کراس اور جدید TXL اکستریم در ایران | معرفی خودرو اکستریم TXL با مشخصات فنی

برند اکستریم در آستانه یکسالگی حضورش در بازار ایران قصد دارد مدل TXL را به بازار ایران معرفی کند. کراس اوری لوکس و ۵ نفره که تجربه رانندگی شهری را در عالی ترین سطح به ارمغان می آورد.

کدخبر : 20390
سایت سرگرمی روز :

نسل اول اکستریم TXL در سال ۲۰۲۱ پا به جهان خودرو گذاشت و در سال ۲۰۲۲ با نسخه ای تکامل یافته تر جای پای خود را در میان کراس اورهای شهری لوکس محکم جهان محکم کرد. حالا، در سال ۲۰۲۴، نسل سوم این خودرو قرار است به بازار ایران عرضه شود.

TXL نمونه ای از زیبایی شناسی جاودانه است و عناصر طراحی کلاسیک را با نوآوری معاصر ترکیب می کند. کانسپت طراحی بیرونی بر ایجاد یک خط کمر بی پایان تمرکز دارد، ویژگی مشخصی که حس روانی و حرکت را به نمایه خودرو اضافه می کند. مرزهای طرح با دقت طراحی شده اند تا سادگی و یکنواختی را به نمایش بگذارند، و اطمینان حاصل شود که هر خط و طرح در خدمت یک هدف است.

جلو پنجره جلو از سبک پنج بنر تک لایه به جلو پنجره دو لایه پیچیده تغییر می کند و ظاهر جسورانه و مطمئن خودرو را تقویت می کند. این تغییرات ظریف و در عین حال قابل توجه هستند و جذابیت کلاسیک را حفظ می کنند و در عین حال گرایش های طراحی مدرن را در بر می گیرند.

XTRIM   داخل TXLرا به تجربه رانندگی با سطح جدیدی از تجمل و پیچیدگی ارتقا داده است. فضای داخلی باز طراحی شده دارای صندلی ‌های چرمی از جنس NAPPA است که با عملکردهای ماساژ، گرمایش و تهویه یکپارچه، نهایت راحتی را فراهم می‌ کند. این توجه به جزئیات تضمین می کند که هر سفری لذت بخش است، چه یک رفت و آمد کوتاه باشد یا یک سفر کاری طولانی

پیشرفت های فناوری در TXL به همان اندازه چشمگیر است. این خودرو مجهز به صفحه نمایش دوگانه خمیده فوق العاده بزرگ ۲۴.۶ اینچی است که از پلتفرم Qualcomm Snapdragon 8155 پشتیبانی می کند.

این تنظیمات نه تنها نمای گسترده ای را ارائه می دهد، بلکه از تعامل صوتی هوشمند نیز پشتیبانی می کند و اتصال و کنترل را برای رانندگان آسان تر می کند. سیستم ۲۳ بلندگوی iFlytek با کاهش صدای فعال ENC یک تجربه صوتی فراگیر را ایجاد می کند و کابین را به یک سالن کنسرت روی چرخ تبدیل می کند.

طراحی جدید کنسول وسط، با قابلیت تعویض دنده دستی، فضا را به حداکثر می رساند و به زیبایی مدرن خودرو می افزاید.  علاوه بر این، صندلی‌ های اصلی و راننده هم اکنون با کنترل‌ های برقی قابل تنظیم که در دستگیره های در تعبیه شده تعبیه ‌شده عرضه می ‌شوند که راحتی و سهولت استفاده را افزایش می ‌دهند.

اکستریم TXL ترکیبی خیره‌ کننده از طراحی ظاهری کلاسیک و امکانات داخلی لوکس و مدرن است. ترکیبی که از باور برند اکستریم در به هم آمیختن نوآوری و استایل نشات می ‌گیرد و محصولاتی متفاوت را برای مصرف ‌کنندگانش به ارمغان می‌ آورد. حالا اکستریم TXL در آستانه عرضه به بازار ایراان قرار دارد. خبری که نوید حضور کراس‌اوری جذاب و هیجان‌انگیز را به مصرف‌کنندگان داخلی می‌دهد.

اکستریم TXL‌ از نظر مشخصات فنی، با برادر بزرگ‌تر و گران‌ترش، اکستریم VX، شباهت‌هایی دارد. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه دولیتری چهارسیلندر توربوشارژر با 260 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور قرار گرفته است.

گیربکس هشت‌سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را در این خودرو برعهده دارد. سیستم انتقال قدرت در اکستریم TXL به‌صورت تمام چرخ محرک یا AWD‌ کار می‌کند؛ بنابراین سیستم هوشمند مدیریت دیفرانسیل‌ها تصمیم می‌گیرد چه میزان نیرو در هر لحظه به محور عقب یا جلو منتقل شود.

مصرف سوخت ترکیبی اکستریم TXL به‌صورت رسمی 7.4 لیتر بر 100 کیلومتر اعلام شده است. شتاب صفرتاصد رسمی این خودرو نیز 7.7 ثانیه است که در دنیای واقعی، تغییر خواهد کرد.

پیشرانه اکستریم TXL همان موتوری است که هم‌اکنون روی فونیکس تیگو 8 پرومکس و آریزو 8 نصب شده است. این موتور از استاندارد عدم‌آلایندگی یورو 6 پیروی می‌کند و به سوخت باکیفیت نیاز دارد، آن‌ هم در شرایطی که عرضه بنزین سوپر در ایران به‌شدت محدود شده است.

سیستم تعلیق اکستریم TXL‌ در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع مولتی‌لینک است. ترمزها نیز در 4 چرخ از نوع دیسکی هستند. فرمان برقی نیز هدایت خودرو را برای راننده بسیار آسان خواهد کرد. حداکثر سرعت ممکن این خودرو 200 کیلومتربرساعت اعلام شده است.

با ورود به کابین اکستریم TXL، در فضایی راحت قرار می‌گیرید. صندلی‌ها به‌خوبی بدن شما را احاطه می‌کنند و دید راننده نیز به اطراف مناسب است.

حتی درصورت مناسب نبودن دید، اکستریم TXL آن‌قدر رادارهای مختلف دارد که برای پوشش نقاط کور کمکتان خواهد کرد. صندلی‌های خودرو در ردیف جلو مجهز به ماساژور، گرمکن و سردکن هستند؛ بنابراین در 4 فصل رانندگی مطبوعی را با این خودرو تجربه خواهید کرد.

یکی از مشکلات خودروهای چینی جدید و لوکس تجمیع تمامی آپشن‌ها در مجموعه کلاسترهای خودرو است. این کار باعث می‌شود هنگام حرکت با خودرو نتوانید برخی آپشن‌های خودرو را فعال یا غیرفعال کنید. برای دسترسی به این منوها،‌ باید خودرو را در گوشه‌ای متوقف کنید سپس آپشن موردنظر خود را فعال یا غیرفعال کنید.

اکستریم TXL از نظر مشخصات فنی و پیشرانه، یکی از قدرتمندترین خودروهای کلاس خود در بازار ایران محسوب می‌شود. این کراس‌اوور با موتور 2 لیتری توربوشارژ قدرتمند خود، عملکردی چشمگیر را ارائه می‌دهد.

موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ TXL، قادر به تولید 261 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور است. این میزان قدرت و گشتاور، TXL را به یکی از قوی‌ترین خودروهای کلاس خود تبدیل می‌کند. موتور مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت است که باعث بهبود کارایی و کاهش مصرف سوخت می‌شود.

انتقال قدرت در کراس اوور اکستریم از طریق یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته آیسین انجام می‌شود. این گیربکس که از نمونه‌های پیشرفته و باکیفیت در صنعت خودرو محسوب می‌شود، تعویض دنده‌های نرم و سریعی را ارائه می‌دهد و به بهبود مصرف سوخت کمک می‌کند. راننده می‌تواند با استفاده از پدال‌های پشت فرمان، کنترل بیشتری بر تعویض دنده‌ها داشته باشد.

یکی از ویژگی‌های برجسته TXL، سیستم چهار چرخ متحرک (AWD) آن است. این سیستم که در تمام نسخه‌های عرضه شده در ایران استاندارد است، قابلیت‌های آفرود خوبی را برای این کراس‌اوور فراهم می‌کند و کنترل‌پذیری و پایداری خودرو را در شرایط مختلف جاده‌ای بهبود می‌بخشد.

منبع: حودروبانک
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: