چطور قهوه سرد درست کنیم؟ | فرمول جادویی تهیه قهوه سرد به روش خوش طعم

بهترین راه برای تهیه یک قهوه سرد و پر انرژی بهتر است تا انتهای مقاله همراه ما باشید و حتما قبل از دست به کار شدن حتما دانه قهوه های خود را آسیاب کنید.

کدخبر : 20644
سایت سرگرمی روز :

با استفاده از دستگاه اسپرسو یا موکاپات، اسپرسو را آماده کنید و حدود 10 دقیقه اجازه دهید تا خنک شود. (خنک شدن قهوه ، طعم آن را تلخ و ترش می‌کند.) داخل ماگ یا یک لیوان بلند مقداری یخ بریزید. آماده شده خنک را به یخها اضافه کنید .درست کردن قهوه سرد در خانه توسط خودتان بسیار آسان است اگر به طور منظم قهوه دم کرده، درست می کنید پس وسایل مورد نیازتان را در خانه دارید. کافی است چند شیشه یا بطری شیشه ای را برای نگهداری قهوه سرد آماده کنید و هر زمان که بخواهید یک فنجان نوشیدنی سرد میل کنید.

لوبیا های درشت آسیاب شده را در هر ظرفی بریزید (معمولا بهترین کار شیشه ای است) از دان قهوه مورد علاقه خود استفاده کنید، اما مطمئن شوید که خیلی درشت آسیاب شود تا آب را کدر نکند.

به آرامی در آب سرد و صاف شده با نسبت ۴ به ۱ بریزید (به عنوان مثال، ۴ فنجان آب برای ۱ فنجان تفاله).

بسیار آرام هم بزنید تا مطمئن شوید قهوه آسیاب شده کاملا خیس شود و ظرف را با پلاستیک بپوشانید.

بگذارید ۱۲ تا ۲۴ ساعت در دمای اتاق بماند و هر از گاهی آن را بچشید و زمانی که احساس کردید قهوه شما آماده شده است، تفاله یا همان پودر قهوه را از عصاره آن جدا کنید.

قهوه سرد خنک یک نوشیدنی فوق‌العاده برای لذت بردن در یک روز گرم است.

روش دیگری برای تهیه قهوه سرد

ابتدا ۱ قاشق غذاخوری قهوه فوری را به یک کاسه اضافه کنید.

اگر از قهوه فیلتر یا اسپرسو دم کرده استفاده می کنید، می توانید ¼ فنجان را مستقیماً به شیشه مخلوط کن همانطور که در مرحله ۳ زیر نشان داده شده است، اضافه کنید.

¼ فنجان آب گرم (نه داغ) را به قهوه فوری اضافه کنید. 

هم بزنید کاملا ترکیب نمایید.

محلول قهوه را به ظرف مخلوط کن اضافه کنید.

بعد ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید.

به مدت یک دقیقه یا تا زمانی که محلول قهوه کف کند و رنگ آن به رنگ قهوه ای روشن تری از بین برود، مخلوط کنید.

۶یا ۷ تکه یخ اضافه کنید. برای یک قهوه سرد مخلوط غلیظ تر، فقط از ۲ تا ۴ مکعب یخ استفاده کنید.

سپس ۲ فنجان شیر سرد یا سرد شده بریزید. برای تهیه این دستور از شیر کامل استفاده کردم. سوالات متداول زیر را برای نکات قهوه سرد کم چرب ببینید.

یک بار دیگر فقط برای چند ثانیه مجدد ترکیب کنید تا همه چیز خوب در خور هم شوند و یک لایه کف آلود روی آن به دست آورید.

در لیوان های بلند بریزید و بلافاصله قهوه سرد را سرو کنید. لایه رویی کف ‌دار هنگام نشستن در نوشیدنی ته نشین می‌شود، بنابراین بهتر است فوراً از قهوه یخی مخلوط شده لذت ببرید.

قهوه سرد یک نوشیدنی فوق ‌العاده برای لذت بردن در یک روز گرم است.

درباره دستور پخت قهوه سرد

قهوه سرد یخی بهترین نوشیدنی برای لذت بردن در زمان هایی است که بسیار تشنه شده باشید و انرژی بدن شما کم است. با وجود اینکه عده ای تمایل دارند بیشتر چای خور باشند، ولی اکثر اوقات یک فنجان قهوه خوب را دوست داریم و این نوشیدنی قهوه ترکیبی به سبک کافه مورد علاقه افراد است!

مشابه این نوع نوشیدنی تقریبا در هر کافی‌شاپ محلی پیدا می شود، این دستور پخت قهوه سرد شیک مانند با شکر و شیر مخلوط شده و با یخ درست می‌شود. این یک نوشیدنی با طراوت و غنی ایجاد می کند، با لایه ای کف آلود در بالای لیوان شما.

طعم آن مانند فراپوچینو یا فراپه سبک تر است، اما می توانید شربت های طعم دار را اضافه کنید تا تقریباً هر طعم قهوه یخی مخلوط شده را بازسازی کنید.

تیم قهوه دارک از پودر قهوه فوری برای تهیه این دستور العمل سریع و آسان استفاده و حتی به مشتریان توصیه می کند و می توانید از قهوه فوری پودری یا دانه ای استفاده کنید.

همچنین می توانید قهوه سرد خوشمزه ای را با استفاده از قهوه فیلتر یا اسپرسو دم کرده و بصورت سنتی درست کنید. قهوه یا اسپرسو را طبق معمول آماده کنید و اجازه دهید قبل از استفاده برای تهیه شیک قهوه مخلوط یخی (در دمای اتاق یا در یخچال) خنک شود.

قهوه: پس از خرید قهوه فوری از فروشگاه برند و بزرگ قهوه دارک باید  قهوه فوری را می توان ریز آسیاب کرد یا به صورت گرانول.

شیرین کننده: شیرین کننده دلخواه خود را اضافه کنید.

 از شیرین کننده حدالامکان طبیعی استفده کنید، اما می‌توانید انواع شکر مانند شکر خرما یا نارگیل یا شیرین ‌کننده‌ هایی مانند شربت افرا یا عسل را آزمایش کنید.

برای طعم قوی تر قهوه: اگر طعم قوی تر و کمی تلخ را در قهوه سرد خود ترجیح می دهید، مقدار قهوه فوری را به ۱٫۵ یا ۲ قاشق غذاخوری افزایش دهید.

قوام خامه ای: در حین مخلوط کردن، حدود ¼ فنجان خامه سبک یا خامه بزنید تا قهوه سردتان غنی و خامه ای شود. در صورت اضافه کردن خامه ممکن است لازم باشد مقداری شکر اضافه کنید. بنابراین پس از مخلوط شدن قهوه، طعم آن را بررسی کنید و در صورت نیاز شکر بیشتری اضافه کنید.

طرز تهیه قهوه سرد با قهوه فوری

یاد بگیرید چگونه قهوه سرد با قهوه فوری درست کنید – و در کمتر از پنج دقیقه بهترین نوشیدنی را برای خود آماده نمایید. سریع ‌ترین راه برای تهیه قهوه سرد استفاده از دانه ‌های قهوه فوری است، زیرا فورا حل می‌شود، بنابراین زمانی برای دم کردن قهوه صرف نمی شود.

به واسطه این حرکت شما از آب گرم کمتری استفاده می کنید، بنابراین به معنای واقعی کلمه زمان خنک شدن وجود ندارد، فقط قهوه فوری سرد خوشمزه و قوی بنابراین می خواهید برای خود و بهترین هایتان قهوه یخی درست کنید تا با دمای آتش جهنم در این تابستان مبارزه کنید؟

دانه های قهوه فوری را از مارک مورد علاقه خود استفاده کنید. شما همچنین می توانید از قهوه بدون کافئین استفاده کنید اگر این مورد شماست.

آب گرم: فقط کمی آب داغ برای حل کردن دانه های قهوه فوری

یخ: یک دسته یخ برای تحقق رویا های قهوه یخی شما

شیرین کننده (اختیاری): توصیه ما جهت سلامتی و جلوگیری از اشباع چربی در بدن قهوه را بهتر است شیرین نکنید یا  در صورتی که می خواهید شیرین باشد بهتر است از هر شیرینی که دوست دارید مانند شکر قهوه ای، شکر سفید، شربت ساده، شربت افرا، عسل یا شکر نارگیل استفاده کنید.

شیر + خامه را می توانید در صورت تمایل به نوشیدنی خود بی افزایید. شیرها و خامه های گیاهی را ترجیح می دهیم اما مطمئناً می توانید از شیر گاو با درصد چربی که دوست دارید استفاده کنید.

در صورت تمایل می توانید خامه را حذف کنید و از جایگزین هایی که برای سلامتی مفید است مانند شیر نارگیل شیرین بادامو جو دوسر ابریشم + نارگیل نصف و نیم استفاده کنید.

 طرز تهیه قهوه سرد دم

روش کار به این صورت است: قهوه را درشت آسیاب کنید، که می توانید خودتان در خانه یا هر جا که دانه ها را می خرید انجام دهید. دانه های قهوه را با آب ترکیب کنید، سپس بگذارید یک شب یا حدود ۱۲ ساعت درون آب بمانند تا خیسانده شوند.

در این مدت قهوه به آرامی وارد آب می شود و دم کرده ای قوی و غلیظ ایجاد می کند. صبح روز بعد صاف کنید و آماده نوشیدن می باشد و از آن لذت ببرید.

چرا باید قهوه خود را سرد دم کنید؟

این روش قهوه‌ سازی چند ویژگی دارد:

تزریق آهسته تمام طعم عالی قهوه را از دانه ها می گیرد و با کافئین بسیار خوب برای داشتن روزی با انرژی آماده می شود.

اما بسیاری از ترکیباتی را که می‌توانند طعم قهوه را تلخ و ترش کنند، به جای می‌گذارد.

این بدان معنی است که قهوه دم شده سرد فوق العاده صاف و تقریباً شیرین است. حتی شما می توانید درجه غلظت قهوه را باب میل خود تنظیم کنید و قهوه سرد یخی خود را قوی‌تر یا ضعیف تر کنید تا مطابق با ذائقه‌تان باشد.

با یک فنجان لوبیا خیسانده در چهار فنجان آب شروع کنید. این یک قهوه نسبتاً غلیظ به خودی خود ایجاد می کند، اما برای ریختن روی یخ یا مخلوط کردن با شیر – یا هر دو بسیار مناسب است.

اگر این نسبت لوبیا به آب کاملاً مطابق با ذائقه شما نیست، مقدار آن را بالا یا پایین تنظیم کنید تا زمانی که تعادل کامل را برای خود به دست آورید.

این حرکت بسیار دوست داشتنی برای افرادی است که نمی توانند زمان زیادی را صرف تهیه یک نوشیدنی مقوی کنند و این روش برای تهیه قهوه در واقع باعث صرفه جویی در وقت آن هم در تایم صبح می شود.

افراد زیادی هستند که در آخر هفته برای طول هفت روز آینده این نوشیدنی را آماده می کنند و در طول مدت زمان کمی قهوه را طبق توضیحات فوق آماده و سپس بعد از صاف کردن در یخچال قرار می دهند تا یک قهوه آسان در تمام طول هفته میل نمایند.

قهوه سرد خانگی

یک فنجان ۲۰۰ میلی لیتری قهوه سیاه را طبق دستورالعمل های بیان شده در فوق، درست کنید، سپس اجازه دهید قهوه کاملا سرد شود. در صورت استفاده، شیر را به همراه ۲ یا ۳ مشت یخ و شربت افرا در مخلوط کن بریزید، سپس مخلوط کنید تا یکدست و کف کند.

در یک لیوان بلند سرد بریزید و سرو کنید.

طرز تهیه قهوه سرد بدون شیر

دو فنجان قهوه فوری یا پودر قهوه با یک قاشق غذاخوری آب.

 یک لیمو ترش یا ۱ آب لیمو به همراه ۱/۲ فنجان شکر. 

مقدار آب این بطری ۵ فنجان است.

 ۴ قاشق غذاخوری شکر ریخته و با تکه های یخ پر می کنیم. 

∙  قبل از استفاده از جوشیدن آب اطمینان حاصل کنید.

∙  در یک فنجان قهوه و شکر را با مقدار زیادی آب داغ مخلوط کنید.

∙  سپس آب اضافی را اضافه کرده و با سایر مواد مخلوط کنید.

∙  گرم سرو کنید.

یک و نیم فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) آب داغ و دو قاشق چایخوری (۱۱ میلی لیتر) قهوه فوری باید با هم مخلوط شوند.

 ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه باید زمان خوبی برای گرم کردن آب در مایکروویو باشد. بعد از اینکه قهوه و آب را با هم مخلوط کردید، می خواهید دانه های قهوه را حل کنید. قهوه خود را با مخلوط کردن آن در یک لیوان یا لیوان دیگر و مخلوط کردن جداگانه برای هر فنجان قهوه آماده کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: