بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

فوری/ لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان به مجلس رسید+فیلم | خبر مهم سخنگوی دولت درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان

سخنگوی دولت در رابطه با همسان سازی حقوق بازنشستگان توضیحاتی ارائه داد.

کدخبر : 19587
سایت سرگرمی روز :

اولا به صورت علی‌الحساب مبلغی واریز شد و لایحه‌ای در دولت تصویب شد که به مجلس ارائه می‌شود که در صورت تائید حداقل‌بگیران هم شامل این تناسب‌سازی می‌شوند.

سخنگوی دولت:در راستای حمایت ساخت تجهیزات و ملزومات پزشکی مواد اولیه و ساخت این ملزومات مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

فهرستی به تصویب هیئت وزیران رسید که همه این ملزومات مشمول کاهش حقوق ورودی شوند تا امکان تولید ملزومات پزشکی با هزینه‌های پایین‌تر فراهم شود. 

در فرآیند متناسب‌سازی‌ حقوق بازنشستگان بررسی آیین‌نامه ابلاغ شد و کسانی که حداقل‌بگیر هستند از این متناسب‌سازی محروم شده بودند.

اولا به صورت علی‌الحساب مبلغی واریز شد و لایحه‌ای در دولت تصویب شد که به مجلس ارائه می‌شود که در صورت تائید حداقل‌بگیران هم شامل این تناسب‌سازی می‌شوند.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی در خصوص زمان صدور احکام جدید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان توضیحاتی ارائه کرد.

محمد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ابلاغ برنامه هفتم پیشرفت، اظهار کرد: باتوجه به ابلاغ برنامه هفتم پیشرفت توسط رئیس مجلس شورای اسلامی، سازمان تامین اجتماعی حسب مورد نسبت به تدوین پیش‌نویس آئین‌نامه‌های اجرایی هر یک از موارد موردنیاز جهت ارائه به مراجع ذیصلاح اقدام کرده است.

وی افزود: همچنین به موجب جزء ۲ بند "ر" ماده ۲۸ قانون مذکور درخصوص اجرای متناسب‌سازی، صراحتا سازمان تامین اجتماعی مکلف شده در طول سه سال اول برنامه نسبت به متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان اقدام کند به نحوی که در پایان سال سوم برنامه، نسبت مستمری بازنشسته به حداقل دستمزد همان سال، با ۹۰ درصد نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری، متناسب شود.

محمدی ادامه داد: به عبارتی دیگر، در راستای اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی با اصلاحات و الحاقات بعدی، سازمان تامین اجتماعی مکلف است در طول سه سال اول برنامه نسبت به متناسب‌سازی مستمری آن دسته از مستمری‌بگیران مشمول اقدام کند به نحوی که در سال اول ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم ۳۰ درصد مابه‌التفاوت تا ۹۰ درصد پرداخت شود.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این سوال که احکام جدید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چه زمانی مشخص می‌شود؟ گفت: با توجه به اینکه بهبود وضعیت معیشت مستمری بگیران همواره مورد نظر بوده و اساسا از وظایف این سازمان تلقی می‌شود؛ مقرر است با تامین بارمالی مربوطه از محل بند "د" تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۳، اقدامات اجرایی لازم به منظور اجرای کامل این حکم قانونی و صدور احکام جدید متناسب سازی مستمری بگیران طی ماه های آتی صورت پذیرد.

مدیر عامل سازمان در مصاحبه اخیر فرموده‌اند که این یک میلیون تومان برای حداقل‌بگیران به عنوان کمک معیشت و برای غیر حداقل‌بگیران بخشی از متناسب‌سازی محسوب می‌شود ! مگر غیر حداقل‌بگیران  همه مشمول دریافت حداقل ۱ میلیون تومان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان می‌گردند ؟!  

لذا باید این یک میلیون تومان به کلیه مستمری‌بگیرانی داده شود که کمتر از یک میلیون تومان بابت متناسب‌سازی دریافت خواهند نمود.

به عبارتی دیگر این یک میلیون تومان برای دارندگان ضریب مستمری ۲.۷ به پائین که متناسب‌سازی آنان زیر یک میلیون تومان است به عنوان کمک معیشت و برای دارندگان ضرایب مستمری بالاتر از ۲.۷ به عنوان علی‌الحساب متناسب‌سازی محسوب گردد.

توجه نمائید که دارندگان ضریب مستمری برقراری ۲.۷ به بالا مشمول دریافتی مبلغ متناسب‌سازی بیش از یک میلیون تومان می‌گردند.

 اکنون میتوان پیشنهادی را برای اصلاح متناسب سازی در گام اول به شرح ذیل تبیین نمائیم.

 متناسب‌سازی تکلیفی ضرایب مستمری‌ها مطابق بند ر ماده ۲۸ قانون برنامه هفتم توسعه برای دارندگان ضرایب مستمری ۲.۷ به بالا

( بودجه مورد نیاز ۰.۶ همت در ماه - تعداد افراد مشمول حدود ۶۰۰ هزار پرونده )

 متناسب‌سازی مستمری‌ها در قالب افزایش پایه مستمری ( جهت حفظ قدرت خرید مستمری‌بگیران مطابق بند د تبصره ۱۵  قانون بودجه ) به مبلغ ثابت ۱ میلیون تومان برای دارندگان ضرایب مستمری برقراری ۱ تا ۲.۷  و برای ضرایب مستمری کمتر از یک به نسبت ضریب‌مستمری برقراری آن از یک میلیون تومان

( بودجه مورد نیاز ۳.۶ همت در ماه - تعداد افراد مشمول حدود ۳.۶ میلیون پرونده )

بودجه کل متناسب سازی  ۳.۶ + ۰.۶ = ۴.۲ همت در ماه و ۵۰ همت در سال

محسن اردکانیان بازنشسته تامین اجتماعی 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: