خودرو | معرفی خودرو | ثبتنام خودرو

آغاز فروش هاوال H6 با قیمت استثنایی | معرفی خودرو هاوال H6 با مشخصات فنی

به اطلاع عموم متقاضیان گرامی و عاملیت های مجاز می رساند، امکان تکمیل فرآینـد ثبـت نـام متقاضـیان طـرح سـامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، با توجه به اولویت بندی اعلام شده از سوی وزارت صمت بـه صـورت فـروش فـوق العاده بـا قیمت غیر قطعی به شرح جدول ذیل فراهم گردیده است.

کدخبر : 19235
سایت سرگرمی روز :

متقاضیان گرامی، می توانند نسبت به واریز وجه هاوال H6 هیبرید به صورت آنلاین از ساعت ۱۰:۰۰ صبح روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۱۹ لغایت ساعت ۲۴:۰۰ روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۲۹ اقدام فرمایند. شایان ذکر است بازه زمانی مذکور به هیچ عنوان قابل تمدید نمی باشد.

این محصول وارداتی بی‌ام کارز، نیروی مورد نیاز خود را از یک پیشرانه هیبریدی برقی-بنزینی دریافت می‌کند. موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربو شارژ این خودرو قادر است ۱۴۷.۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌ متر گشتاور تولید کند.

در سوی دیگر، یک موتور الکتریکی به قدرت ۱۷۴ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن‌ متر گشتاور نیز در این محصول به کار گرفته شده است. موتور الکتریکی با دو ضریب دنده به عنوان بخشی از یک سیستم انتقال قدرت DHT، می‌تواند چرخ‌های جلو را به گردش درآورد.

خودرو

نسل دوم H6 در برخی بازارهای آسیایی هنوز هم با همان نام H6 Sport فروخته می‌شود. از این‌رو برای تشخیص آن کافی است که به چراغ‌ها و جلوپنجره‌اش دقت کنید. مدل 2017 دارای چراغ‌های باریک‌تری است و جلوپنجره عمودی‌تر دارد. ضمن اینکه در مدل 2017 پنج خط افقی درون جلوپنجره وجود دارد درحالی‌که مدل 2013 بیشتر از چهار خط افقی نداشت.

H6 در نسل جدیدش، دو برادر دیگر هم دارد. نام اولین برادرش H6 Coupe است که از سال 2017 به خانواده هاوال ملحق شده و در پیشرانه و سایر مشخصات فنی‌اش، تفاوتی با H6 جدید ندارد. طراحی مجدد کابین، استفاده از چراغ‌های مثلثی‌شکل (مشابه تیگو)، تغییر جلوپنجره و سپرها، حذف مه‌شکن‌های دایره‌ای، تغییر نمای جانبی خودرو و استفاده از سراگزوز بیضی‌شکل از مهم‌ترین تفاوت‌های H6 Coupe با H6 جدید هستند.

به لحاظ ابعادی نیز H6 Coupe تقریباً هم‌اندازه H6 جدید است، اما به‌صورت دقیق‌تر، 5 سانتی‌متر طول بیشتری دارد و عرض و ارتفاعش نیز به‌ترتیب 3 سانتی‌متر و 1.5 سانتی‌متر کمتر است. ناگفته نماند که این خودرو در برخی کشورها (از جمله روسیه) با نام هاوال M6 فروخته می‌شود.

دومین برادر H6 جدید، خودرویی است که تا قبل از آمدن نسل دوم، با نام H6 Coupe فروخته می‌شد، ولی از سال 2017 به بعد، نامش را به H6 (بدون پیشوند و پسوند) تغییر دادند. این H6، اتفاقاً همان خودرویی است که بهمنی‌ها سال 96 در نمایشگاه خودرو تهران از آن رونمایی کردند و حالا نیز درصدد مونتاژ CKD آن از نیمه دوم سال 97 هستند.

هاوال در این H6 اکثر جزییات ظاهری خودرو را تغییر داده است. مثلاً جلوپنجره خودرو کوچک‌تر و چراغ‌های جلو باریک‌تر شده، سپرهای جلو و عقب و سراگزوها و رینگ‌ها تغییر کرده و نهایتاً صندوق نیز مجدداً طراحی شده.

هاوال H6 در نسل قبلی‌اش، علاوه‌بر پیشرانه 2.0 لیتری، پیشرانه‌های 1.5 لیتری و حتی 2.4 لیتری هم داشت. برای نسل دوم H6 نیز هاوال، پیشرانه جدید 1.3 لیتری توربوشارژ را به این خانواده اضافه کرده، اما دیگر خبری از مدل 2.4 لیتری نیست. پیشرانه 2.0 لیتری آن هم در نسل جدید، بدون تغییر مانده است، ولی پیشرانه 1.5 لیتری‌اش ارتقایافته طوری‌که حدود 20 اسب‌بخار در قدرت و 75 نیوتن‌متر در گشتاور، بیشتر از نسل اولش تولید می‌کند.

از آنجایی‌که سال گذشته، H6 با پیشرانه 2.0 لیتری در نمایشگاه تهران رونمایی شده بود، حدس اولیه این است که با همین پیشرانه نیز در ایران تولید می‌شود. اگر چنین حدسی درست باشد، باید منتظر جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه اتومات نیز برای این خودرو باشیم.

پیشرانه کد پیشرانه قدرت گشتاور

1.5 لیتری توربو 4G15B 169 اسب‌بخار 285 نیوتن‌متر

2.0 لیتری توربو 4C20 195 اسب‌بخار 315 نیوتن‌متر

H6 حداقل 12 تیپ مختلف در بازار چین دارد از این‌رو هنوز نمی‌توان از مشخصات قطعی‌اش در بازار ایران حرفی زد. البته نباید از چندین ویژگی جالب این خودرو چشم‌پوشی کرد؛ ویژگی‌هایی مانند صفحه کیلومتر تمام دیجیتالی، طراحی عجیب دریچه‌های تهویه، اهرم دنده Tشکل (معروف به خلبانی) و فرمان چهارشاخه اسپرت. سایر ویژگی‌های استاندارد H6 عبارتند از:

سانروف برقی

خروجی 12 ولت

استارت دکمه‌ای

تهویه اتومات دوگانه

فرمان برقی با گرمکن

کمکی حرکت در سربالایی (HAC)

کمکی حرکت در سرازیری (HDC)

کنترل کشش / کنترل پایداری

ترمز پارک برقی / اتوهلد

سه حالت رانندگی (نرمال، اکو، اسپرت)

صندلی 8 حالته برقی راننده

صندلی 4 حالته برقی سرنشین جلو

پیشت‌سری فعال / کمربندهای پیش‌کشنده

گرمکن صندلی‌های جلو

حسگر باران / حسگر نور (اتولایت) / حسگر عقب / حسگر باد تایر

با چه قیمتی؟

هاوال H6 در سگمنت کراس‌اورهای متوسط است و انبوهی از رقبای چینی بر سر راهش قرار دارند مانند: چانگان CS75، زوتی T600 سایپا، هن‌تنگ X7 عظیم خودرو، دامای X7 یاران خودرو اروند، جک S7 کرمان موتور، بی‌وای‌دی S7 کارمانیا، جیلی امگرند X7 و حتی ام‌جی RX5.

منبع: آخرین خودرو
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: