با مصرف این سبزی کلسترول خون و زیر 200 کن

این سبزیِ سرشار از ویتامین سبب کاهش کلسترول می‌شود.

کدخبر : 20687
سایت سرگرمی روز :

لوبیا سبز یکی از سبزیجات سرشار از آب، ویتامین‌ها و املاح است که به‌عنوان منبع پروتئین نیز شناخته می‌شود. مزیت دیگر لوبیا سبز مقدار بسیار کم چربی و کربوهیدرات نسبتا پایین آن در مقایسه با سایر سبزیجات است.

 لوبیا سبز یکی از سبزیجات سرشار از آب، ویتامین‌ها و املاح است که به‌عنوان منبع پروتئین نیز شناخته می‌شود.

لوبیا سبز به تنظیم قند خون کمک می‌کند. لوبیا سبز شاخص گلیسمی پایینی دارد و از همین‌رو برای مبتلایان به دیابت نوع ۲ توصیه می‌شود. وجود ترکیبات طبیعی مانند استیگماسترول در لوبیا سبز نیز باعث شده تا در کاهش کلسترول خون موثر باشد.

لوبیا سبز علاوه بر فیبر فراوان، منبع غنی از ویتامین‌ها و املاح است. با ویتامین C موجود با میکروب‌ها و عفونت‌ها مقابله می‌کند، ویتامین E موجود مانع از بروز التهابات می‌شود، مس موجود در تقویت ایمنی بدن نقش دارد و پتاسیم نیز در حفظ سلامت سیستم قلبی‌عروقی موثر است.

لوبیا سبز سرشار از پتاسیم است. پتاسیم نقش اساسی در جریان خون دارد و از همین‌رو مصرف لوبیا سبز می‌تواند در مقابله با بیماری آرتروز موثر باشد.

لوبیا سبز از مواد کم کالری محسوب می‌شود که کالری بسیار پایینی، در حدود ۲۸ کالری دارد. به همین دلیل می‌توان از خواص لوبیا سبز در لاغری و کاهش وزن استفاده کرد؛ این سبزی علاوه‌بر فیبر بالایی که دارد و در کنار غذا، می‌تواند حجم معده را پر کرده و از مصرف غذای زیاد جلوگیری کند؛ خود نیز چربی نداشته و سبب چاقی نمی‌شود. پس حتما با گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه خود از خواص لوبیا سبز در لاغری استفاده کنید.

لوبیا سبز فیبر فراوانی دارد که به ‌همین دلیل در بهبود حرکات روده و درنتیجه سلامت دستگاه گوارش موثر است. جالب است بدانید، در پزشکی مدرن، اصطلاح فودمپ (fodmap) به انواعی از کربوهیدرات گفته می‌شود که در بدن انسان قابلیت هضم ندارند، اما توسط باکتری‌های روده مصرف می‌شوند و سبب ایجاد نفخ، دردشکمی، اسهال، یبوست و به‌طور کلی مشکلات گوارشی می‌شوند. غذاهایی که فودمپ کمی داشته باشند، از نظر سلامت برای بدن بهتر هستند. لوبیا سبز، از این دسته مواد است که باوجود فیبر بالایی که دارد، فودمپ آن کم است و به‌همین دلیل یک از خواص لوبیا سبز در طب سنتی، کمک به سلامت دستگاه گوارش است.

بسیاری از میوه‌ها و سبزی‌ها دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که سبب شده است، خاصیت ضدسرطانی داشته باشند. لوبیا سبز دارای میزان بالایی کلروفیل هستند که به آن‌ها خاصیت ضدسرطان بودن بخشیده است. به همین دلیل افرادی که لوبیا سبز بسیاری مصرف می‌کنند، به‌خصوص اگر آن را به‌صورت بخارپز و کم پخت مصرف کنند؛ می‌توانند از آن برای پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های بدخیم کمک بگیرند.

ویروس ایدز یکی از انواع ویروس هایی است که پس از آلوده شدن فرد، به کمک آنزیم وارونویس خود را باز تولید می کند که در طولانی مدت می تواند کشنده باشد. لوبیا سبز از گیاهانی است که خاصیت ضد رتروویروسی دارد و به همین جهت می تواند از باز تولید ویروس ایدز در سلول های بدن جلوگیری کند.

یکی دیگر از خاصیت های جالب لوبیا سبز این است که می تواند به درمان ناباروری کمک کند. لوبیا سبز هم مانند دیگر حبوبات علاوه بر مواد مغذی، دارای منبع غنی از فولات، آهن و شاخص پایین گلیسیمی می باشد و به همین دلیل می تواند به درمان ناباروری کمک کند.

لوبیا سبز یکی از مواد غذایی محسوب می شود که برای دیابتی ها بسیار مفید می باشد. لوبیا سبز به دلیل شاخص پایین گلیسیم باعث می شود که حساسیت به انسولین تا حد زیادی کاهش یابد. علاوه بر این مصرف لوبیا سبز می تواند به کاهش سطح قند خون نیز کمک کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: