ترفند | ترفند آشپزی | ترفند خانه داری | ترفند آرایشی

ترفند جادویی مامان بزرگا برای نچسب کردن تابه و قابلمه روحی | با این ترفند طلایی دیگه هیچی به ظروف روحی نمی چسبه

ترفندهای خونه داری زیادی هست که کارهای شما رو آسون تر میکنن؛ روش های امتحان شده و کاربردی که میتونن کاراتون رو راه بندازن و باعث بشن در وقت و انرژی شما صرفه جویی بشه. مثلا ترفندهای قد کشیدن برنج، ترفندهای پاک کردن لکه ها، ترفندهای از بین بردن بوی بد یخچال و...

کدخبر : 21459
سایت سرگرمی روز :

ترفند کاربردی دیگه که می تونه خیلی جالب و در عین حال ساده باشه، نچسب کردن ظروف روحی و استیله که حسابی کمکت میکنه تا نیازی نباشه که ظرف ها رو بعد از غذا پختن، بسابی و خسته بشی.

این ترفندها از چسبیدن مواد غذایی به ته ظروف جلوگیری میکنن. در ادامه به توضیح چند تا از ترفندهای نچسب کردن تابه ها و قابلمه های روحی و استیل می پردازیم. تا پایان همراه ما باشید.

ترفند نچسب کردن تابه معمولی با آب

ساده ترین روش برای نچسب کردن تابه معمولی، داغ کردن تابه روحی و استیل و ریختن چند قطره آب داخل اون هست. تابه معمولی خودتون رو روی حرارت بذارید و اجازه بدید تا داغ بشه.

حالا چند قطره آب داخل تابه بریزید. باید داغی در حدی باشه که قطره های آب داخل تابه سر بخورن. وقتی آب کاملا تبخیر شد روغن بریزید و بعد تخم مرغ، کوکو، کتلت و... داخل تابه قرار بدید. می بینید که تابه روحی و یا استیل شما خاصیت چسبندگی نداره و غذا به ته ظرف نمی چسبه.

ترفند نچسب کردن تابه معمولی با روغن

در این روش، تابه یا قابلمه رو روی حرارت بذارید تا داغ بشه. حالا چند قطره آب داخل تابه بریزید. باید داغی در حدی باشه که آب به سرعن تبخیر بشه حالا کمی روغن بریزید و قبل از اینکه بسوزه تابه رو از روی حرارت بردارید. حالا روغن رو از ظرف خارج کنید و با یه دستمال تمام سطح داخل تابه رو به روغن آغشته کنید. حالا کمی کره بریزید و تخم مرغ و هر غذای دیگه رو داخلش بپزید.

ترفند نچسب کردن تابه معمولی با نمک

یک راه دیگه برای نچسب کردن تابه و قابلمه معمولی، استفاده از نمک هست. ظروف روحی و یا استیل خودتون رو روی حرارت بذارید و وقتی داغ شد داخلش روغن بریزید. حالا کمی نمک داخل روغن بپاشید و وقتی روغن داغ شد، غذا رو توی تابه و قابلمه سرخ کنید. می بینید که غذا به تابه و قابلمه روحی و استیل شما نمی چسبه.

در این مطلب چند روش کاربردی برای نچسب کردن تابه و قابلمه معمولی رو براتون توضیح دادیم که برای زمان هایی که تابه و قابلمه تفلون در دسترس تون نیست، به کمکتون بیان.

 

منبع: شایانیوز
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: