خودرو | خرید خودرو | معرفی خودرو

سدان جدید چانگان Nevo A05 به بازار آمد | معرفی خودرو چانگان Nevo A05 با مشخصات فنی

شرکت چانگان برای عرضه نسخه جدید سدان Nevo A05 آماده می‌شود. این نسخه تغییراتی را در بدنه تجربه کرده و با ظاهری بروزتر وارد بازار خواهد شد.

کدخبر : 19629
سایت سرگرمی روز :

برند جدید Nevo در چین با نام Qiyuan شناخته می‌شود. این برند با هدف عرضه خودروهای هیبریدی و برقی پایین رده پایه گذاری شده است. بر اساس داده‌های موجود، در شش ماهه نخست امسال این برند موفق به فروش ۷۲,۹۶۸ دستگاه از محصولات خود شده؛ از این تعداد ۱۵,۱۷۱ دستگاه در ماه ژوئن به فروش رسیده است.

سدان A05 که از سال گذشته در بازار حضور دارد، در ماه ژوئن ۵,۰۴۱ مشتری را جذب خود کرده است. با چنین رکوردی،A05  از بازار سدان‌های کامپکت چین سهمی ۱.۵۹ درصدی را در اختیار دارد. سرگرمی روز نوشت:بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که در ماه ژوئن میزان فروش این خودرو نسبت به ماه می ۱۲ درصد افزایش یافته است.

در نمای روبرو از مدل جدید Nevo A05 تغییر خاصی به چشم نمی‌خورد. مثل مدل کنونی جلوپنجره بسته طراحی شده و چراغ‌ها درون قابی باریک و کشیده قرار دارند. سپر هم اسپرت بوده و در پایین آن یک ورودی هوای عریض تعبیه شده است.سرگرمی روز گزارش داد:اما در نمای عقب شاهد تغییرات نسبتاً زیادی هستیم. در مدل جدید Nevo A05 چراغ‌های مستقل قبلی جای خود را به چراغ‌های به هم پیوسته داده‌اند.‌ لوگوی قبلی هم با نوشته نام کمپانی جایگزین شده است. علاوه بر این‌ها، سپر هم طراحی متفاوتی نسبت به قبل دارد.

طبق انتظار در مدل جدید سدان چانگان، Nevo A05 تغییری در ابعاد خودرو رخ نداده و طول، عرض و ارتفاع به ترتیب در رقم‌های ۴۷۸۵، ۱۸۴۰ و ۱۴۶۰ میلیمتر ثابت باقی مانده‌اند. این سدان با ۵ رینگ‌ متنوع در اندازه‌های ۱۷ و ۱۸ اینچ به فروش خواهد رسید.

همچون قبل، چانگان Nevo A05 جدید با پیشرانه هیبریدی شارژی عرضه خواهد شد. این پیشرانه شامل موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و یک موتور الکتریکی می‌شود. موتور بنزینی توانایی تولید ۹۷ اسب بخار قدرت را دارد. سرگرمی روز نوشت،موتور برقی هم ۲۱۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. با اتکا به این پیشرانه، A05  می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت برسد.

باتری به کار رفته در چانگان Nevo A05 از نوع لیتیوم آهن فسفات است. در رابطه با ظرفیت باتری حرفی به میان نیامده، اما اگر قرار باشد A05 با همان پک‌های قبلی به فروش برسد، بسته به تیپ از باتری ۹.۰۷ و ۱۸.۹۹ کیلووات ساعتی استفاده خواهد شد. طبق استاندارد CLTC در حالت تمام الکتریکی، این باتری‌ها برای پیمایش ۷۰ و ۱۴۵ کیلومتر مسافت کفایت می‌کنند. در صورت پر بودن باک و شارژ کامل باتری، امکان پیمایش ۱۲۲۵ و ۱۳۰۰ کیلومتر مسافت وجود دارد.

 جمله مهم ترین امکانات رفاهی و ایمنی چانگان لامور میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

صفحه نمایش مرکزی عمودی ۱۳.۲ اینچی

کیلومتر شمار تمام دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی

شارژر وایرلس

سیستم سطح ۲ دستیار رانندگی

کروز کنترل هوشمند تطبیقی

سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین

سیستم هشدار خروج از خط

رادار نقطه کور

سیستم کمکی ماندن در بین خطوط

رادار هشدار تصادف از جلو

ترمز اضطراری خودکار

ترمز پارک برقی به‌همراه اتوهلد (Auto Hold)

شش عدد ایربگ

سیستم کنترل پایداری الکترونیکی

تنظیم حالت رانندگی (Drive Mode)

سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS)

کیلس استارتر

سنسور نور و باران

سقف پانوراما

دوربین ۳۶۰ درجه

تنظیم برقی صندلی‌های جلو + گرمکن

نسخه بنزینی از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور بهره میبرد که نیروی خود را از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخهای جلو منتقل می‌کند و نسخه پلاگین هایبرید مونتاژی نیز دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی تنفس طبیعی با توان ۸۱ کیلووات معادل ۱۰۸ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی ۱۵۸ کیلوواتی معادل ۲۱۱ اسب بخار قدرت می‌باشد و شتاب صفرتا صدی زیر ۷ ثانیه را برای این خودرو به ارمغان می آورد.در صورتی که باطری لیتیومی این خودرو شارژ کامل شده باشد به همراه موتور بنزینی میتواند پیمایشی در حدود ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ کیلومتر ارائه دهد که مناسب ارزیابی میشود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: