجاد طاهری گفت: ما توانستیم بیش از یک میلیون و ۳۵هزار نفر از کشاورزان روستائیان و عشایر فاقد بیمه اجتماعی در کشور را در دو سال اخیر بیمه کنیم که تقریبا معادل ۵۰ درصد کل عملکرد صندوق از ابتدای تاسیس تا قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم است.وی گفت: عملکرد صندوق تنها در دو سال اخیر معادل ۹۹ درصد عملکرد دولت‌های نهم و دهم و بیش از ۸۰ درصد عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم بوده است.

معاون امور استان‌های صندوق بیمه‌ اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور ادامه داد: برای نخستین بار بحث درمان تکمیلی برای مستمری بگیران با کمترین پرداخت عملیاتی شد و انشالله در تلاش و برنامه‌ریزی هستیم تا در استان‌های دیگر اجرا شود.

این بیمه تکمیلی در سه استان همدان، آذربایجان شرقی و اصفهان عملیاتی شد اما برای اجرای آن در تمامی استان‌های کشور متاسفانه تبصره‌ای از سوی هیات امنا ابلاغ شد که ما را منع کرده است اما در تلاشیم تا این اقدام دوباره اجرا شود.وی گفت: یکی از کارهای بزرگی که صندوق انجام داده، این بود که ۳۱۱ هزار نفر را از مادران غیر شاغل روستایی و عشایر را تحت پوشش قرار دادیم و حق بیمه آنها رایگان بود و دولت پرداخت کرد. از یک میلیون نفر که بیمه شده‌اند حدود ۶۰۰هزار نفر از آن را زنان روستایی و عشایر تشکیل می‌دهند و این ضریب بسیار خوبی است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: