امپراتوران روم باستان با مصرف روزانه این گیاه نامیرا می شدند

در طول دوره‌های متمادی، ادعاهای متفاوت زیادی در خصوص فواید رازیانه برای سلامتی و نیز نوشیدن دمنوش مطرح شده است.

کدخبر : 21534
سایت سرگرمی روز :

امپراتور شارلمانی (یکی از امپراتوران روم) آنچنان جذب رازیانه شده بود که این گیاه را به اروپا برد و آن را در زمین‌های خود پرورش داد.

فواید رازیانه هم در آشپزی و هم در موارد درمانی کاربرد دارد. رازیانه در بسیاری از آشپزی‌های مختلف، از آشپزی هندی گرفته تا ایتالیایی استفاده شده و تمام بخش‌های این گیاه از جمله برگ‌ها، دانه‌ها و پیاز گیاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در طول دوره‌های متمادی، ادعاهای متفاوت زیادی در خصوص فواید رازیانه برای سلامتی و نیز نوشیدن دمنوش مطرح شده است.

در سراسر جهان، از نوشیدن دمنوش رازیانه به عنوان یک روش ثابت در طب سنتی استفاده می‌شود.

اگرچه هنوز دانشمندان غربی و طب جدید مهر تأیید بر تمام این فواید نزده اند؛ اما معمولا رازیانه برای موارد زیر استفاده می‌شود:

تسکین نفخ شکم، تقویت متابولیسم، بهبود بینایی، جلوگیری از آب سیاه (از اختلالات چشمی)، تنظیم اشتها، ترشح مخاط از مجاری تنفسی، ،تحریک تولید شیر در زنان شیرده، کاهش استرس، سم زدایی بدن

به گفته گیاه شناسان، دانه رازیانه کمک مؤثری به گوارش می‌کند؛ این گیاه همچنین می‌تواند به شل شدن ماهیچه‌های دستگاه گوارش و کاهش گاز و نفخ معده یا گرفتگی آن کمک کند.

رازیانه به دلیل داشتن مقادیر بالای هورمون‌های زنانه به عنوان گیاه خانم‌ها شناخته می‌شود اما خواص رازیانه برای مردان هم قابل توجه است . مصرف مداوم دمنوش رازیانه می‌تواند سبب تقویت اسپرم و در نتیجه افزایش قدرت باروری مردان می‌شود. همچنین رازیانه باعث افزایش سوخت و ساز بدن آقایان می‌شود و می‌تواند به لاغری کمک کند. اما همانطور که گفتیم به دلیل بالا بودن سطح هورمون های زنانه در رازیانه، آقایان در مصرف رازیانه نباید زیاده‌روی کنند.

خواص مهم رازیانه برای زنان بسیار متنوع و فوق‌العاده است. رازیانه هم در زیبایی و هم در سلامت زنان مفید است. در ادامه به برخی از خواص رازیانه برای زنان می‌پردازیم.

تسکین علائم یائسگی: یائسگی علائم آزاردهنده‌ای از جمله گرگرفتگی دارد که زنان مدام از آن گلایه می‌کنند، رازیانه می‌تواند این علائم را تسکین دهد. رازیانه برای خانم‌هایی که یائسگی زودرس داشته اند یا مهم‌ترین خواص رازیانه برای رحم و تخمدان خود را برداشته اند نیز بسیار مفید است.

سلامت تخمدان: یکی از خواص رازیانه برای زنان درمان عفونت های شایع مثانه یا قارچی رحم و حتی تنبلی تخمدان است‌، فقط کافیست دستگاه تناسلی خود را با دم کرده گیاه رازیانه شست و ش دهید. همچنین به دلیل داشتن مقادیر بالای هورمون زنانه قدرت تخمک گذاری زنان را نیز افزایش می‌دهد.

بزرگ شدن سینه: رازیانه مقدار ترشح استروژن را در خانم‌ها افزایش می‌دهد؛دانه های رازیانه در تشکیل سلول‌های جدید و بافت سینه موثر هستند؛درنتیجه رازیانه می‌تواند باعث بزرگ شدن سینه زنان شود.

سلامت و زیبایی پوست و مو: رازیانه حاوی مقادیر بالای ویتامین C است. این ویتامین به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی خود پیری پوست را درمان کرده و به شادابی پوست کمک می‌کند. همچنین روغن رازیانه برای درمان بسیاری از مشکلات مو از جمله شوره سر، ریزش مو، شپش و... مناسب است.

رازیانه برای چی خوبه و نحوه مصرف رازیانه بستگی به هدف مصرف از آن دارد. اگر از هدف از مصرف رازیانه لاغری و کاهش وزن سریع است روزی دوبار دمنوش آن را میل کنید. اگر برای لاغری از عرق رازیانه استفاده می‌کنید بعد از هر وعده غذا یک استکان بنوشید.اگر زنان برای تخم‌ گذاری استفاده می‌کنندپف صبح و ناشتا استفاده شود.در زنان شیرده رازیانه باعث افزایش شیر می‌شود، اما در زنان باردار ممنوعیت مصرف است؛ زیرا ممکن است باعث زایمان زودرس یا سقط جنین شود. نحوه مصرف عرق رازیانه برای پوست صورت، همچنین طریقه مصرف رازیانه برای تنبلی تخمدان نیز مشابه روش های فوق می باشد. عرق رازیانه برای صورت و بهبود جوش های پوستی و هورمونی بسیار مفید است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: