واریزی جدید | واریزی جدید دولت

واریزی جدید نفری 764 هزار تومان از امشب برای این خانوار ها | ثبت درخواست یارانه معیشتی از طریق ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹

در جدول زمانبندی پرداخت مستمری ها تاریخ بیستم هر ماه برای واریز مستمری بهزیستی مشخص شده است.

کدخبر : 19560
سایت سرگرمی روز :

از فروردین سال ۱۴۰۳ مددجویان در تاریخ ۲۵ هر ماه همزمان با یارانه نقدی مستمری خود را دریافت کرده اند.

مبلغ دقیق واریز مستمری مددجویان بهزیستی در تیر ۱۴۰۳ را در جدول زیر مشاهده می کنید:

واریزی جدید

توجه: هم اکنون سامانه برای سرپرستان خانواری که قبل تر از طریق تلفن گویا و سامانه قبلی ثبت درخواست نموده‌اند، آماده خدمت می باشد. سایر سرپرستان خانوار نیز طی اطلاع رسانی بعدی (در هفته آینده) می توانند جهت دریافت خدمات مدنظر(ثبت اعتراض جدید، مشاهده دهک، شناسنامه اقتصادی، اطلاعات ساختار خانوار و …) به سامانه حمایت معیشتی مراجعه نمایند. ثبت درخواست بررسی از طریق تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ نیز فراهم است.

مشاهده نتایج بازبینی دهک‌ بندی خانوارها در سامانه یارانه معیشتی

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره قابلیت‌های سامانه جدید درخواست از طریق کارت‌های بانکی خانوار، اطلاعات خودرو و درآمد، اعلام کرد: هموطنانی که قبلاً درخواست بررسی مجدد دهک بندی خانوار خود را ثبت کرده‌اند، می‌توانند ضمن مشاهده نتایج، درخواست بررسی مجدد اطلاعات هرکدام از زیربخش‌ها را ثبت کنند.

آدرس سامانه جدید یارانه معیشتی چیست؟

در سامانه جدید «حمایت» که با نشانی اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir فعال است، سرپرست هر خانوار می‌تواند دهک اقتصادی خانوار و توضیحات در خصوص علت دریافت یا عدم دریافت یارانه را به همراه اسامی اعضای خانوار خود مشاهده کند.

اگر شما احساس می کنید که دهک بندی خانوار شما نیاز به بازبینی دارد این ویدیو را تماشا کنید تا ببینید چه چیزهایی ممکن است موجب تغییر دهک بندی شما گردد. دهک بندی خانوار با یک سری از شاخص ها از جمله چهار شاخص زیر تعیین می شود:

بُعد خانوار (تعداد اعضای خانواده)

تراکنش های بانکی

اطلاعات خودرو

حقوق و درآمد افراد

ممکن است دهک بندی شما به خاطر یکی از موارد زیر تغییر یافته باشد:

گروه اول: اگر در یک خانواده فرزندان ازدواج کردند و یا زندگی مستقل تشکیل دادند اما هنوز خانوار خودشان را از والدین جدا نکرده اند چون مجموع درآمدشان باهم حساب می شود ممکن است موجب شود خانوار ایشان در دهک ده قرار بگیرد. این افراد می توانند بعد از ثبت درخواست بررسی در سامانه حمایت و رجوع به سازوکاری که سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام می کند با مراجعه به سایت این سازمان یا پلیس +۱۰ نسبت به تفکیک خانوار خودشان اقدام کنند.

گروه دوم: بعضی از افراد مثل کارپردازها و یا مدیران خرید هستند حساب شخصی و تجاری خودشان را جدا نکرده اند و یا وقتی افراد کارت بانکی خودشان را در اختیار دیگران گذاشته اند تا با آن کار کنند. اگر تراکنش بانکی این افراد به این دلایل بالا رفته باشد ممکن است باعث شود دهک دهمی شناسایی شوند. در مورد اول برای رفع این مشکل باید حساب شخصی و تجاری را جدا کنند و در مورد دوم باید بدانند این کار می تواند تبعات حقوقی برای این افراد داشته باشد و نباید کارت خود را در اختیار دیگران قرار دهند. وزارت رفاه بعد از ۳ ماه این افراد را وسع سنجی می کند، در صورتی که تا ان موقع حسابشان تفکیک شده باشد مشمول یارانه خواهند شد.

گروه سوم: افرادی هم هستند که خودرو خود را به صورت قولنامه ای فروخته اند، چون خودرو این افراد هنوز فک پلاک نشده است جزو اموالشان به حساب می آید و ممکن است باعث شود جزو دهک ده قرار گیرند. این افراد برای حل این مشکل باید به مراکز فک پلاک مراجعه کنند تا خودرویی که فروخته اند از لیست دارایشان حذف شود.

گروه چهارم: البته گروه دیگری هم هستند که واقعا درآمد بالایی دارند اما به دلیل داشتن بیماری خاص و پرهزینه یکی از اعضای خانواده نیاز به حمایت دارند. این عزیزان مشمول شرایط خاص می شوند و می توانند با مراجعه به سایت اعتراض به دهک بندی و اعلام شرایط خود تخت بررسی مجدد قرار بگیرند. در این زمینه وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی هم نظارت دارند.

حذف یارانه با خرید ارز سهمیه ای : دولت امسال برنامه دارد یارانه خریداران ارز سهمیه ای را با توجه به ضرورت افتتاح حساب ارزی و امکان احصای دقیق اطلاعات، قطع کند.

شنیده ها حاکی از آن است با توجه به آن که خرید ارز سهمیه ای نیازمند افتتاح حساب ارزی است و واریز ارز اسکناس به حساب ارزی پس از ۷۲ ساعت انجام می شود این امر موجب رصد دقیق خریداران ارز سهمیه ای و حذف یارانه آنها با توجه به تمکن مالی و گردش حساب بالای آنها خواهد بود.

•  افراد می توانند بعد از اصلاح موارد گفته شده با مراجعه به سامانه حمایت نسبت به ثبت بررسی مجدد وضعیت خود اقدام کنند تا مجدد تحت آزمون وسع قرار بگیرند و در صورت مشمول شدن یارانه خود را دریافت کنند.

براساس این گزارش، همچنین امکان مشاهده اطلاعات شناسنامه اقتصادی خانوار در سه بخش اطلاعات خرید از کارت بانکی، اطلاعات خودرو و اطلاعات درآمد به صورت تفکیک شده و مجزا فراهم شده و کاربرانی که درخواست بررسی مجدد این اطلاعات را دارند، می‌توانند درخواست خود را در مراحل مجزا و به‌صورت تفکیک شده ثبت کنند.

از دیگر امکانات این سامانه ارائه توضیحات شفاف و تکمیلی در مراحل مختلف در خصوص ماخذ داده‌ها و علت ایرادات احتمالی از دید کاربر، پیش‌بینی امکان ثبت وضعیت‌های خاص نظیر بیماران خاص یا معلولان گرامی در بخش ثبت درخواست بررسی است، البته استانداردهای امنیتی برای حفظ حریم شخصی و محرمانه ماندن اطلاعات کاربران نیز به طور کامل رعایت شده است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در ادامه این اطلاعیه از هموطنانی که قبلاً درخواست بررسی مجدد دهک بندی خانوار خود را ثبت کرده‌اند، دعوت کرده است تا برای مشاهده نتایج بررسی‌ها بر اساس اطلاعات به‌روزرسانی شده شناسنامه اقتصادی خانوار به نشانی اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: برای خدمت‌رسانی بهتر، سرپرستان خانواری که رقم آخر کد ملی آنها عدد زوج است در روزهای زوج و سرپرستان خانواری که رقم آخر کد ملی آنها عدد فرد است، در روزهای فرد می‌توانند به این وبگاه مراجعه کنند.

سایر هموطنان نیز از روز شنبه پنجم شهریور می‌توانند بدون محدودیت زمانی برای مشاهده اطلاعات دهک، شناسنامه اقتصادی و ثبت درخواست بررسی به سامانه حمایت مراجعه کنند.

گفتنی است، سامانه‌ای که قبلاً فعال بود صرفاً قابلیت دریافت یک درخواست بازبینی کلی به شناسنامه اقتصادی خانوار بدون ارجاع به زیربخش موردنظر را داشت، در حالی که در سامانه‌ی جدید حمایت افراد می‌توانند اعتراض خود را به تک‌تک بخش‌های داده‌ای مانند اطلاعات خودرو، اطلاعات تراکنش‌های بانکی و … به‌صورت مجزا ثبت و درخواست بازبینی دهند که این مهم کمک خواهد کرد تا فرآیند رسیدگی و تصمیم‌گیری دقیق‌تر انجام شود.

هموطنان می توانند از طریق اپلیکیشن اندرویدی و IOS هم به سامانه حمایت وزارت کار و رفاه اجتماعی دسترسی داشته باشند. تا اطلاعات درآمدی، نتیجه اعتراض به دهک بندی و حذف یارانه خانوار و همچنین علت عدم دریافت یارانه را مشاهده و پیگیری نمایند.

یارانه نقدی

راهنمای ثبت نام در سامانه حمایت یارانه معیشتی

کاربر با مراجعه به سامانه حمایت به آدرس hemayat.mcls.gov.ir وارد صفحه اصلی می شود و گزینه ورود/ثبت نام که در بالای سمت چپ صفحه قرار دارد را انتخاب می نماید.

فرایند ثبت نام یارانه معیشتی

در صورتی که فرد برای اولین بار وارد این سامانه شود، گزینه ی ثبت نام را انتخاب کرده و وارد صفحه زیر می گردد . پس از وارد کردن شماره تلفن همراه (که الزاما باید به نام فرد متقاضی باشد) ، کد ملی ، تاریخ تولد و عبارت امنیتی، با فشردن کلید ارسال کد اعتبار سنجی، کد یکبار مصرف به شماره فرد ارسال می گردد . پس از ورود این کد، ثبت نام فرد نهایی شده و اطلاعات فرد در سامانه ذخیره می گردد.

فرایند ورود به سامانه حمایت یارانه معیشتی

در صورتی که فرد قبلا مراحل ثبت نام خود را طی کرده باشد وارد صفحه ورود می شود و با وارد کردن شماره تلفن همراه و عبارت امنیتی و فشردن کلید ارسال کد اعتبار سنجی، کد یکبار مصرف دریافت می کند.

فرد متقاضی پس از وارد کردن کد تایید، بر روی عبارت ورود به سامانه حمایت کلیک می نماید. در صورتی که کد یکبار مصرف دریافت نشود و یا پس از دریافت به صورت اشتباه وارد شود، بعد از پایان زمان مقرر که در پایین کادر مشخص شده است، کد به صورت خودکار و مجددا به شماره همراه وارد شده ارسال می گردد.

پس از بررسی وضعیت، فرد به صفحه ی اصلی باز میگردد و با فشردن دکمه خروج کار با سامانه پایان می پذیرد و فرد از سامانه خارج می گردد.

مرحله ۱ :درخواست بررسی

پس از ورود به پنل کاربری، متقاضی میتواند دهک خانوار خود را مشاهده نموده و همچنین با کلیک بر روی قسمت اعضای خانوار و اطلاعات شناسه اقتصادی، میتواند وضعیت کلی خود را مشاهده نماید. سپس در صورتی که به وضعیت دهک، اطلاعات شناسه اقتصادی و اعضای خانوار خود اعتراض دارد، میتواند با ورود به قسمت درخواست بررسی اعتراض خود را ثبت نماید.

مرحله ۲ :توافق نامه

پس از ورود به قسمت درخواست بررسی، فرد توافق نامه را به صورت دقیق مطالعه و در صورت تایید این توافق نامه روی گزینه موارد فوق را مطالعه نموده و قبول دارم کلیک نموده و سپس روی دکمه ثبت و ادامه کلیک مینماید.

مرحله ۳ : اطلاعات خانوار

پس از مشاهده اطلاعات خانوار در صورتیکه این اطلاعات مورد تایید فرد باشد، مطابق شکل زیر گزینه صحیح است را انتخاب نموده و پس از کلیک بر دکمه ثبت و ادامه وارد صفحه ی بعد میشود.

چنانچه اطلاعات خانوار مورد تایید فرد نباشد با انتخاب گزینه صحیح نمی باشد، راهنمای نمایش داده شده را مطالعه و آن را تایید نموده و پس از آن گزینه ثبت و ادامه را انتخاب و وارد صفحه بعد میشود.

مرحله ۴ :اطلاعات خودرو

در این مرحله، فرد متقاضی پس از مشاهده اطلاعات خودرو، در صورت تایید اطلاعات مربوط به خودروها، گزینه صحیح است درخواست بررسی ندارم را انتخاب مینماید و پس از کلیک کردن بر روی گزینه ثبت و ادامه وارد صفحه بعد میشود.

اما در صورت اعتراض به موارد ذکر شده، میبایست در قسمت درخواست بررسی یکی از گزینه های دیگر را انتخاب نماید. اعتراض به خودروها در دو حالت زیر اتفاق میافتد که در هر دو حالت، فرد پس از انتخاب دلیل اعتراض بر روی آیکن ثبت و ادامه کلیک و وارد صفحه بعد میشود.

۱- در صورتیکه گزینه اساسا این خودرو در مالکیت فرد نبوده است انتخاب کند.

۲- در صورتیکه خودرو واگذار شده ولی فرایند فک پلاک هنوز طی نشده است را انتخاب کند.

مرحله ۵ :اطلاعات واریز و خرید

پس از نمایش مجموع برداشت خانوار در نیمه اول و دوم سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ ،فرد در صورت تایید این اطلاعات میبایست در قسمت درخواست به بررسی مجدد گزینه ندارم را انتخاب نماید و پس از فشردن دکمه ثبت و ادامه وارد صفحه بعد میشود.

ولی در صورتیکه فرد به اطلاعات واریز و خرید اعتراض دارد گزینه دارم را انتخاب مینماید و پس از آن گزینه ثبت و ادامه را انتخاب و وارد صفحه بعد میشود.

مرحله ۶ :اطلاعات درآمد

در قسمت اطلاعات درآمد، با توجه به اینکه این مبالغ به طور مستقیم از پایگاه داده ثبتی دریافت میشود امکان اعتراض وجود ندارد و پس از مشاهده این قسمت، گزینه ثبت و ادامه را انتخاب و وارد صفحه بعد میشود.

مرحله ۷ :شرایط خاص

این قسمت مربوط به خانواری است که اعضای خانوار آن دارای شرایط خاص است.

۱- در صورتیکه فرد گزینه شرایط اقتصادی خانوار تحت الشعاع بیماری پرهزینه یکی از اعضاست را انتخاب کند، مطابق شکل زیر میبایست نام فرد، نوع بیماری و سازمان بیمه گر را از لیست انتخاب نماید.

۲- در صورتیکه خانوار دارای عضو معلول تحت پوشش سازمان حمایتی می باشد نام فرد را مطابق شکل زیر انتخاب نماید.

درصورتی که فرد به هر دو قسمت (بیمار پر هزینه و بیمار معلول) اعتراض دارد میتواند در هر مورد گزینه های مورد نظر را انتخابنموده و در نهایت دکمه ثبت و ادامه را انتخاب نماید.

مرحله ۸ :تعهد نامه

در قسمت تعهدنامه، فرد به طور دقیق متن را مطالعه نموده و در صورت تایید موارد فوق را مطالعه نموده و قبول دارم و سپس کلیک بر دکمه ثبت و ادامه فرایند بررسی شرایط خانوار پایان میپذیرد.

مرحله ۹ :پایان

در این مرحله فرد کد رهگیری جهت پیگیری را مشاهده مینماید و علاوه بر این کد پیگیری برای فرد پیامک میشود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: