معلمان | فرهنگیان | رتبه بندی معلمان

حل مشکلات معیشتی معلمان در دولت جدید | ترمیم دوباره حقوق معلمان در راه است؟

دولت چهاردهم به فکر معیشت معلم‌ها باشد.

کدخبر : 19204
سایت سرگرمی روز :

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: دولت چهاردهم، اگر برنامه قوی داشته باشد من امید دارم که در پنج یا ده سال آینده، کشور ما از بن‌بست‌ها و مشکلات بسیاری که در آن قرار گرفته، خارج بشود.

عبدالوحید فیاضی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی  گفت: در طول سال‌های اخیر دولت‌ها به دلیل مشکلات معیشت مردم، فقدان منابع مورد نیاز و تحریم‌ها به هر دلیلی سعی نکردند که به تقویت سیستم آموزشی کشور بپردازند.

وی در ادامه اشاره کرد: سیستم آموزشی کشور از جهات مختلف مورد غفلت واقع شده و این بنیاد توسعه کشور را بر باد داده است؛ بر همین اساس به دلیل بی‌توجهی به آموزش و پرورش و سیستم آموزش عالی نگران آینده کشور هستم.

فیاضی بیان کرد: دولت چهاردهم، اگر برنامه قوی داشته باشد من امید دارم که در پنج یا ده سال آینده، کشور ما از بن‌بست‌ها و مشکلات بسیاری که در آن قرار گرفته، خارج بشود، وگرنه بدون حرفه‌ای‌سازی آموزش، پرورش، تعلیم و تربیت، این کشور روی سعادت را نخواهد دید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس اظهار داشت: کمبود معلم فراوان داریم. به وزیر آموزش و پرورش بارها موضوع کمبود نیروی انسانی را مطرح کردیم. ما از یک طرف افزایش دانش آموز داریم و از طرف دیگر میزان بازنشستگی معلم‌ها بالا رفته است. اگر این شرایط ادامه پیدا کند با بحران در آموزش و پرورش روبرو خواهیم شد.

فیاضی گفت: راه‌حل این است که طی یک برنامه‌ای مجلس و دولت توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش بکنند. یعنی اول توجه‌ای به مسایل مالی‌ داشته باشند. دوم یک نگاه تحول‌خواه در مدیریت دستگاه‌های آموزشی داشته باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ما با همین کسری بودجه‌ ادامه دهیم، همیشه معلمان مشکلات معیشتی خواهند داشت و توجه لازم هم به آن‌ها نمی‌شود. من اعتقاد دارم که حقوق معلمان در بحث نظام رتبه‌بندی معلمان که یکی از سیستم‌های سند تحول بنیادی بود، خیلی مهم است؛ اما اجرای آن به درستی نبوده است. نقص در اجرا، اصل قانون را زیر سوال برده و همه هزینه‌ها را برباد داده است.

فیاضی در نهایت بیان کرد: بالای پنجاه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این بخش شده، اما رضایت‌مندی را بالا نبرده است. ما هزینه‌ می‌کنیم که رضایت‌مندی را بالا ببریم؛ زیرا اگر رضایت‌مندی معلم را بالا ببریم، دانش‌آموز سر کلاس نفع می‌برند. معلمی که راضی باشد می‌تواند دانش‌آموز خوب تربیت کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: