غذای ساده | شام چی بپزیم؟

غذای ساده برای شام | سوپ سیب زمینی مجلسی یک غذای ساده بین المللی

سوپ سیب‌زمینی یکی از سوپ‌های ساده و خوشمزه بین‌المللی و یک غذای نونی با سیب زمینی است که تنها 150 کالری دارد و بسیار مقوی و مغذی است.

کدخبر : 21330
سایت سرگرمی روز :

 سوپ سیب زمینی با مواد زیر درست می‌شود:

پیاز یک عدد متوسط

هویج 2 عدد متوسط

سیر 3 حبه

سیب‌زمینی 8 عدد متوسط

استاک مرغ یا عصاره مرغ خانگی 4 عدد

کره 2 قاشق سوپ‌خوری

آرد 3 قاشق سوپ‌خوری

شیر پرچرب 2 پیمانه

ترخون خشک یک قاشق چای‌خوری

جعفری یا گشنیز 1.3 پیمانه

نمک، فلفل سیاه و روغن به‌مقدار لازم

هویج‌ها را بشویید و پوست آن‌ها را جدا کنید، سپس با دندانه‌های درشت رنده، آن‌ها را رنده کنید. پیاز را پوست بگیرید و به‌صورت نگینی ریز خرد کنید. در یک قابلمه مناسب، مقداری روغن‌مایع بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. سپس پیاز نگینی خردشده را در روغن تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شود. بعد هویج رنده‌شده را به پیاز اضافه کنید و به‌مدت 15 دقیقه تفت دهید.

سیرها را پوست بگیرید و ریز رنده یا له کنید، سپس داخل ترکیب هویج و پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود. سیب‌زمینی‌ها را نیز پوست بگیرید و به‌صورت قطعات بزرگ خرد کنید، سپس داخل سایر مواد بریزید و کمی آب به مواد اضافه کنید. حالا استاک مرغ را داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید سیب‌زمینی‌ها کاملاً بپزند و نرم شوند.

پس از پخت کامل سیب‌زمینی‌ها و هویج‌ها، قابلمه را از روی حرارت بردارید و مواد را درون غذاساز بریزید و خوب میکس کنید تا پوره شوند. پوره را مجدداً به داخل قابلمه برگردانید و روی آن شیر بریزید و حرارت زیر قابلمه را کم کنید.

حالا در یک تابه مناسب، کره را ذوب و آرد را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود، سپس آن را داخل سوپ بریزید و هم بزنید تا ترکیب یکدست شود.

جعفری یا گشنیز را بشویید و ریز ساطوری کنید و به‌همراه ترخون خشک به سوپ اضافه کنید. سبزی باید با سوپ کامل مخلوط شود و بوی آن آزاد شود. در نهایت سوپ آماده‌شده آن را از روی حرارت بردارید. سوپ سیب‌زمینی یک غذای نونی برای ناهار است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: