این صیفی 3 برابر پرتقال ویتامین c و سرشار از ویتامین B6 ،K1 ، E،A و پتاسیم است

فلفل دلمه‌ای قرمز تقریبا ۳ برابر بیشتر از پرتقال دارای ویتامین C است. دریافت ویتامین C از طریق مواد غذایی طبیعی به شکل‌گیری کلاژن در پوست کمک می‌کند و از آسیب‌های پوستی ناشی از فعالیت رادیکال‌های آزاد در بدن هم جلوگیری خواهد کرد.

کدخبر : 20688
سایت سرگرمی روز :

کلاژن درواقع نوعی پروتئین است که سلول‌ها و بافت‌های پوستی را به یکدیگر متصل می‌کند تا پوست ما سفت‌تر، صاف‌تر، شاداب‌تر و با انعطاف‌پذیری بالاتری به نظر برسد. محققان بر این باورند که هرچه سطح دریافت ویتامین C از طریق مواد غذایی بیشتر باشد، احتمال بروز چین‌وچروک‌های پوستی هم کمتر خواهد شد.

 ویتامین B6

پیریدوکسین یکی از رایج‌ترین انواع ویتامین B6 محسوب می‌شود. ویتامین B6 برای شکل‌گیری گلبول‌های قرمز خون ضروری است.

۳. ویتامین K1

ویتامین K1 نوعی از ویتامین K است که برای سلامت استخوان‌ها و همچنین شکل‌گیری لخته‌ی خون جهت پیشگیری از خونریزی زیاد هنگام جراحت اهمیت دارد.

ویتامین K؛ از فواید و علائم کمبود تا بهترین منابع غذایی

۴. پتاسیم

پتاسیم یک ماده‌ی معدنی ضروری است که شاید سلامت قلب را افزایش دهد‌.

۵. فولات

فولات که به‌عنوان ویتامین B9 هم شناخته می‌شود، عملکردهای مختلفی را در بدن انجام می‌دهد. مصرف فولات به اندازه‌ی کافی طی دوران بارداری اهمیت زیادی دارد.

۶‌. ویتامین E

ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی به شمار می‌رود که برای سلامت عضلات و عصب ضروری است. بهترین منابع غذایی این ویتامین محلول در چربی شامل روغن‌ها، مغزها، دانه‌ها و سبزیجات می‌شود.

۷. ویتامین A

فلفل‌دلمه‌ای قرمز مقدار زیادی بتاکاروتن است که بدن آن را تبدیل به ویتامین A می‌کند.

فلفل‌دلمه‌ای نه‌تنها برای سلامتی بدن و پوست، بلکه برای مو هم فوایدی دارد. در ادامه تعدادی از خواص فلفل‌دلمه‌ای قرمز را بررسی کرده‌ایم.همان‌طور که در بالا گفتیم، فلفل‌دلمه‌ای قرمز منبع عالی ویتامین C به شمار می‌رود که در شکل‌گیری کلاژن نقش دارد. فولیکول‌های مو برای سالم ماندن و رشد بهینه به کلاژن نیاز دارند. کمبود ویتامین C می‌تواند منجر به خشک و شکننده شدن مو، همچنین موخوره شود.

فلفل دلمه سرشار از آنتی اکسیدان است و مواد فتوشیمیایی موجود در فلفل دلمه ای سبب می‌شود جوانی و طراوت پوست حفظ شده و اثر منفی رادیکال‌های آزاد که سبب تسریغ روند پیری سلول می‌شوند، کاهش پیدا کند؛ در نتیجه پیری سلول‌های پوست دیرتر اتفاق می‌افتد و پوست کمتر دچار چین و چروک می‌شود.

ویتامین C موجود در فلفل دلمه ای نیز سبب بهبود کلاژن سازی و در نتیجه افزایش قدرت کشسانی و سلامت پوست می‌گردد. برای استفاده از خواص فلفل دلمه ای برای پوست می‌توان مخلوط عصاره هویج و فلفل دلمه سبز را برای تمیز کردن لکه‌ها و جوش‌های پوست استفاده نمود.

فلفل دلمه سرشار از آنتی اکسیدان بوده و در نتیجه می‌تواند از بدن شما در برابر بیماری‌ها محافظت کند. فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین C است و به همین دلیل چنانچه به صورت خام مصرف کنید، می‌توانید از حداکثر میزان ویتامین C موجود در این سبزی استفاده نمایید. به‌خصوص فلفل دلمه ای نارنجی و قرمز دارای حداکثر میزان ویتامین C هستند.

فلفل‌دلمه‌ای قرمز به واسطه‌ی محتوای بالای بتاکاروتنش شناخته می‌شود. بدن بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می‌کند، که از عوامل مهم در حفظ سلامت پوست و چشم و همچنین تقویت سیستم ایمنی است.

نصف فنجان فلفل دلمه‌ای قرمز حاوی تقریباً ۱ گرم فیبر است. فیبر نقش مهمی در هضم غذا دارد و به حفظ سطح کلسترول خون در محدوده‌ی طبیعی کمک می‌کند. طبق بررسی سایت چی شی، این ماده‌ی مغذی همچنین در پیشگیری از سرطان روده‌ی بزرگ و درمان یبوست و سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر موثر است.

فلفل دلمه‌ای قرمز حاوی سه نوع کاروتنوئید – لوتئین، بتا کریپتوکسانتین و زیگزانتین – است که در پیشگیری و مبارزه با سرطان بسیار مؤثرند. این ترکیبات نه تنها برای سلامت پوست مفیدند، بلکه به دلیل داشتن سیلیکون، در کاهش تورم ناشی از آرتریت نیز کمک می‌کنند. آب این فلفل نیز خواص درمانی متعددی دارد.

 

منبع: چی شی
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: