عمرا اگه میدونستی میتونی هر فصل هلو تازه داشته باشی | ترفند جادویی فریز کردن هلوی تابستانی برای تازه ماندن همانند روز اول!

هلو میوه‌ی خوشمزه‌ی تابستان و شاید محبوب‌ترین آن باشد و بعضی اوقات آنقدر هلو می‌خریم که نمی‌دانیم باید با این همه هلو چه کار کنیم! اما به لطف فریزر دیگر لازم نیست نگران خراب شدن و خورده نشدن هلوها باشید.

کدخبر : 20604
سایت سرگرمی روز :

وقتی اولین گاز از یک هلوی رسیده و آبدار را می‌زنید یعنی تابستان به طور رسمی شروع شده است. اگر هلوهای زیادی خریده‌اید، می‌توانید آنها را برای استفاده در تمام سال در اسموتی‌ها، دسرها و حتی غذاهای خوش طعم فریز کنید. به طور کلی بهترین راه برای منجمد کردن هلو، غوطه ور کردن آن در شکر، شربت یا آب است.

با انجام این کار، می توانید آنها را در اوج کیفیت حداقل به مدت ۱۰ ماه حفظ کنید. پس این مطلب را خوب بخوانید و یاد بگیرید که چگونه هلو را مرحله به مرحله منجمد کنید.

فریز کردن هلو

راهنمای فریز کردن هلو در پنج مرحله

انجماد ساده‌ترین راه برای نگهداری طولانی مدت هلوهای تازه است. پیروی از این پنج مرحله آسان، باعث می‌شود مطمئن شوید که هلوهای شما در طول سال در اوج شادابی باقی می‌مانند. 

۱- هلوها را بلانچ کنید

بلانچ کردن و خنک کردن هلو یک مرحله ابتدایی و بسیار ضروری برای پوست کندن هلوهاست. انجام این مرحله در ابتدای کار باعث می‌شود پوست هلوها را بدون آسیب به میوه لایه برداری کنید. برای شروع، با استفاده از یک چاقوی خرد کن، یک X کوچک را در ته هر هلو برش بزنید و مراقب باشید گوشت میوه را عمیق برش نزنید. 

یک قابلمه آب را به جوش بیاورید. هلوها را با قرار دادن هر هلو در آب جوش به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه بلانچ کنید. پس از تمام شدن زمان، هلو را به سرعت با یک ملاقه برداشته و در یک قابلمه آب و یخ قرار دهید تا فرآیند پخت متوقف شود.

۲- هلوها را پوست گرفته و برش بزنید

حالا آماده پوست کندن و خلال کردن هلو هستید. به لطف بلانچ کردن و خنک کردنی که به تازگی انجام دادید، این کار آسان خواهد بود. از یک چاقوی صاف و تیز برای گرفتن گوشه پوست در مرکز X استفاده کنید. پوست را جدا کنید. این کار را تا زمانی انجام دهید که تمام پوست هلو را بردارید.

برای برش هلو، از امتداد چین شروع کنید و چاقوی خود را دور تا دور آن برش بزنید. به آرامی دو نیمه را از هم بچرخانید تا هسته‌ی میوه آزاد شود و آن را بردارید.

هر نیمه‌ی هلو را به ۴-۸ قاچ برش بزنید.

بیشتر بخوانید: با این روش تا یک سال قارچ‌ هاتو بدون تغییر رنگ نگه دار!

۳- هلو را با آب لیمو مخلوط کنید

برای جلوگیری از تغییر رنگ در اثر اکسیداسیون، برش‌های هلو را در یک کاسه بریزید و آب یک لیمو (حدود ۲ قاشق غذاخوری) را به ازای هر ۴۵۰ گرم هلو داخل کاسه بریزید. آب لیمو از قهوه‌ای شدن هلو جلوگیری می‌کند.

۴- هلو را روی ورقه آشپزی قرار دهید

یک ورقه آشپزی یا یک سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید. هلوها را در یک لایه روی ورق بچینید و مطمئن شوید که هیچ کدام روی هم قرار نمی‌گیرند. حدود چهار ساعت تا یک شب در فریزر قرار دهید تا هلوها کاملا منجمد شوند. این مرحله از جمع شدن هلوها در فریزر و چسبیدن آن‌ها به هم جلوگیری می‌کند.

۵- هلو را داخل کیسه یا ظرف فریزر بریزید

پس از یخ زدن هلوها، آن‌ها را به کیسه فریزر یا ظرف فریزر منتقل کنید و روی آن برچسب تاریخ بزنید و قبل از گذاشتن درون فریزر تا حد امکان هوا را از کیسه یا ظرف خارج کنید. هلو تا یک سال در فریزر ماندگاری دارد.

اگر بخواهیم هلوها را در شکر یا شربت نگهداریم چه؟

هنگامی که هلوها برای یخ زدن آماده شدند، باید آنها را با شکر بپوشانید یا در آب یا شربت قرار دهید. برای غوطه ور کردن در شکر، هلوها را به آرامی با شکر پوشانده و در ظرف مخصوص فریزر بگذارید، سپس روی آن را بپوشانید و اجازه دهید هلوها قبل از انجماد با شکر آبدار شوند.

برای غوطه ور کردن در آب یا شربت، هلوها را در یک ظرف مناسب فریزر بریزید و سپس ظرف فریزر را با آب یا شربت پر کنید و حدود دو تا سه سانتی‌متر فضای خالی بگذارید و سپس ظرف را در فریزر بگذارید. برای تهیه یک شربت سبک، یک قسمت شکر را با چهار قسمت آب حرارت دهید تا شکر حل شود، سپس بگذارید خنک شود.

آیا می‌توانید هلو را با پوست منجمد کنید؟

مطمئنا بله می‌توانید، اما فقط در صورتی باید این کار را انجام دهید که بخواهید در نهایت هلو را با پوست استفاده کنید. هلوهای منجمد با پوست در اسموتی‌ها و بسیاری از محصولات پخته شده دیگر عالی هستند. فقط به خاطر داشته باشید که پوست کندن هلوهای یخ زده کاری مشکل است، بنابراین اگر می‌خواهید پوست آنها را بکنید، خیلی راحت‌تر است که قبل از انجماد آن‌ها را پوست بگیرید.

شما موافق فریز کردن هلو هستید یا به تازه مصرف کردن آن در فصل تابستان اعتقاد دارید؟

منبع: ستاره
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: