مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

پرداخت کمک هزینه ماهانه جدید به مددجویان بهزیستی | خبر خوش برای مددجویان بهزیتس و کمیته امداد

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از بهره‌مندی ۴ هزار و ۹۲۱ مددجوی بهزیستی اردبیل از خدمات کمیسیون پزشکی-توانبخشی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

کدخبر : 21465
سایت سرگرمی روز :

حامد رضایی  با اشاره به فعالیت‌های امور توانبخشی بهزیستی اردبیل، گفت: این حوزه در راستای گسترش چتر حمایت‌های رفاه اجتماعی، تساوی فرصت‌ها و رعایت حقوق شهروندی برای جامعه هدف خود که طیف وسیعی از افراد دارای معلولیت را شامل می‌شود، فعالیت می‌کند.

وی افزود: آگاه‌سازی، بسترسازی برای تلفیق اجتماعی افراد دارای معلولیت از طریق رفع موانع فیزیکی و فکری، ارائه خدمات مختلف توانبخشی پزشکی، اجتماعی، رفاهی و غیره بخش‌های دیگری از رسالت سازمانی این حوزه است که در قالب فعالیت‌های دفاتر سه‌گانه امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی، دفتر امور توانبخشی مراقبتی و دفتر امور توانمندسازی معلولین با موضوعات حمایت و توانبخشی نابینایان، ناشنوایان، معلولان ذهنی، معلولان جسمی حرکتی و ضایعه نخاعی، سالمندان، بیماران روانی، مزمن و غیره به جامعه هدف خود ارائه خدمت می‌کند.

رضایی خاطرنشان کرد: در همین راستا در سال ۱۴۰۲، ۲ هزار و ۶۹۴ مورد حق پرستاری با تخصیص ۲۲ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال و افزایش ۱۷۲ درصدی اعتبار نسبت به سال گذشته آن، ۲ هزار و ۱۳۶ مورد کمک هزینه وسایل بهداشتی با تخصیص ۱۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و افزایش ۶۷ درصدی اعتبار نسبت به سال گذشته آن، ۴ هزار و ۹۲۱ مورد کمیسیون پزشکی-توانبخشی با تخصیص ۹ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال و افزایش ۸۱ درصدی اعتبار نسبت به سال گذشته آن، یک هزار و ۴۷۸ مورد حمایت تحصیلی با تخصیص ۱۰ میلیارد و ۱۷۵ میلیون ریال و افزایش ۱۷۶ درصدی اعتبار نسبت به سال گذشته آن، ۴۵۸ فقره خدمات مالی خرد با تخصیص ۱۰ میلیارد و ۵۳۳ میلیون ریال و افزایش ۲۶ درصدی اعتبار نسبت به سال گذشته آن و ۵۸۵ نفر بهره‌مندی از خدمات ورزش درمانی با تخصیص ۲ میلیارد و ۵۹۳ میلیون ریال و افزایش ۲۴۵ درصدی اعتبار نسبت به سال گذشته آن به مددجویان پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: همچنین ۶۲۹ مورد مناسب‌سازی محیط زندگی با تخصیص ۳۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیارد ریال و افزایش ۱۴۳ درصدی اعتبار نسبت به سال گذشته آن، ۹۹۱ مورد کمک هزینه ایاب و ذهاب با تخصیص اعتبار ۷ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال و افزایش ۱۲۵ درصدی اعتبار نسبت به سال گذشته آن، ۲ هزار و ۸۷۶ مورد کمک هزینه وسایل توانبخشی به تخصیص ۷۸ میلیارد و ۸۵۸ میلیون ریال و افزایش ۱۳۸ درصدی اعتبار نسبت به سال گذشته آن، ۳۲۸ مورد کمک هزینه اندام مصنوعی با تخصیص ۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال و افزایش ۲۰۳ درصدی اعتبار نسبت به سال گذشته آن، ۱۰ هزار و ۴۵۵ مورد گیرنده خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه با تخصیص ۳۸ میلیارد و ۸۸۲ میلیون ریال و افزایش ۹۵ درصدی اعتبار نسبت به سال گذشته آن و ۳۴۴ مورد خدمت توانبخشی با تخصیص ۸ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال و افزایش ۹۶ درصدی اعتبار نسبت به سال گذشته ارائه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، ۱۴۴ نیروگاه انرژی خورشیدی خانگی در استان از سال گذشته تاکنون راه اندازی و به شبکه برق کشور متصل شده است.

محمود محمودی در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی افزود: مددجویان کمیته امداد می‌توانند با احداث نیروگاه خورشیدی به میزان پنج کیلو وات برق، ماهانه حداقل ۳۰ میلیون ریال درآمد داشته باشند که این عدد سالیانه بر اساس نرخ تورم افزایش می‌یابد و وزارت نیرو برق تولیدی را به مدت ۲۰ سال تضمینی خرید می‌کند.

وی بیان کرد: ۱۴۴ نیروگاه خورشیدی خانگی به ظرفیت ۷۲۰ کیلووات توسط مددجویان کمیته امداد استان مرکزی راه اندازی شده و در صورت پرداخت سریع تسهیلات از سوی بانک‌ها و اجرای کامل تعهدات و نهادهای همکار در این برنامه، شاهد احداث نیروگاه های بیشتر مطابق با جدول زمان‌بندی آن خواهیم بود.

محمودی با بیان اینکه ۳۷ نیروگاه خورشیدی مددجویان کمیته امداد در دست بررسی است و بزودی وارد مدار خواهند شد، افزود: ۱۷۸ قرارداد بین مددجویان با ساتبا ثبت شده است که در حال انتخاب پیمانکار توسط مددجویان است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی نیز در زمینه تسهیل در راه اندازی نیروگاه های خانگی خورشیدی افزود: اصلی ترین ماموریت کمیته امداد توانمندسازی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد است و اجرای طرح انرژی خورشیدی راه بسیار مناسبی برای توانمندسازی این خانواده هاست.

سید مهدی عبادی بیان کرد: راه اندازی نیروگاه‌های کوچک خورشیدی از لحاظ پدافند غیرعامل نیز برای کشور اهمیت دارد و ضمن تامین انرژی پاک خورشیدی به صیانت از محیط زیست نیز کمک می شود.

وی گفت: نصب پنل های خورشیدی منبع درآمد پایداری برای مددجویان به ویژه افرادی که توان انجام فعالیت در بیرون از منزل را ندارند، است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: