ترفند | ترفند آشپزی | ترفند خانه داری

با این ترفند جادویی سبزی خوردن تا یکماه سالم میمونه | فوت کوزه گری جلوگیری از پلاسیدن سبزی خوردن

در این مقاله در خصوص جلوگیری از پلاسیدن سبزی خوردن صحبت کردیم تا بتونید برای چندین روز پی در پی سبزی تر و تازه داشته باشید.

کدخبر : 21442
سایت سرگرمی روز :

یه سری کارها تو خونه هستن که برای انجام دادن اون ها شما نمیدونید که از کجا و چطور شروعشون کنید به خاطره همین ممکن هست که انجام دادن اون کارها رو به تعویق بندازید و یا از انجامشون شونه خالی کنید در حالی که این موضوع بهتون حس بد خواهد  داد چون بالاخره تا کی باید این بار رو روی دوشتون حمل کنید و اعصاب خودتون رو خرد کنید چون به قول معروف مرگ یه بار شیون هم یه بار پس برای این موضوع باید یه چاره ی اساسی اندیشید که خب یکی از چاره های اون استفاده از ترفندها هست که این روزا در هر زمینه ای وجود دارن و شما میتونید برای حل کردن هر مشکلی بهشون رجوع کنید و دیگه لنگ هیچ کاری نمونید.

خوبی هم که این ترفندها دارن این هست که قبل از شما عده ی زیادی اون ها رو تست کردن خب ازشون نتیجه گرفتن به همین دلیل شما دیگه نیازی به این که امتحانشون کنید ندارید و میتونید بهشون اعتماد کنید منتها شاید در برخی از مواقع چندین راه حل و ترفند رو برای یه کاری تست کنید.

مثلا برای از بین بردن جای میخ روی دیوار چندین روش پیش پای شما هست که خب باید یا سبک و سنگین کنید که کدوم بیشتر به دردتون میخوره و عملی هست و یا چندتا از راهکارهای موجود رو پیاده سازی کنید تا به بهترین اون ها دست پیدا کنید. حالا از اینا بگذریم و بریم به سراغ مقاله ی امروز که در طی اون هم قرار هست که چندتا ترفند تازه یاد بگیرید اون هم در زمینه ی تازه نگه داشتن سبزی خوردن که خب بعد از خرید و توی یخچال احتمال این که رو به زردی و پلاسیده شدن بره وجود داره که حالا در ادامه راه های جلوگیری از این موضوع رو میگیم، پس با ما همراه باشید.

یکی از مهم ترین نکاتی که شاید یه سری از افراد بعد از شستن سبزی بهش دقت نمیکنن خشک کردن اون هست  و خب در صورتی که این کار رو انجام ندن باید منتظر این باشن که سبزی خوردنی که تهیه کردن بعد از یکی دو روز به کلی زرد و پلاسیده بشه چون سبزی تا زمانی که مرطوب باشه موندگاریش بسیار کم و کوتاه میشه و در نتیجه به سرعت هم خراب میشه.

پس با این حساب میشه گفت که یکی از مهم ترین فوت و فن های تازه نگه داشت سبزی این هست که بعد از شستن اون ها رو روی یه پارچه ی نخی پهن کرده و برای چندبار زیر و رو کنید تا تمام رطوبت سبزی ها خارج بشه و حالا یه ساعت سبزی خوردن رو روی پارچه بذارید و بعد از این که رطوبتش از بین رفت اون رو به یخچال انتقال بدید.

کیسه پارچه ای

یکی دیگه از روش هایی که بیشتر خانوم های کدبانو برای تازه نگه داشتن سبزی خوردن به سراغش میرن استفاده از کیسه ی پارچه ای برای قرار دادن سبزی خوردن هست که خب در این حالت باید ابتدا سبزی ها رو به خوبی هر چه تمام تر بشورید و بعد کامل خشکشون کنید و حالا اون ها رو داخل یه کیسه ی پارچه ای بریزید و از سالم موندشون خیالتون راحت باشه چرا که کیسه ی این مدلی میتونه رطوبت رو به خوبی به خودش جذب کنه و از پوسیده شدن سبزی خوردن جلوگیری کنه که خب این موضوع واقعا فوق العاده هست چون شما تا پنج روز سبزی تر و تازه در اختیار خواهید داشت.

برای تازه ماندن سبزی خوردن اون رو توی کاغذ بپیچید

یکی دیگه از روش هایی که با استفاده از اون میشه سبزی خوردن رو برای یه هفته ی تمام تر و تازه نگه داشت بدون هیچ گونه پلاسیدگی و آب انداختن استفاده از کاغذ هست به این صورت که ابتدا باید سبزی ها رو بشورید و بعد به خوبی خشکشون کنید بعد یه دونه کاغذ کاهی و کاغذ جاذب آب رو روی میز بذارید و بعد سبزی ها رو روی اون بریزید و حالا کاغذ رو خیلی آروم رول کنید تا سبزی ها لای اون قرار بگیرن و بعد هم سبزی ها رو با کاغذ دورشون درون یه ظرف مناسب قرار بدید و تمام.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: