فولکس واگن تیراک به ایران آمد | معرفی خودرو فولکس واگن تیراک با مشخصات فنی

شرکت ماموت خودرو به عنوان نماینده فروش و خدمات پس از فروش فولکس واگن در ایران، محصول تیراک (T-Roc) را جهت عرضه به بازار ایران آورده است. در این گزارش به سراغ معرفی کراس اوور جدید فولکس واگن در ایران رفته ایم.

کدخبر : 21035
سایت سرگرمی روز :

 فولکس واگن تی راک یک کراس اوور جمع و جور است. این خودرو در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۳۰۰ هزار دستگاه فروش را برای خود ثبت کرده است. این محصول یکی از پرفروش ترین کراس اوورهای کوچک در بازار جهانی است. حال ماموت خودرو نسخه R تیراک را جهت عرضه به بازار ایران انتخاب کرده است.

فولکس واگن تیراک R لاین با مدل ۲۰۲۴ به بازار ایران می آید. این خودرو با قیمتی نزدیک به دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تا سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش خواهد رسید. احتمالاً این کراس اوور آلمانی که در کارخانه فولکس واگن چین مونتاژ می شود، تا پایان پاییز امسال به جاده های کشور می آید.

فولکس واگن تیراک در بازار ایران به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر TSI مجهز است. این پیشرانه ۱۵۸ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه هم توان را به چرخ های جلوی این خودروی آلمانی می رساند. تعلیق مک فرسون در بخش جلو و تعلیق مولتی لینک در قسمت عقب فولکس واگن T-Roc دیده می شود. این خودروی وارداتی می تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۸.۶ تا ۹.۴ ثانیه (بر اساس کالیبراسیون) ثبت کند. همچنین حداکثر سرعت تیراک نزدیک به ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت اعلام می شود.

ماموت خودرو در کنار اینکه تیپ ظاهری اسپرت R لاین را برای تیراک بازار ایران انتخاب کرده است، امکانات رفاهی و ایمنی خوبی را در این محصول قرار داده است. برای همین می بینیم که تیراک به نسبت رقبای هم قیمت ویژگی های به روزتری را به مالکان خود ارائه می دهد.

فولکس واگن تیراک R لاین ۲۰۲۴ به سقف پانورامای برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، فرمان کمکی برقی، درِ صندوق عقب برقی، سیستم صوتی حرفه ای بیتس، تهویه اتوماتیک دوکاناله با پاکسازی هوای کابین، فناوری LED چراغ های ماتریکسی، دنده پشت فرمان، گرمکن فرمان و صندلی های جلو، صندلی برقی راننده، تریم داخلی چرم با دیزاین R لاین، جلو آمپر دیجیتال، تنظیم حالت رانندگی، نور پردازی کابین، شارژر بیسیم تلفن همراه، استارت دکمه ای، اتوپارک، سنسور پارک جلو و عقب، رادار نقطه کور، رادار خط خوان، رانندگی خودکار بین خطوط، ترمز اضطراری اتوماتیک، نور بالای اتوماتیک، رادار تابلوخوان، کروز کنترل تطبیقی، نمایشگر لمسی با سنسور حرکتی دست، شش کیسه هوا و… مجهز است.

با گذشت چهار سال از معرفی این خودرو، تا سال 2022 بیش از یک میلیون مشتری برای خریداری آن اقدام کرده‌­اند. البته خودروساز آلمانی امیدوار است پس از فیس‌لیفت میان­‌دوره­‌ای، موفقیت‌های تی-راک همچنان ادامه یابد.

نوار روشنایی LED در جلوپنجره، چراغ‌های LED جلو با چیدمان ماتریسی، به‌سازی در مه‌شکن‌های جلو و گرافیک چراغ‌های عقب، طرحهای جدید برای رینگ‌های 17 الی 19 اینچی و برخی تغییرات جزئی در طرح سپرها، مهمترین تحولات فرم بدنه در فیس‌لیفت فولکس‌واگن تی-راک است.

تغییرات فضای کابین واضح‌تر است، چراکه حتی تریم پایه این خودرو نیز به صفحه پشت آمپر دیجیتال مجهز شده است، اما مهمتر از آن، انتقال ورودی‌­های هوا به محل پایین‌تر و افزایش ابعاد نمایشگر مرکزی به 9.2 اینچ است. البته در تریم‌های پایین‌تر، اندازه این قطعه به 6.5 یا 8 اینچ محدود می­‌شود.

فولکس‌واگن تی-راک به جدیدترین نسل رابط کاربری MIB3 برای سیستم اطلاعات سرگرمی مجهز شده است، که به صورت سفارشی از اپل کارپلی و اندروید اتو بیسیم پشتیبانی می­‌کند. همچون سایر محصولات جدید فولکس‌­واگن، کنترل سیستم تهویه از طریق دکمه­‌های حساس به لمس انجام می­‌شود.

در زیر کاپوت تی-راک، گزینه‌های پیشنهادی فولکس‌واگن شامل پیشرانه یک لیتری 3 سیلندر توربوشارژ با 110 اسب‌­بخار قدرت (انتقال به محور جلو)، 4 سیلندر 1.5 لیتری TSI با 150 اسب‌­بخار قدرت (انتقال به محور عقب) و یا 2 لیتری TSI با 190 اسب‌­بخار قدرت (انتقال به چهارچرخ) است.

البته شرکت ماموت خودرو، پیشرانه 1.5 لیتری توربو به همراه گیربکس 7 سرعته DSG را برای نسخه وارداتی بازار ایران، درنظر گرفته است.

اما حالا که درباره نسخه استاندارد تی‌راک صحبت کردیم، اجازه دهید شما را با دو نسخه بسیار جذاب دیگر از این خودرو نیز آشنا کنیم؛ یعنی تی‌راک تیپ R و همچنین تی‌راک روباز.

فولکس‌واگن تی-راک R به عنوان قدرتمندترین نسخه از این کراس­‌اور و رقیب اصلی آئودی SQ2، قدرتی برابر با 300 اسب­بخار و گشتاوری برابر با 400 نیوتن‌متر در اختیار دارد، که برای شتاب صفر تا صد 4.9 ثانیه‌­ای کفایت می­‌کند. این مدل به جعبه‌دنده DSG مجهز است و می­‌تواند به حداکثر سرعت 250 کیلومتر برساعت دست یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: