در خانواده هایی که این گیاه مصرف می شود سنگ کلیه ریشه کن می شود | پاک سازی 10 سال گوارش در یک شب

عرق پنیرک ادرار آور است و می‌تواند به درمان درد مثانه و دفع سنگ کلیه کمک کند. علاوه بر عرق پنیرک مشاهده شده است که روغن پنیرک نیز یک درمان کارآمد برای سنگ کلیه است.

کدخبر : 20726
سایت سرگرمی روز :

 با افزودن روغن پنیرک به چندین داروی گیاهی می‌توان از آن برای درمان سنگ کلیه استفاده کرد که می‌تواند باعث تسکین درد و ناراحتی کلیه شود.

سنگ کلیه از جمله مشکلاتی است که زندگی انسان را تحت تاثیر فراوان قرار می‌دهد و اجازه کار و فعالیت صحیح را از شما می‌گیرد. طب سنتی یکی از دلایل اصلی ایجاد سنگ کلیه را مزاج سرد کلیه‌ها می‌داند.

 مصرف برخی مواد غذایی مانند ماکارونی بدون سبوس یا نان آرد سفید در ایجاد سنگ کلیه موثر هستند. در مراحل اولیه ایجاد سنگ کلیه می‌توان از درمان‌های طب سنتی برای از بین بردن سنگ کلیه استفاده کرد.

در ادامه این مطلب گیاهی موثر برای درمان سنگ کلیه به شما معرفی می‌کنیم.

از خواص پنیرک به عنوان یک داروی گیاهی می‌توان به پنیرک برای سنگ کلیه اشاره کرد. عرق پنیرک ادرار آور است و می‌تواند به درمان درد مثانه و دفع سنگ کلیه کمک کند. علاوه بر عرق پنیرک مشاهده شده است که  روغن پنیرک نیز یک درمان کارآمد برای سنگ کلیه است. با افزودن روغن پنیرک به چندین داروی گیاهی می‌توان از آن برای درمان سنگ کلیه استفاده کرد که می‌تواند باعث تسکین درد و ناراحتی کلیه شود. اگر سنگ کلیه باعث درد شود و در کلیه یا حالب در حال جابه‌جایی باشد، باید از دمنوش پنیرک با بابونه استفاده کنید.

برای تهیه این دمنوش ابتدا  ۱۰۰ گرم برگ پنیرک را با ۱۰۰ گرم گل بابونه در قوری ریخته یک لیوان آب به قوری اضافه کنید و آن را بجوشانید. سپس یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را هم به آن اضافه کنید و ایت دمنوش را قبل از هر وعده غذایی بنوشید. این دمنوش سنگ کلیه را کاملاً خرد می‌کند و بدون هیچ دردی از بدن خارج می‌کند.

دمنوش گل پنیرک یا دم کرده گل پنیرک برای سرفه یکی از داروهای گیاهی قوی ضد سرفه است. از دمنوش پنیرک همچنین به عنوان برطرف کننده تورم دهان و گلو مصرف می‌شود.

برای تهیه دمنوش پنیرک ابتدا یک قاشق غذاخوری از گل پنیرک یا برگ پنیرک را به همراه یک لیوان آب‌جوش داخل قوری بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه آن را بر روی شعله غیر مستقیم قرار دهید و اجازه دهید تا دم بکشد. بعد از ده دقیقه دمنوش را از صافی عبور دهید. می‌تواتید دمنوش پنیرک را با عسل یا نبات مخلوط کرده و بنوشید. همچنین برای بهره مندی بیشتر از خواص پنیرک می‌توانید دمنوش را از مخلوط گل و برگ پنیرک تهیه کنید.

از آنجایی که اثرات پنیرک با گل ختمی شباهت زیادی دارد، می‌توان از مخلوط گل پنیرک و گل ختمی برای تهیه دمنوش پنیرک و گل ختمی  استفاده کنید.

میزان مصرف دمنوش پنیرک یک لیوان در روز می‌باشد.از خواص درمانی دمنوش پنیرک و ختمی می‌توانیم به درمان عفونت‌های مثانه، درمان اسهال خونی، درمان یبوست، ضد سرفه، تورم دهان و گلو، درمان انسداد مجاری کبد چرب، ازدیاد ترشح ادرار، درمان سرماخوردگی، مقوی رحم، عفونت رحم، درمان بیماری کلیه و مثانه، درمان یرقان، درمان دلپیچه و درمان جوش‌های پوستی اشاره کنیم.

خواص پنیرک برای رحم

از آن‌جایی که گیاه پنیرک دارای خواص ضدقارچی و ضدباکتریایی است، می‌تواند تاثیر زیادی بر روی سلامت رحم و واژن داشته باشد. شما می‌توانید پنیرک را دم کرده و دمنوش آن را به هدف سلامت بیشتر رحم میل کنید.

خواص پنیرک برای قاعدگی

گیاه پنیرک در ساختار خود انواع فنول‌ها، تانن‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و فلاونوئیدها را دارد. از این رو این گیاه می‌تواند به متعادل شدن سیستم عصبی و سیستم هورمونی بدن کمک کند و در دوره‌ی قاعدگی خانم‌ها کمک کننده باشد. این گیاه می‌تواند به تسکین درد و تقویت رحم در دوره‌ی عادت ماهانه کمک کند.

خواص پنیرک برای مردان

گیاه پنیرک برای درمان دردهای کبدی، کلیوی، مشکلات تنفسی و ریوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین مصرف دمنوش آن می‌تواند به متعادل شدن هورمون‌ها در آقایان کمک کند. گفته می‌شود که ماساژ دادن روغن گیاه پنیرک می‌تواند موجب کاهش ریزش مو هم شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: