خودرو | معرفی خودرو | ثبتنام خودرو

هنگتیان L4600 به بازار آمد | معرفی خودرو هنگتیان L4600 با مشخصات فنی

شرکت‌های خودروسازی چینی قبل از دوران بلوغ کنونی عمدتا به کپی‌کاری محصولات تولیدکنندگان معتبر جهانی مشغول بودند و خودروهایی با الگوبرداری از آنها تولید می‌کردند. این روند رفته‌رفته تا حد زیادی متوقف شد و به دلایلی مثل قانون کپی رایت و…، خودروسازان چینی از کپی‌برداری دست برداشتند و به جای آن با استخدام طراحان و مهندسان مطرح دنیا، پیشرفتی همه‌جانبه را در طراحی و تولید خودروهای جدید به ثمر رساندند.

کدخبر : 19076
سایت سرگرمی روز :

با این حال هنوز هم بعضی شرکت‌های کوچک چینی وجود دارند که نسخه کپی محصولات معتبر و مشهور جهان را تولید می‌کنند. هنگتیان L4600 یکی از این محصولات است که به آن لندکروزر چینی هم می‌گویند؛ چراکه طراحی بدنه و شاسی این خودرو بسیار شبیه به تویوتا لندکروزر سری J200 است و درواقع کپی این شاسی بلند فول سایز ژاپنی محسوب می‌شود. در تیر ماه ۱۴۰۲ اعلام شده بود که پرشیا خودرو قصد دارد این شاسی بلند چینی را توسط برند زیرمجموعه خود یعنی مانیان خودرو در ایران به تولید برساند، اما تا کنون که خبری از تولید آن در ایران نشده است.

مزایا و معایب

+ ظاهر خاطره‌انگیز و خوش‌هیبت

+ موتور نسبتا پرقدرت با سیستم دو دیفرانسیل

+ کابین جادار و صندوق عقب بزرگ

– قیمت بالا

– مصرف سوخت بالا

حتما بخوانید:

آخرین قیمت روز خودروها

مشخصات فنی

با وجود آن که ظاهر و شاسی هنگتیان L4600 بسیار شبیه به لندکروزر اتاق ۲۰۰ است، اما موتور و گیربکس آن ارتباط چندانی با نمونه ژاپنی ندارد. برخلاف تویوتا لندکروزر که از موتور ۵.۸ لیتری ۸ سیلندر به قدرت ۳۸۱ اسب بخار استفاده می‌کرد، در اینجا با یک پیشرانه V8 به قدرت ۲۸۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۴۰۶ نیوتن.متر روبه‌رو هستیم.

این پیشرانه به همراه گیربکس اتوماتیک ۸ دنده توسط شرکت چینی فوتی پاور طراحی و تولید شده است که هیچ سنخیتی با موتور و گیربکس اصلی تویوتا لندکروزر ندارد.

این خودرو به صورت شاسی مستقل پیکربندی شده و با توجه به بهره‌مندی از سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک دو دیفرانسیل، از قابلیت مناسبی برای آفرود و بیراهه‌نوردی برخوردار است.

زاویه ورود یا حمله این خودرو آفرودی حدود ۳۲ درجه و زاویه فرار یا خروج آن نیز معادل ۲۳ درجه عنوان شده است.  کف خودرو از سطح زمین نیز برابر ۲۲۰ میلیمتر ارتفاع دارد که باعث می‌شود در مسیرهای آفرودی نیمه‌سنگین، رانندگان خیلی نگران برخورد کف ماشین با سنگ‌های روی مسیر نباشند.

یک موتور ۸ سیلندر با حجم ۴.۶ لیتر قطعا مصرف سوخت پایینی ندارد؛ گفته شده که میانگین مصرف سوخت هنگتیان ال ۴۶۰۰ نزدیک به ۱۴.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است که در مسیرهای آفرود به بیش از این مقدار نیز خواهد رسید.

این شاسی‌بلند ۲.۵ تنی می‌تواند تا ۱۹۶ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد و با وجود آن که در مورد شتاب صفر تا صد آن صحبتی به میان نیامده، اما انتظار می‌رود که ظرف مدت زمان تقریبی ۱۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

در مورد تجربه رانندگی با هنگتیان L4600 گفته شده که مواردی مثل عملکرد گیربکس و قدرت ترمزگیری چندان باب میل و مطلوب نیست، اما سیستم تعلیق به گونه‌ای ساخته و پرداخته شده که نسبت به شاسی بلندهای ژاپنی، عملکرد بهتری در جذب کوبش‌های سطح جاده دارد و سواری نرم‌تری ارائه می‌دهد. البته این مورد می‌تواند در سرعت‌های بالا به کاهش پایداری و هندلینگ خودرو منجر شود.

همان‌طور که اشاره شد در اینجا با کپی تویوتا لندکروز اتاق ۲۰۰ روبه‌رو هستیم. بنابراین ظاهر هنگتیان L4600 به سبک شاسی بلند مشهور ژاپنی طراحی شده و استایلی نسبتا باوقار و اصیل در آن مشاهده می‌شود. ابعاد بدنه به ویژه طول و عرض هنگتیان L4600 نسبت به لندکروزر ۲۰۰ کمی بزرگتر شده، اما ارتفاع آن پایین‌تر آمده است.

طراحی نمای کنار و قسمت پشت خودرو شباهت بسیار زیادی با نمونه ژاپنی دارد و تحولات آن خیلی شدید نیست، اما نمای جلو متفاوت از نمونه ژاپنی است. به‌ویژه طرح جلوپنجره با آن نوارهای کرومی عمودی شباهتی به جلوپنجره لندکروزر ندارد و تا حدودی می‌تواند شما را به یاد جیپ چروکی بیندازد.

درمجموع به نظر می‌رسد طراحی ظاهری هنگتیان L4600 به دلیل آنکه از یک خودرو معروف و خاطره‌انگیز الگوبرداری شده است، همچنان می‌تواند قابلیت‌های خاص و نوستالژیکی برای مشتریان داشته باشد.

البته به نظر می‌رسد اگر شرکت سازنده دستی به سروگوش نمای روبه‌روی این خودرو بکشد و المان‌های مدرن و خشن‌تری را برای نمای جلوی این خودرو در نظر بگیرد، احتمالا می‌تواند بیش از این مشتریان را سر شوق آورد و آنها را به سوی خرید این خودرو جذب کند.

مطابق انتظار، طراحی داخلی هنگتیان L4600 نیز در بخش‌هایی همچون داشبورد و سایر المان‌های داخلی، شباهت زیادی به نمای داخل تویوتا لندکروز دارد، با این تفاوت که شرکت چینی سعی کرده تزیینات لوکس‌تری به کابین محصول خود اضافه کند و نمای آن را مجلل‌تر از نمونه ژاپنی نشان دهد. ضمن آنکه گفته می‌شود از متریال باکیفیت در ساخت داشبورد، رودری‌ها و صندلی‌ها استفاده شده که این مورد نیز می‌تواند جزو نکات مثبت فضای کابین هنگتیان L4600 به عنوان لندکروزر چینی به حساب بیاید.

هنگتیان L4600 در نسخه‌های ۵ و ۷ نفره وارد بازار شده است. صندلی‌های ردیف اول و دوم با توجه به فاصله محوری بسیار بزرگ این خودرو، سرنشینان بلندقد را به سهولت درون خود جا می‌دهند و فضایی کاملا راحت و بدون محدودیت را در اختیار آنها می‌گذارد. اما ردیف سوم همچون بسیاری خودروهای مشابه، بیشتر مناسب کودکان هستند و در اینجا نیز همین قاعده تا حد زیادی رعایت شده است. در صورت جمع کردن صندلی‌های ردیف سوم و یا نبود آنها، می‌توانید فضای بسیار بزرگی در قسمت محفظه بار این خودرو داشته باشید و چمدان‌های متعدد یا لوازم مسافرتی حجیم را درون آن قرار بدهید.

در مورد امکانات این خودرو اطلاعات رسمی در دست نداریم، اما احتمالا مواردی مثل کروز کنترل، صندلی‌های برقی جلو، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، تغییر وضعیت انتقال قدرت به صورت برقی، سانروف، نمایشگر مالتی مدیا لمسی، تهویه اتوماتیک، ۶ تا ۸ کیسه هوا، آینه‌های جانبی برقی، نویگیشن، دوربین عقب و ۳۶۰ درجه، حسگرهای پارک جلو و عقب و…، جزو امکانات نسخه‌های فول آپشن هنگتیان L4600 خواهند بود.

منبع: خودرو45
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: