استعلام کالابرگ | استعلام کالابرگ جدید با گوشی | کالابرگ یارانه ای دهک 4 تا 7 واریز شد

اعتبار گام سوم از مرحله دوم کالابرگ الکترونیکی به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های درآمدی چهارم تا هفتم چهارشنبه ۲۷ فروردین واریز می‌شود.

کدخبر : 30044
سایت سرگرمی روز :

در ادامه گام دوم از مرحله دوم برای دهک‌های درآمدی اول تا سوم چهارشنبه ۲۰ فروردین پرداخت شد. خانوار مشمول درآمدی چهارم تا هفتم از سومین گام مرحله دوم از تاریخ چهارشنبه ۲۷ فروردین به بعد می‌توانند از اعتبار تخصیصی برای خرید کالاهای اساسی به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان استفاده کنند.

این طرح با هدف حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی دهک‌های اول تا هفتم اجرا می‌شود که بر این اساس، دهک‌های اول تا سوم به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا هفتم به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد.

این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروه‌های لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص می‌یابد.

براساس اعلام مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ویژگی‌های طرح کالابرگ الکترونیک به این شرح است:

- مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی می‌توانند متناسب با نیازشان کالاهای تعیین‌شده را خریداری کنند.

- محدودیتی در مقدار خرید هر کالا و نشان تجاری خاصی وجود ندارد، در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابه‌التفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.

- مشمولان می‌توانند خریدهای خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست.

- اعتبار طرح کالابرگ الکترونیکی تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۴ قابل استفاده و برداشت است.

- خریداران می‌توانند محصولات تولیدکنندگان مختلف را از گروه‌های کالایی مدنظر انتخاب کنند.طرح کالابرگ الکترونیکی در بیش از ۲۳۰ هزار فروشگاه عمده، خرد و ۱۱ فروشگاه زنجیره‌ای (افق کوروش، اتکا، جانبو، دیلی مارکت، رفاه، گندم، مینومارت، هایپرفامیلی، هفت، شیرین عسل و وال‌مارکت) اجرا می‌شود.مشمولان این طرح می‌توانند برای مشاهده فروشگاه‌ها و اطلاع از مانده اعتبار خود، اپلیکیشن «شما» را از خدمات‌دهندگانی چون «بازار»و «مایکت» دریافت و نصب کنند. نسخه وب اپلیکیشن:همچنین امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* فراهم شده است. مرکز تماس ۰۲۱-۶۳۶۹ آماده پاسخگویی به سؤالات و درخواست‌های مشمولان طرح است.

به منظور تسهیل در فرایند آگاهی از موجودی اعتبار طرح کالابرگ اسفند ماه، از این پس علاوه بر وجود این امکان از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* و برنامه «شما» میزان موجودی از طریق سرشماره V. Refah برای سرپرستان خانوار پیامک می‌شود. این تصمیم با هدف کاهش مراجعه مشمولین طرح به کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* و برنامه «شما» اتخاذ شده است. 

این پیامک فقط شامل میزان «اعتبار کالابرگ» بوده و فاقد هر گونه «لینک» است.

مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هموطنان خواست همچنان مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند.

استعلام کالابرگ با کمک کد ملی سرپرستان خانوارها انجام می‌شود. در واقع روش‌های مختلفی برای استعلام وجود دارد. به این ‌صورت که سرپرستان خانوارها می‌توانند با ارائه کد ملی در یکی از این روش‌ها، میزان اعتبار و وضعیت سبد کالای تعلق گرفته را ‌پیگیری کنند. ‌

کافیست یکی از این دو کد ‌USSD‌ برای استعلام کالابرگ را از طریق همراه اول وارد کنید:‌

کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* ‌

کد دستوری #۲۸*۷۸۸* ‌

بعد از وارد کردن کد، باید کد ملی را وارد کنید. ‌

در نهایت اگر مشمول دریافت کالابرگ شده باشید، به شما گفته می‌شود. ‌

یکی دیگر از روش‌های پیگیری سبد کالا با استفاده از کد ملی ‌تماس با شماره ۰۲۱۶۱۶۹ است. البته این شماره تماس بیشتر برای ‌اعتراض و یا ثبت اطلاعات درخواستی برای کالابرگ در نظر گرفته شده است. اما طبق گفته بسیاری از کاربران این شماره در ‌بسیاری از مواقع پاسخگو نیست. پس باید به سراغ سایر روش‌های پیگیری سبد کالا بروید. ‌

روش‌های استعلام کالابرگ الکترونیکی ‌

اگر با استعلام یارانه از طریق کد دستوری به نتیجه نرسیدید، باید به سراغ روش‌های دیگر بروید که در زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم: ‌

استعلام از طریق سامانه آنلاین ‌

راحت‌ترین روش پیگیری سبد کالا الکترونیکی، مراجعه به سامانه‌های آنلاین مانند «وزارت رفاه» و «کالابرگ الکترونیک» است. این ‌وب سایت به صورت ۲۴ ساعت شبانه روز در دسترس است و با وارد کردن کد کالا برگ می‌توانید از مقدار آن مطلع شوید. ‌همچنین میزان اعتبار باقی‌مانده را هم مشخص می‌کند. ‌

ناگفته نماند سامانه‌های آنلاین مثل «وزارت رفاه» هم برایتان همین خدمات را ارائه می‌دهد. ‌

استعلام از طریق اپلیکیشن شما برای کالابرگ ‌

یکی دیگر از سامانه‌های آنلاین برای استعلام سبد کالا ‌اپلیکیشن «شما» نام دارد که می‌توانید وضعیت کالابرگ را در آن پیگیری ‌کنید. همچنین «شاپرک» هم یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی است که می‌توانید از آن برای استعلام کالابرگ الکترونیکی استفاده کنید. ‌

کافیست یکی از این اپ‌ها را روی گوشی خود نصب کرده و سپس در آن ثبت‌نام کنید. دقت داشته باشید برای ثبت‌نام باید شماره ‌موبایل خود را به همراه تکمیل کادر کد امنیتی را ارائه دهید. در نهایت کد فعالسازی برای شماره همراه‌تان ارسال ‌می‌شود.‌

بررسی ‌اعتبار کالابرگ با اپلیکیشن شما به راحتی انجام می‌شود. این اپ را می‌توانید از طریق «بازار»، «مایکت» و سایت ‌shoma.sfara.ir‌ دریافت و روی گوشی خود نصب کنند.‌

به دنبال اجرای این طرح، وزارت رفاه به برخی ابهامات و پرسش‌های مردمی پاسخ داده است:

۱- چه‌کسانی مشمول دریافت اعتبار می‌شوند؟

تمامی خانواده‌هایی که تا پنجم بهمن‌ماه ۱۴۰۳ در فهرست یارانه‌بگیران قرار داشته‌اند و در دهک‌های یک تا هفت باشند.

۲- استفاده از اعتبار به چه صورت است؟

اعتبار به شماره‌ملی سرپرست خانوار اختصاص یافته است و از طریق تمام کارت‌های بانکی سرپرست خانوار در فروشگاه‌های عضو طرح قابل استفاده است.

۳- میزان اعتبار برای هر خانوار چقدر است؟

در هر مرحله به ازای هر نفر در خانوارهای یارانه‌بگیر در دهک یک تا سه، ۵۰۰ هزار تومان و دهک چهار تا هفت، ۳۵۰ هزار تومان است.

۴- آیا در صورت استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی، از یارانه سرپرست خانوار کسر می‌شود؟

خیر. در طرح جدید کالابرگ الکترونیکی فقط از اعتبار تخصیصی به شماره‌ملی سرپرست خانوار کسر می­‌شود و یارانه‌بگیران، یارانه خود را در موعد مقرر بصورت نقدی و مجزا دریافت خواهند کرد.

۵- من مشمول دریافت بوده‌ام، اما اعتبار را دریافت نکرده‌ام؟

پس از نصب برنامه کاربردی"شما"، نسبت به مشاهده موجودی اعتبار اقدام کنید. در صورت مشاهده اعتبار، برای خرید به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح مراجعه کنید. در صورت مشاهده اعتبار و عدم موفقیت در خرید از فروشگاه، با شماره تلفن ۶۳۶۹ تماس بگیرید.

۶- من مشمول دریافت یارانه نیستم، با این‌وضع باید چه‌کنم؟

با توجه به اینکه پیش شرط دریافت کالابرگ الکترونیکی، دریافت یارانه توسط سرپرست خانوار است، چنانچه تا ۵ بهمن ۱۴۰۳ از خانوارهای یارانه‌بگیر نباشید، مشمول دریافت کالابرگ الکترونیکی نخواهید شد. با این حال، چنانچه تقاضای دریافت یارانه نقدی را دارید، جهت ثبت­‌نام به سامانه www.my.gov.ir مراجعه کنید.

همچنین در صورتی که قبلاً یارانه‌بگیر بوده‌اید و یارانه خانوار شما حذف شده است، جهت ثبت درخواست بررسی وضعیت خانوار برای دریافت یارانه به سامانه www.hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنید.

۷- آیا با تمام اعتبار اختصاص یافته به خانوار، می‌توانم فقط یک قلم کالا خرید کنم؟

خیر. خانوارها در هر بار خرید، باید حداقل سه کالا از کل گروه‎‌های کالایی تعیین شده در طرح کالابرگ الکترونیک (لبنیات، پروتئین، خواربار) را خریداری کنند.

۸- اعتبار به حساب کدام یک از اعضای خانوار تخصیص یافته است؟

میزان اعتبار به شماره ملی سرپرست خانوار تخصیص یافته است و از کلیه کارت‌های بانکی سرپرست خانوار قابلیت خرید وجود دارد.

۹- اعتبار به کدام حساب سرپرست خانوار واریز شده است؟

اعتبار به حساب بانکی واریز نمی‌شود و به همین دلیل در صورت گرفتن موجودی حساب، میزان اعتبار مشخص نخواهد شد. این اعتبار به شماره‌ملی سرپرست خانوار تخصیص یافته است و از طریق کلیه کارت‌های بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، قابلیت خرید وجود دارد.

۱۰- آیا پیامک تخصیص- واریز اعتبار برای سرپرست خانوار ارسال می‌­شود؟

بله. فقط در زمان واریز اعتبار، میزان آن از طریق پیامک ارسالی به شماره تلفن سرپرست خانوار، اعلام می‌­شود. لازم به ذکر است، بعد از انجام تراکنش در فروشگاه، هیچگونه پیامکی ارسال نمی­‌شود و در صورتی که سامانه پیامک تراکنش­‌های خرید راه‌اندازی شود، اطلاع‌­رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

۱۱- آیا پیامک واریز اعتبار که حاوی درگاه پرداخت برای ورود و پرداخت وجه باشد دارای اعتبار است؟

خیر. دریافت پیامک به همراه درگاه پرداخت برای مشاهده مشمول بودن، میزان اعتبار و ...، اصالت نداشته و شهروندان مراقبت کنند تا مورد سوءاستفاده یا کلاهبرداری قرار نگیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: