هیوندای ونیو S با قیمت ۶۵۵ میلیون تومان راهی بازار شد | معرفی خودرو هیوندای ونیو S با مشخصات فنی

هیوندای از نسخه جدید ونیو برای بازار هند رونمایی کرد.

کدخبر : 21011
سایت سرگرمی روز :

 این نسخه که به سانروف مجهز شده، S+  نام دارد و با قیمت ۹۳۵ هزار روپیه عرضه به فروش می‌رسد. با نرخ روز ارز این رقم معادل تقریباً ۶۵۵ میلیون تومان می‌شود. پس از ورود به بازار، این خودرو به مصاف ماهیندرا XUV 3XO  و تاتا نکسون خواهد رفت.

با توجه به رقابت شدیدی که در بازار خودروهای کامپکت هند جریان دارد، هیوندای با بروز رسانی‌ های مداوم ونیو، به‌دنبال حفظ جایگاه خود است. همین دو هفته پیش بود که نسخه S از ونیو معرفی شد؛ حالا به فاصله کوتاهی نسخه  S+آمده تا طیف بیشتری از سلیقه‌ها را پوشش دهد. طبق انتظار این نسخه در مقایسه با نسخه S امکانات بیشتری را ارائه می‌کند.

هیوندای ونیو S+ تنها با یک موتور راهی بازار می‌شود. این موتور حجمی برابر با ۱.۲ لیتر داشته و می‌تواند ۸۲ اسب بخار قدرت تولید کند. نیروی این موتور توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی به سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود. این مدل از ونیو به سانروف مجهز است و از مقرون به‌ صرفه‌ ترین گزینه‌ها در کلاس خود به حساب می‌آید.

از جمله امکانات اصلی این نسخه از هیوندای ونیو می‌توان به نمایشگر مرکزی ۸ اینچی با پشتیبانی بی‌سیم از اپل کارپلی و اندروید اتو، دریچه‌های تهویه برای سرنشینان عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS) و چراغ‌های جلو اتوماتیک اشاره کرد.

در مقایسه با ماهیندرا XUV 3XO که قیمتی برابر با ۸۹۹ هزار روپیه دارد و به سانروف مجهز است، ونیوی S+ کمی گران به نظر می‌رسد. با این حال، ونیو از یک موتور تنفس طبیعی بهره می‌برد، در حالی که XUV دارای موتور ۱.۲ لیتری توربو شارژ است. تاتا نکسون نسخه Smart+ S هم با قیمت ۹۴۰ هزار روپیه عرضه می‌شود که تفاوت خیلی زیادی با قیمت ونیو S+ ندارد.

هیوندای ونیو S+ با ارائه امکانات قابل قبول و قیمت مناسب، گزینه‌ای جذاب برای علاقه‌ مندان به خودروهای کامپکت شهری محسوب می‌شود و انتظار می‌رود به زودی مورد توجه مشتریان هندی قرار گیرد.

هر هیوندای ونیو توسط یک موتور چهار سیلندر با توان 121 اسب بخار تغذیه می‌شود که توان کافی را برای حرکت درون شهر ارائه می‌دهد اما قدرت عبور در بزرگراه کمتر است. گیربکس اتوماتیک متغیر مداوم (CVT) تنها گیربکس موجود است. خریدارانی که می‌خواهند دارای سیستم پیشرانه چهار چرخ باشند، ناراحت خواهند شد چرا که همه مدل‌ها تنها دارای دیفرانسیل جلو هستند.

ما با یک ونیو رانندگی کردیم و آموختیم که این شاسی بلند کوچک در ترافیک به دلیل ابعاد کوچک خود و فرمان واکنش‌پذیر، چابک است. متاسفانه، این فرمان در جاده حساس بود و نیاز به توجه برای حفظ ثبات مسیر خود در سرعت‌های جاده را داشت.

با وجود ابعاد کوچک خود، هیوندای ونیو یک کابین بزرگ دارد. هر دو صفحه نمایش اصلی و عقب فضای کافی برای مسافرت دارند و دسته‌ها در هر دو ردیف راحت هستند. طراحی ویژه و جذاب نیست، اما داخلی خوب ترکیب شده است و با دسته‌های محکم و یک صفحه نمایش اطلاعات جذاب و سیستم سرگرمی تقویت شده است. چرمی بودن فرمان و دسته شیفت و ورودی غیرفعال با دکمه راه‌اندازی فشاری در تریم SEL استاندارد است، در حالی که صندلی‌های جلوی گرم فقط در تریم Limited قابل دسترسی هستند. در سرعت‌های بزرگراهی برخی صداهای باد و جاده وجود دارد، اما برای این کلاس چیز عجیبی نیست.

متاسفانه هیچ کنترل دمای دو منطقه‌ای، فرمان گرم، صفحه نمایش سرعت، یا تنظیمات توانایی جلویی برای صندلی‌های جلویی وجود ندارد. شارژ بی‌سیم، که قبلا از Venue حذف شده بود، برای تریم Limited در دسترس است. عجیب اینکه تریم Limited نمی‌تواند با سانروف اختیاری سفارشی شود. با این حال، کابین هیوندای ونیو مکان خوبی برای گذراندن وقت است و با استفاده از صندلی‌های عقب با نسبت 60/40، دارای 19 فوت مکعب فضای بار است. این حجم با تاشو کردن صندلی‌های عقب به 32 فوت مکعب افزایش می‌یابد.

هیوندای ونیو دقیقا مقدار مناسبی از تکنولوژی را دارد و استفاده از آن آسان و ساده است. سیستم صوتی با شش بلندگو صداهای بسیار خوبی تولید می‌کند که صدای روشن و حجیمی دارد. هر ونیو با یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی کاربرپسند با قابلیت Apple CarPlay و Android Auto ارائه می‌شود.

سیستم سرگرمی دارای منوهای جذابی است که به سرعت به ورودی‌های ما پاسخ دادند، و این واحد همچنین دارای دکمه‌های تنظیم صدا زیر صفحه نمایش است. کسانی که به دنبال ناوبری داخلی با به‌روزرسانی ترافیک در زمان واقعی هستند، می‌توانند آن را در تریم SEL و Limited داشته باشند. یک سیستم صوتی با شش بلندگو در حال حاضر در تمام سطوح تریم استاندارد است.

تخمین زده می‌شود که هیوندای ونیو در شهر 29 مایل بر گالن و در جاده 33 مایل بر گالن مصرف داشته باشد. این اعداد کمی بدتر از نیسان کیکس هستند که تخمین زده می‌شود که در شهر 31 مایل بر گالن و در جاده 36 مایل بر گالن عملکرد داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: