خودرو | معرفی خودرو | ثبتنام خودرو

هوندا HR-V با طراحی شگفت انگیز در ایران | معرفی خودرو هوندا HR-V با مشخصات فنی

هوندا HR-V یک کراس‌اوور نسبتاً جمع‌وجور و است که توسط شرکت آذریوردسال به بازار ایران معرفی شد. در ادامه به بررسی این جذاب ژاپنی می‌پردازیم.

کدخبر : 19492
سایت سرگرمی روز :

هوندا HR-V هیبرید یک کراس‌اوور نسبتاً جمع‌وجور و است که توسط شرکت آذریوردسال به بازار ایران معرفی شد. در ادامه به بررسی این جذاب ژاپنی می‌پردازیم.

هوندا HR-V (که در برخی بازارها با نام‌های Vezel، ZRV و… نیز شناخته می‌شود) یک کراس‌اوور کوچک از تولیدات شرکت ژاپنی هوندا است که نخستین نسل آن در سال ۱۹۹۹ روانه بازار شد و تاکنون سه نسل از این خودرو به بازارهای جهانی راه پیدا کرده است.

نسل سوم هوندا HR-V محصول سال ۲۰۲۱ بوده و نسخه کمی بزرگتر آن با نام ZR-V ویژه بازار آمریکای شمالی تولید می‌شود. شرکت آذریوردسال در سال ۱۴۰۳ عرضه تیپ ادونس این ماشین ژاپنی را در ایران کلید زد تا بالاخره یک کراس اوور جذاب ژاپنی از محصولات هوندا در کشور قابل خرید باشد.

با وجود آنکه این روزها به دیدن طرح‌های فوق مدرن خودروهای چینی عادت کرده‌ایم و شاید محصولات ساده‌تر خیلی به چشممان نیایند، اما هوندا HR-V با بهره‌گیری از یک طراحی اصیل و نه‌چندان پیچیده توانسته بسیار دلنشین ظاهر شود. در طراحی بدنه این خودرو خبری از المان‌های فوق مدرن، خطوط پیچ و تاب خورده یا زوایای شکسته آنچنانی نیست، بلکه یک استایل نسبتاً افقی به همراه خطوط و زوایای ملایم، چهارچوب بدنه HR-V را تشکیل داده‌اند.

طرح چراغ‌ها نیز کشیده و در عین حال ساده به نظر می‌رسند. استایل کوپه مانند قسمت پشت خودرو هم از دیگر ویژگی‌های مثبت طراحی بدنه هوندا HR-V محسوب می‌شود که می‌تواند گیرایی و جذابیت نمای بیرونی خودرو را تا حد زیادی نسبت به سایر کراس‌اوورها افزایش دهد.

هوندا HR-V نیروی خود را به واسطه یک سامانه هیبریدی تأمین می‌کند. در این سیستم، یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۱۰۶ اسب بخار و ۱۳۱ نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی سنکرون آهنربا دائم به قدرت ۱۳۱ اسب بخار و ۲۵۳ نیوتن متر گشتاور با هم همکاری می‌کنند.

در این بین معمولاً موتور بنزینی نقش تأمین‌کننده انرژی ژنراتور جهت تولید برق مورد نیاز باتری را بر عهده دارد، اما می‌تواند به صورت مستقل نیز وارد مدار شود. شتاب صفر تا صد هوندا HR-V در حدود ۱۰.۷ ثانیه عنوان شده و نیروی موتور نیز به واسطه یک سیستم انتقال قدرت E-CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

مهم‌ترین دلیل به‌کارگیری سیستم‌های هیبریدی، کاهش مصرف سوخت است که در اینجا نیز به خوبی خود را نشان می‌دهد. به نحوی که ادعا شده هوندا HR-V هیبرید تقریباً حدود ۴.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر طی پیمایش با سرعت متوسط در جاده‌های بین شهری، بنزین مصرف می‌کند. این رقم برای حالت ترکیبی به ۵.۴ لیتر افزایش پیدا می‌کند که در مجموع نشان از کم مصرف بودن این ماشین ژاپنی دارد.

هوندا HR-V مدل ۲۰۲۳ با استفاده از جدیدترین المان‌های این شرکت طراحی شده است و ظاهر اسپرت‌تری از قبل پیدا کرده است. بدنه عریض‌تر، خط کمربند پایین‌تر و گلگیرهای برجسته‌تر، HR-V را از یک خودرو ساب کامپکت به ماشینی با ظاهر مطمئن تبدیل می‌کند.

جلوپنجره کوچک طرح‌دار و چراغ‌های LED شیک جلو، شبیه هوندا آکورد، ظرافتی به چهره خودرو بخشیده است. حالت اسپرت هوندا HR-V در نمای عقب با درب صندوق صاف و شیب‌دار، باله روی در و باله کوسه‌ای تکمیل می‌شود.

مدل پایه دارای جلوپنجره با طرح لانه زنبوری است و طرح جلوپنجره در تیپ‌های رده‌بالا به حالت افقی تبدیل می‌شود. رینگ ۱۷ اینچی به خریداران تیپ پایه عرضه می‌شود و ریم‌های ۱۸ اینچی پنج پر اسپرت و ۱۷ اینچی Shark Grey زیر چرخ‌های مدل‌های بالاتر قرار دارد. تیپ اسپرت برای متمایز شدن از دیگر مدل‌ها دارای سراگزوزهای کرومی است، در حالی که تیپ EX-L به سانروف برقی مجهز شده است.

طراحی داخلی و فضای تنگ صندلی‌های عقب یکی از دلایل فروش کم نسل قبلی هوندا HR-V بود. با استفاده از پلتفرم جدید، سرنشینان عقب فضای بیشتری در اختیار دارند و دیگر دلیلی برای غر زدن نخواهند داشت.

صندلی‌ها با قالب جدیدی ساخته شده‌اند و راحت هستند. صندلی‌های هوندا HR-V به صورت دستی تنظیم می‌شوند، اما خریداران تیپ EX-L به صندلی‌های برقی با قابلیت تنظیم ۸ جهته دسترسی خواهند داشت.

یکی از ویژگی‌های مهم محصولات هوندا کاربردی و جادار بودن آنها است و HR-V هم با صندوق عقب ۶۹۰ لیتری این موضوع را ثابت می‌کند و در صورت تا کردن ردیف عقب، ظرفیت فضای بار به ۱۵۶۰ لیتر می‌رسد.

هدف هوندا در طراحی داخلی HR-V سادگی بود که به آن دست یافت و دکمه‌ها و کلیدهای مورد نیاز در دسترس راننده قرار دارد. دریچه‌های تهویه مطبوع بزرگ‌تر شده است و زیر صفحه‌ای لانه زنبوری قرار گرفته است. کیلومترشمار رنگی دیجیتال ۷ اینچی پشت فرمان دیده می‌شود که به راحتی قابل خواندن و تنظیم است. یک صفحه نمایش ۷ اینچی روی داشبرد سوار شده است که در تیپ EX-L به ۹ اینچ افزایش پیدا می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: