غذای ساده برای شام | یک شام مقرون و سه سوته به صرفه با فلفل دلمه ای واسه روزهایی که سرت خیلی شوغه

غذای ساده: با سوپر ساده فلفل دلمه‌ای ما به طعم‌های جسورانه شیرجه بزنید! این دستور غذای دلچسب، سریع و مقرون به صرفه مطمئناً شما را گرم می کند و ذائقه شما را راضی می کند. این یک شگفتی آسان یک گلدانی است که نه تنها خوشمزه بلکه سالم است! این غذای لذیذ را در روزهای شلوغ بپزید، به اشتراک بگذارید و لذت ببرید.

کدخبر : 20829
سایت سرگرمی روز :

زمان آماده سازی: 25 دقیقه

زمان پخت: 1 ساعت و 10 دقیقه

فلفل قرمز فوق العاده ساده

مواد لازم (4 عدد)

1 پوند (450 گرم) گوشت چرخ کرده بدون چربی

2 قوطی لوبیا قرمز، آبکش شده و آبکشی شده (هر قوطی 15.5 اونس یا 439 گرم)

2 قوطی گوجه فرنگی خرد شده (14.5 اونس یا 411 گرم هر قوطی)

1 پیاز بزرگ، خرد شده

2 حبه سیر، خرد شده

فلفل دلمه ای قرمز 1 عدد، خرد شده

2 قاشق غذاخوری پودر فلفل قرمز

1 قاشق چایخوری زیره

1 قاشق چایخوری پونه کوهی

نمک و فلفل برای چشیدن

2 قاشق غذاخوری روغن نباتی

روش تهیه

روغن نباتی را در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط (تقریباً 180 درجه سانتیگراد یا 350 درجه فارنهایت) گرم کنید.

پیاز خرد شده و فلفل دلمه ای را به قابلمه اضافه کنید. آنها را با هم تفت دهید تا نرم و کمی شفاف شوند. این باید حدود 5 تا 7 دقیقه طول بکشد.

سیر خرد شده را به قابلمه اضافه کنید. ۱ تا ۲ دقیقه دیگر همه را با هم تفت دهید. آروماتیک ها شروع به انتشار عطرهای زیبای خود خواهند کرد.

سپس گوشت چرخ کرده بدون چربی را به قابلمه اضافه کنید. آن را بپزید و هم بزنید تا کاملا قهوه ای شود. این باید حدود 7 تا 10 دقیقه طول بکشد.

پودر چیلی، زیره، پونه کوهی و مقداری نمک و فلفل را به قابلمه اضافه کنید. همه چیز را با هم مخلوط کنید تا ادویه ها به طور یکنواخت با گوشت و سبزیجات ترکیب شوند.

گوجه فرنگی و لوبیا خرد شده را داخل آن بریزید. همه مواد را با هم مخلوط کنید تا خوب با هم ترکیب شوند.

در قابلمه را بپوشانید و حرارت را کم کنید (تقریباً 120 درجه سانتیگراد یا 250 درجه فارنهایت). بگذارید همه چیز با هم حداقل 1 ساعت بجوشد. حتماً هر از گاهی هم بزنید تا کف آن نسوزد.

بعد از یک ساعت درب آن را بردارید و به فلفل دلمه ای خود طعم بدهید. در صورت نیاز چاشنی را تنظیم کنید. اگر می‌خواهید فلفل‌تان غلیظ‌تر شود، می‌توانید اجازه دهید 15 تا 30 دقیقه دیگر بدون درپوش بجوشد.

اکنون سوپر ساده چیلی کان کارن شما آماده سرو است! بهتر است این غذا را گرم سرو کنید و در صورت تمایل می‌توانید چند تاپینگ اختیاری مانند خامه ترش، پنیر رنده شده و پیاز سبز خرد شده اضافه کنید.

شما آن را دارید. یک دستور غذای ساده، خوشمزه و مقرون به صرفه که مطمئنا مهمانان شام شما را تحت تاثیر قرار می دهد. لذت ببرید!

ترکیبی سالم تر از فلفل قرمز

تهیه یک نسخه سالم تر از فلفل قرمز می تواند به سادگی جایگزین کردن برخی از مواد تشکیل دهنده باشد. به جای استفاده از گوشت گاو، گوشت بوقلمون بدون چربی یا حتی توفو را برای یک نسخه گیاهی امتحان کنید.

همچنین می توانید سبزیجات غنی از فیبر بیشتری مانند فلفل دلمه ای، هویج و نخود فرنگی مصرف کنید.

برای دریافت مواد مغذی اضافی، لوبیاهای معمولی را با لوبیا سیاه که سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر هستند، در نظر بگیرید.

نگهداری و نگهداری فلفل قرمز

فلفل قرمز با نگهداری مناسب می تواند تا 3 روز در یخچال بماند. قبل از اینکه ظرف را در ظرف دربسته نگهداری کنید، مطمئن شوید که در دمای اتاق خنک شده است.

اگر می خواهید ماندگاری آن را افزایش دهید، می توانید آن را تا 2 ماه فریز کنید. فقط یادتان باشد قبل از گرم کردن مجدد آن را در یخچال ذوب کنید.

پیشنهادات برای سرو فلفل قرمز

فلفل دلمه ای را می توان با انواع مختلف سرو کرد. برای یک وعده غذایی مقوی، آن را با نان گرم و خرد شده یا روی برنج سرو کنید. برای یک گزینه سبک تر و کم کربوهیدرات، آن را روی بستری از سبزیجات سالاد امتحان کنید.

نان ذرت یا ناچو نیز تضاد دلپذیری را ایجاد می کنند.

در مورد نوشیدنی ها، یک سنگریای میوه ای به زیبایی با فلفل تند و دلچسب جفت می شود، در حالی که برای یک گزینه غیر الکلی، یک چای سرد با طراوت را امتحان کنید.

نکاتی برای درست کردن کارن فلفل قرمز

اگر وقتتان کم است، یک نسخه آرام پز از فلفل قرمز را انتخاب کنید. می‌توانید به راحتی همه مواد را از شب قبل آماده کنید و صبح قبل از بیرون رفتن، آن‌ها را در آرام پز بریزید.

این اجازه می دهد تا فلفل قرمز به آرامی در طی 6-8 ساعت پخته شود و تا زمانی که به خانه می رسید آماده مصرف شود!

استفاده از باقیمانده فلفل قرمز

اگر مقداری فلفل دلمه ای برایتان باقی مانده باشد، راه های خلاقانه زیادی برای استفاده مجدد از آن وجود دارد. از آن به عنوان پر کردن تاکو یا بوریتو استفاده کنید، آن را روی سیب زمینی پخته قرار دهید یا آن را روی پایه پیتزا بمالید تا یک خوراکی تند و دلچسب داشته باشید.

همچنین می‌توانید آن را در تخم‌مرغ‌های همزده برای یک صبحانه کامل هم بزنید. فقط به یاد داشته باشید که فلفل قرمز را قبل از استفاده در این دستور العمل ها دوباره گرم کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: