نسخه جدید نیسان روگ (ایکستریل) وارد بازار شد | معرفی خودرو جدید نیسان با مشخصات فنی

کراس اوور نیسان ایکستریل در ایالات متحده با نام روگ به فروش می‌رسد. طبق آمار نیمه اول سال جاری، این خودرو با جذب ۱۴۱,۱۶۰ مشتری باز هم به پرفروش‌ترین مدل کمپانی در آمریکا تبدیل شده است.

کدخبر : 21036
سایت سرگرمی روز :

 در مدل ۲۰۲۵، نیسان یک نسخه جدید را با نام Rock Creek به خانواده روگ اضافه کرده است. این نسخه به‌ طور ویژه برای علاقه‌مندان به طبیعت و ماجراجویی توسعه یافته؛ از این رو از لحاظ طراحی خشن‌تر بوده و توانایی‌های بهتری در عبور از مسیرهای آفرودی دارد.

از آنجایی که روگ یک خودروی کراس اوور است و شاسی مستقل از بدنه ندارد، نباید انتظار تغییرات آنچنانی برای ماجراجویی‌ در مسیرهای بسیار صعب‌العبور را داشته باشید. با این حال نسخه Rock Creek با بروز آوری‌ های مختصر و مفید، قطعاً توانایی‌های بهتری نسبت به مدل استاندارد دارد. رینگ‌های ۱۷ اینچی مشکی مات این خودرو با لاستیک‌های همه‌ جارو از برند فالکن احاطه شده‌اند. این لاستیک‌ها از سری Wild Peak بوده و اندازه آنها ۲۳۵/۶۵ است.

نسخه Rock Creek از نیسان روگ در حالت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌برد. این نسخه به سامانه کنترل حرکت در سراشیبی نیز مجهز است و هنگام پایین آمدن از شیب‌های تند راننده را یاری می‌کند.

نیسان قابلیتی به نام دید آفرود (Off-Road View) را به نسخه Rock Creek افزوده است. این قابلیت که تا سرعت ۱۹ کیلومتر بر ساعت فعال باقی می‌ماند، به راننده کمک می‌کند موانع موجود در مسیر پیش رو را به راحتی ببیند. این ویژگی به‌ صورت استاندارد فقط در نسخه Rock Creek موجود است. می‌توان با دقت در ویژگی‌هایی مثل جلو پنجره مشکی براق، قاب مشکی آینه‌های جانبی، تزئینات قرمز و میله‌های باربند این نسخه را از سایر نسخه‌ها تشخیص داد. این نسخه در رنگ‌های سفید، مشکی، خاکستری و شنی عرضه می‌شود.

نسخه Rock Creek از نیسان روگ با روکش‌هایی از چرم ضد آب، تزئینات قرمز لاوا و قطعات مشکی پیانویی به دست مشتریان می‌رسد. صندلی‌های جلو به صورت استاندارد دارای گرم‌کن‌ هستند و یک خروجی برق ۱۲ ولت در قسمت بار خودرو وجود دارد.

بسته پریمیوم که ۸۰۰ دلار قیمت دارد، امکانات دیگری مانند گرمکن فرمان، پد شارژ بی‌سیم و صندلی سرنشین با تنظیم چهار جهته را به روگ Rock Creek اضافه می‌کند. این بسته آپشنال شامل درب عقب برقی، نورپردازی داخلی LED و حافظه آینه‌ها و صندلی راننده نیز می‌شود. شایان ذکر است نیسان روگ Rock Creek قیمتی برابر با ۳۶,۸۱۰ دلار، معادل حدوداً ۲.۲ میلیارد تومان، دارد.

صرف‌نظر از تریم، در بازار آمریکا همه نسخه‌های نیسان روگ نیروی خود را از یک موتور ۱.۵ لیتری سه سیلندر دریافت می‌کنند. این موتور توربو شارژ ۲۰۱ اسب ‌بخار قدرت و ۳۰۵ نیوتن متر گشتاور دارد. شاید بدانید این موتور به فناوری نسبت تراکم متغیر مجهز است و نیروی آن از طریق گیربکس CVT به چرخ‌های جلو یا هر چهار چرخ منتقل می‌شود. در جدول زیر می‌توانید لیست قیمت را به تفکیک تریم‌ ها مشاهده نمایید.

برای نخستین بار در محصولات نیسان، روگ 2024 به صورت استاندارد به اشتراک 5 ساله سرویس‌های گوگل شامل نقشه، دستیار و فروشگاه نرم‌افزار، مجهز شده که بدون نیاز به اتصال تلفن همراه، در دسترس است. رادیو ماهواره­ای SiriusXM، دو رابط USB تایپ C و نمایشگر 8 اینچی در تریم‌های پایه نصب شده است،

درحالی‌که ابعاد نمایشگر در تریم‌های SL و پلاتینیوم به 12.3 اینچ افزایش می­‌یابد. اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو در تریم‌های SL و پلاتینیوم به صورت بی‌سیم درآمده و شارژر بی‌سیم نیز در کنار دسته دنده قرار می­‌گیرد.

نیسان روگ 2024 از نظر فنی با تغییر مواجه نشده و همچنان به استفاده از پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ ادامه می­‌دهد. این پیشرانه با افزایش 11 و 24 درصدی نیرو و گشتاور نسبت به موتور قدیمی 2.5 لیتری، 201 اسب­‌بخار قدرت و 305 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند.

جدول قیمت‌گذاری نیسان روگ ۲۰۲۵

مدل قیمت (با احتساب هزینه‌های مقصد و حمل)

روگ  S FWD ۳۰,۶۲۰ دلار

روگ  SV FWD ۳۲,۳۶۰ دلار

روگ  SL FWD ۳۷,۴۸۰ دلار

روگ  Platinum FWD ۴۰,۹۱۰ دلار

روگ  S AWD ۳۲,۰۲۰ دلار

روگ  SV AWD ۳۳,۷۶۰ دلار

روگ  Rock Creek AWD ۳۶,۸۱۰ دلار

روگ  SL AWD ۳۸,۸۸۰ دلار

روگ  Platinum AWD ۴۲,۳۱۰ دلار

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: