خودرو | معرفی خودرو | ثبتنام خودرو

هوندا سیویک با ظاهری فریبنده در بازار ایران | معرفی خودرو هوندا سیویک با مشخصات فنی

شرکت آذریوردسال، کاتالوگ رسمی مشخصات فنی و امکانات رفاهی نسخه وارداتی سدان هوندا سیویک به کشورمان را اعلام کرد.

کدخبر : 19553
سایت سرگرمی روز :

آذریوردسال به‌عنوان یکی از واردکنندگان اصلی محصولات جدید هوندا به داخل کشورمان، پس از عرضه سدان هوندا سیتی در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، اکنون قصد دارد تا خودرو هوندا سیویک را نیز عرضه نماید و بدین منظور کاتالوگ رسمی مشخصات و امکانات این سدان جذاب و پرفروش بازار جهانی را نیز منتشر کرده است.

خودروی مذکور یکی از پرفروش‌ترین محصولات هوندا در بازار جهانی و مخصوصا بازار آمریکا است که در نسل جدید خود از سال ۲۰۲۲ تا به امروز موفق به کسب عناوین مهمی در بخش رضایت مشتری و تامین قطعات و خدمات شده است. نسخه وارداتی به بازار کشورمان به احتمال زیاد تحت جوینت ونچر هوندا-دانگ فنگ در کشور چین تولید و مونتاژ شده است. براساس اعلام گمرک، هوندا سیویک در سه تیپ کامفورت، الگانس و هیبرید به کشورمان وارد خواهد شد.

ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۶۷۷، ۱۸۰۲ و ۱۴۰۷ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۷۳۳ میلی‌متر است. حجم صندوق عقب هوندا سیویک نیز ۵۱۲ لیتر است که رقم مطلوبی برای یک سدان کوچک به حساب می‌آید. این ابعاد حکایت از سایز متوسط این سدان دارد و آن را در زمره محصولات دیگری چون نیسان سیلفی وارداتی قرار می‌دهد.

نسخه وارداتی هوندا سیویک به ایران، از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر با 180 اسب‌بخار قدرت و 240 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. مجموع این قدرت توسط گیربکس اتوماتیک CVT نسل سوم به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفرتاصد هوندا سیویک 8.1 ثانیه و حداکثر سرعت آن 200 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. باک سوخت هوندا سیویک 47 لیتر حجم دارد و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 6.7 لیتر بر صد کیلومتر اعلام شده است. بدین ترتیب این خودرو با یک باک سوخت می‌تواند بیش از 701 کیلومتر را در حالت ترکیبی پیمایش کند.

سیستم تعلیق هوندا سیویک در بخش جلو مک‌فرسون و در بخش عقب از نوع مولتی لینک یا چند اتصاله است، بنابراین سواری نرمی را در کابین این خودرو تجربه خواهید کرد. ترمزها نیز در چهار چرخ از نوع دیسکی هستند.

از مجموع امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به نمایشگر مرکزی 9 اینچی لمسی با قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو، مود تنظیم حالت رانندگی مختلف، ترمز پارک برقی و اتوهلد، شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، فرمان چرمی مجهز به دکمه‌های کنترلی، کنسول ردیف عقب و جلو، قابلیت تا شدن صندلی‌های عقب، سیستم صوتی به همراه هشت بلندگو، سیستم تهویه اتوماتیک به همراه دریچه برای ردیف عقب، دوربین عقب، گرمکن صندلی‌های جلو، سانروف، سنسور نور و باران، آینه‌های جانبی تاشو برقی به همراه گرمکن، چراغ‌های LED‌ جلو و عقب، مه‌شکن‌ های LED و رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی اشاره کرد.

همچنین از امکانات ایمنی این خودرو نیز می‌توان شش کیسه هوای ایمنی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل خودرو در سربالایی، ترمز اضطراری خودکار، سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS)، هشدار برخورد از جلو، رادار نگهدارنده بین خطوط و دستیار تعویض خط، سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، کروز کنترل تطبیقی، چراغ‌های جلو هوشمند، ایزوفیکس، سیستم هشدار ایمنی و سیستم تشخیص خستگی راننده را نام برد.

طبق اعلام گمرک، ارزش گمرکی هوندا سیویک تیپ کامفورت ۱۸ هزار یورو، تیپ الگانس ۱۸ هزار و ۲۰۰ یورو و تیپ هیبرید ۱۸ هزار و ۹۵۰ یورو اعلام شده است.

شرکت آذریوردسال، قیمت نهایی سدان وارداتی هوندا سیتی، ویژه متقاضیان سامانه یکپارچه در تیر ماه ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

همزمان با عرضه سدان هوندا سیتی ویژه متقاضیان سامانه خودروهای وارداتی در ابتدای تیر ماه سال جاری، شرکت آذریوردسال قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی این ژاپنی محبوب به مبلغ ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرده بود. حال بر اساس آخرین اخبار خودرو شرکت آذریوردسال قیمت نهایی خودرو مذکور را اعلام کرده و متقاضیان می‌بایست ما‌به‌التفاوت آن را پرداخت نمایند.

نام خودرو قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی قیمت نهایی

هوندا سیتی ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان ۱ میلیارد و ۹۲۸ میلیون تومان

طبق اعلام این شرکت هوندا سیتی با قیمت قطعی ۱ میلیارد و ۹۲۸ میلیون تومان عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است برای این خودرو سه سال یا ۶۰ هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) گارانتی تعیین شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: