بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

فوری/خبر مهم از واریز 2 میلیون تومانی معوقه تیر و مرداد بازنشستگان | خبر مهم وزیر از اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

جمعی از مخاطبان سرگرمی روز با ارسال پیام خواستار پرداخت معوقات همسان سازی حقوق بازنشستگان شدند.

کدخبر : 20812
سایت سرگرمی روز :

متناسب سازی حقوق بازنشستگان در ماه جاری اجرایی می‌شود؟

براساس برنامه هفتم توسعه متناسب سازی حقوق بازنشستگان براساس فرمول ۳۰-۳۰-۴۰ باید از ابتدای سال جاری اجرا شود اما ظاهراً هنوز جداول مربوطه تهیه نشده و بازنشستگان براساس شاغلان هم‌تراز خود طبقه‌بندی نشده‌اند.

بازنشستگان کشوری از رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه درخواست دارند متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در ماه جاری اجرایی شود.

علیرغم ابلاغ آیین‌نامه‌ی متناسب‌سازی و گذشت زمانی بیش از دو هفته، هنوز احکام حقوقی جدید بازنشستگان کشوری صادر نشده است.

ظاهراً هنوز جداول مربوطه تهیه نشده و بازنشستگان براساس شاغلان هم‌تراز خود طبقه‌بندی نشده‌اند.

بازنشستگان ار رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه انتظار دارند با تخصیص اعتبار مناسب، امکان اجرایی شدن متناسب‌سازی در ماه جاری را فراهم سازد.

محمد کردی، رئیس کانون بازنشستگان کشوری استان البرز با بیان اینکه براساس برنامه هفتم توسعه متناسب سازی حقوق بازنشستگان براساس فرمول ۳۰-۳۰-۴۰ باید از ابتدای سال جاری اجرا شود، گفت: متاسفانه تاخیر در تدوین آیین‌نامه اجرایی موجب شد تا بازنشستگان برای سه ماهه فروردین، اردیبهشت و خرداد جمعا سه میلیون تومان به عنوان علی‌الحساب دریافت کنند و قرار بود مابقی با تدوین آیین نامه اجرایی و صدور احکام جدید در حقوق بازنشستگان اعمال شود اما تا این لحظه اتفاقی نیفتاده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ؛ در مورد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان طبق دو قانون برنامه و بودجه باید اجرایی شود.

وی در مورد دلیل تاخیر در متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: نظر به اینکه در آن دوره هم قانون بودجه و هم قانون بودجه دیرهنگام ابلاغ شد، دولت در همه صندوق ها ازجمله صندوق تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری و سایر صندوق ها، تصمیم گرفت که به صورت علی الحساب تا زمانی که موانع برطرف و رویه واحدی ایجاد شود، احکام کارگزینی صادر و مبلغی به صورت علی الحساب پرداخت شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، قانون است و قانون هم باید الزاما اجرا شود.

وی ادامه داد: دولت جدید حتما متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند. آیین نامه های آن هم آماده شده که بالاخره براساس آیین نامه ای که قانون گذار تکلیف کرده است امیدواریم آیین نامه هرچه سریع تر در دولت تصویب شود و به مرحله اجرا برسد.

بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران می‌توانند با مراجعه به این سامانه فیش حقوقی خود را دریافت نمایند.

با توجه به عدم اِعمال مبالغ متناسب سازی در فیش مرداد ماه و صدور فیش ها بدون هر گونه افزایشی؛ بازنشستگان ذینفع اعم از حداقل بگیر و سایر سطوح انتظار دارند، براساس مصوبه دولت و قول های داده شده، در اسرع وقت نسبت به صدور احکام حقوقی جدید بر مبنای محاسبات متناسب سازی اقدام مقتضی مبذول گردد!

بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با ورود به اپلیکیشن «تأمین من» یا سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به آدرس https://es.tamin.ir 

و ورود به بخش «فیش حقوقی مستمری‌بگیران» و «مشاهده فیش حقوقی مستمری‌بگیران» می‌توانند فیش حقوقی خود را در ماه‌های مختلف مشاهده و چاپ نمایند.

به دلیل اینکه دیگر در شرکت یا نهاد خاصی استخدام نمی باشند آن شرکت نمی تواند برای بازنشستگان فیش حقوقی صادرنماید و تنها از آن مرجعی که حقوق دریافت می کنند فیش حقوقی ۱۴۰۳ خود را از طریق آن سازمان مشاهده و دریافت نمایند. بازنشستگانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشند می توانند به راحتی با استفاده از کد ملی خود از همان سازمان تامین اجتماعی فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند.

یکی از مهم ترین خدمات سازمان تامین اجتماعی ، پرداخت مستمری به حدود پنج میلیون بازنشسته که تحت پوشش این بیمه هستند، می باشد. همانطور که بیان کردیم دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران از طریق سامانه تامین اجتماعی و بدون نیاز به مراجعه حضوری با استفاده از کدملی امکان پذیر است.

مستمری بگیران جهت ورود به سامانه ابتدا می بایست عبارت سامانه تامین اجتماعی و یا آدرس tamin.ir را در مرورگر اینترنتی خود جستجو نموده و دقیقا وارد همین صفحه شوند.

پس از ورود به سامانه، از قسمت میز خدمت که در پایین صفحه قرار دارد گزینه فیش حقوقی مستمری بگیران را که از جمله خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی eservices.tamin.ir می باشد را انتخاب نمایند.

در این مرحله لازم است نام کاربری و گذرواژه ای که در هنگام ثبت نام در سامانه انتخاب کرده اند را وارد نمایند، تا به صفحه مربوط به دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران وارد شوند.

تمامی مستمری بگیران پس از وارد نمودن کد ملی و گذر واژه تامین اجتماعی خود به راحتی می توانند فیش حقوقی خود را از سازمان تامین اجتماعی دریافت کنند.

برخی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و صنفی کشور طی نامه‌هایی از تجربیات و صلاحیت علمی میدری به‌عنوان یک اقتصاددان حوزه رفاه یاد کردند.

جمعی از تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و صنفی کشور در نامه‌هایی خطاب به رئیس مجلس و نمایندگان خانه ملت، از قوه مقننه خواستند تا رای اعتماد خود را به گزینه معرفی شده برای تصدی پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت چهاردهم (احمد میدری) بدهند.

در این نامه‌ها از تجربیات و صلاحیت علمی میدری به‌عنوان یک اقتصاددان حوزه رفاه یاد شده و اهمیت انتخاب صحیح نمایندگان مورد تذکر قرار گرفته است.

انجمن‌های آموزشگاه داران، انجمن صنفی رانندگان حمل و نقل کالا، انجمن صنفی کارگران داروخانه‌ها، برخی کانون‌های بازنشستگی استان‌های کشور، انجمن صنفی کارفرمایان مرتع داری کشور،‌ انجمن صنفی کارگران ساختمانی شاهین دژ، انجمن صنفی کارگران ساختمانی و استادکاران خوزستان، خانه کارگر استان گلستان،‌ کانون انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان تاکسی کرایه شهری کشور و انجمن صنفی کارفرمایان فنی و مهندسی استان گلستان، همگی در این نامه‌ها خطاب به مجلس، رای اعتماد به احمد میدری را خواستار شدند. 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: