مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

ثبتنام مسکن رایگان برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد | دریافت واحد مسکونی رایگان یا زمین رایگان+جزییات ثبتنام

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: به مناسبت هفته دولت، پنج واحد مسکونی روستایی مددجویان دامغان، تحویل متقاضیان شد.

کدخبر : 21161
سایت سرگرمی روز :

محمد حسین ذوالفقاری  ضمن بیان اینکه شهرستان دامغان میزبان مسئولان ارشد استانی بود تا پروژه‌های هفته دولت به صورت متمرکز و حضوری بهره برداری شود، تاکید کرد: یکی از این طرح‌ها که با حضور استاندار سمنان به بهره برداری رسید مسکن روستایی بود.

وی با بیان اینکه امروز با حضور مسئولان پنج واحد مسکونی روستایی مددجویان شهرستان دامغان به مناسبت هفته دولت تحویل متقاضیان شد، افزود: این واحدها به همت کمیته امداد و مددجویان مهیا شده بود.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه این طرح‌ها در قالب نهضت ملی مسکن ساخته شده است، گفت: این واحدها با اعتبار ۲۵ میلیارد ریالی امروز طی مراسمی به صورت نمادین تحویل متقاضیان شد.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: ۱۰۰ واحد مسکن روستایی به مددجویان کمیته امداد به مناسبت هفته دولت تحویل داده شد.

 رضا طوسی در آئین بهره‌برداری از طرح‌های مختلف که در استانداری کردستان و به صورت وبینار به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت یکصد واحد مسکن روستایی به مددجویان کمیته امداد تحویل داده شد.

وی با اشاره به اینکه این واحدها به مددجویان شهرهای مختلف استان تحویل داده شد، افزود: ۲۴ واحد در سنندج، ۱۶ واحد در قروه، ۴ واحد در دهگلان، ۷ واحد در سروآباد، ۱۳ واحد در کامیاران، ۲۰ واحد در دیواندره، ۲ واحد در بانه، ۱۰ واحد در بیجار و چهار واحد نیز در مریوان به مددجویان تحویل داده شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان یادآور شد: در طول سه سال اخیر اقدامات ارزشمندی در کردستان انجام شد که ساخت ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکن شهری و روستایی از جمله این طرح‌ها است.

طوسی یادآور شد: ارزش ریالی این واحدها هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال برای مددجویان بوده است.

وی اذعان کرد: پرداخت ودیعه مسکن به ۲۲۰ مددجوی کمیته امداد به ارزش ۸۸۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در کردستان بود.

وی از پرداخت حق بیمه اجتماعی به مددجویان استان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در سه سال اخیر ۱۰ هزار و ۳۰۰ مددجو از این حق بیمه اجتماعی برخوردار شدند.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد گفت: در سه سال فعالیت دولت شهید رئیسی، ۷۷ هزار واحد مسکن احداث و تحویل مددجویان شد.

 محمود توکلی مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد گفت: در طول سه سال فعالیت دولت سیزدهم، ۷۷ هزار واحد مسکن احداث و به مددجویان واگذار کرد.

وی با اشاره به خدمات دولت شهید رئیسی در حوزه مسکن مددجویان، اظهار کرد: وعده شهید رئیسی در خصوص خانه‌دار شدن همه مددجویان روستایی تا پایان سال ۱۴۰۲ محقق شد.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد اظهار کرد: در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم، کمیته امداد ۱۹ هزار و ۸۷۶ واحد مسکن را تکمیل و به مددجویان تحویل داد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ نیز بیش از ۲۳ هزار واحد مسکن به خانواده‌های تحت حمایت واگذار شد.

توکلی تاکید کرد: با حمایت دولت شهید رئیسی، در سال ۱۴۰۲ نیز حدود ۳۴ هزار واحد مسکن احداث و تحویل شد که با این اقدام مشکل مسکن مددجویان روستایی به طور کامل حل شد.

رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان کاشان گفت: وام ودیعه مسکن یک راهکار مهم برای دسترسی خانواده‌ها به مسکن شناخته می‌شود و تاکنون ۲۸۲۸ نفر از شهروندان در این شهرستان از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

مجتبی آراسته اظهار کرد: وام ودیعه مسکن با نرخ بهره کمتری نسبت به وام‌های معمولی ارائه می شود که در سال جاری با درخواست ۲۲۷۸ نفر نیز توسط بانک‌های عامل موافقت شده است.

وی افزود: پرداخت کمک هزینه اجاره برای ۱۷۸۸ نفر از شهروندان در شهرستان کاشان نیز در سامانه تایید شده و در مرحله تعیین شعبه بانک عامل به منظور ارائه مدارک و تشکیل پرونده هستند.

رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان کاشان تصریح کرد: متقاضیان دریافت کمک ودیعه مسکن، در چارچوب سهمیه‌های تعیین شده، پس از ثبت نام در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه وشهرسازی  به نشانی https://saman.mrud.ir به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

آراسته گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن، باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه و کد رهگیری بوده، اطلاعات سکونت و مالکیت خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کرده و فاقد مسکن و یا زمین مسکونی ملکی باشند.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار،‌ وام مستاجری از منابع بانکی در تهران، به مبلغ دومیلیارد ریال (۲۰۰ میلیون تومان) مراکز استان‌ها به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (۱۵۰ میلیون تومان) شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر به مبلغ یک میلیارد ریال (۱۰۰ میلیون تومان) است.

در پنجمین روز از هفته دولت، ۲۲ واحد مسکن مددجویان و چندین طرح عمرانی و خدمات روستایی در بخش‌های مرکزی و خنافره شادگان به بهره برداری رسید.

فرماندار شادگان گفت: به مناسبت هفته دولت و با اعتباری بالغ بر ۷۷ میلیارد تومان  از محل تسهیلات مقاوم سازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و  اعتبارات بلاعوض کمیته امداد امام خمینی و بنیاد علوی، ۲۲ مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد ساخته و به بهره برداری رسید.

چمال صالح زاده با اشاره به اینکه به مناسبت هفته دولت طرح  سفالت معابر روستا‌های آلبوعبید، منصوره علیا، ابوسدره، بیت عبید، عنایتی بالا و روستای فرع زایر در مساحت  ۱۶۸ هزار متر مربع به بهره برداری رسید، افزود: با نصب  یک هزار پایه چراغ در روستا‌های منصوره، آلبوسوادی، سفلی، ابوسدره، مصفا، شبیشی کوچک، شبیشی بزرگ و روستای مالکی معابر این مناطق روستایی روشن شد.

وی از اجرای طرح لایروبی انهار به منظور توسعه نخلستان‌های روستا‌های بخش مرکزی شادگان به طول  ۱۰۰ هزار متر مربع و کفپوش ۳۰ هزار مترمربع روستایی، ۱۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع ساخت  جوی و جدول و ۳۴۰ هزار متر مربع زیرسازی معابر روستایی این بخش به مناسبت هفته دولت خبر داد و اظهار کرد: با اعتبار بیش از ۱۵  میلیارد ریال طرح‌های زیر سازی و آسفالت جاده ساحلی و معابر روستای عبودی و منطقه مزرعه انجام شد.

فرماندار شادگان گفت: بهره برداری از طرح سنگ کاری سنگ کاری انهار در مساحت حدود سه هزار  متر مکعب در روستای‌های شاوردی و فیه شاوردی، زیر سازی خیابان‌های ورودی روستای ناصری به طول ۱۳ هزار متر مربع، سنگ کاری، ساخت جوی و جدول در روستای سالمی، نصب ۱۲۷ پایه چراغ ال‌ای دی در روستای عیاضی و لایروبی انهار فرعی در روستای گیداری با اعتباری بالغ بر ۱۸۶ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های افتتاح شده در هفته دولت است. همچنین ساخت ۶۸ دهانه آبرو با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال در روستای فیه شاوردی در مراحل پایانی قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: